Норвегія переходить на електричні автомобілі

10
2 грудня 2013

Така ринкова частка (9%) свідчить про справжній бум. При цьому вражає, що у світові лідери за кількістю електромобілів на душу населення вийшла держава, головне багатство якої становить нафта, повідомляє Deutsche Welle.

Купуючи електромобіль, його власник отримує привілеї: такі авто не оподатковуються та їм дозволяється їздити автобусною смугою.

Такі привілеї - і фінансові, і дорожньо-транспортні - з'явилися, звісно ж, не самі по собі. "Минуло десять років, перш ніж нам дали всі ці переваги", - розповів Снорре Слетвольд, який очолює об'єднання норвезьких електроавтомобілістів.

"Розпочалося все з того, що нас звільнили від сплати імпортного мита і від податку на реєстрацію нової машини, - пригадує він. - Згодом ми отримали право на безкоштовне паркування і з нас більше не стягують збір за користування платними дорогами. До того ж, нас звільнили від податку на додану вартість, а ще дозволили їздити автобусною смугою".

Норвезький парламент обіцяв зберегти стимулюючі заходи до 2017 року, але попередив, що в разі подальшого швидкого зростання обсягів продажу електромобілів ті чи інші субсидії доведеться, ймовірно, переглянути. Норвезькі електроавтомобілісти ставляться до цього з розумінням.

"Автобусну смугу рано чи пізно, звісно, доведеться закрити для електромобілів", - погоджується Снорре Слетвольд.

Абсолютна більшість норвежців переймаються змінами глобального клімату, а тому, купуючи електромобіль, звісно ж, враховують і екологічний аспект.

Їм важливо, аби електромобілі працювали і на екологічно чистій електроенергії, отриманій з відновлювальних джерел енергії.

"Не варто чекати з купівлею електромобіля доти, поки вся електроенергія буде виготовлятися з відновлювальних джерел. Навпаки, цим ми можемо підштовхнути цей процес", - вважає мешканець Осло Еспен Андреассен.

powered by lun.ua