Народжені після 1995-го: міркувати в 4D, цінувати бабусь, змінювати світ на краще

5
19 червня 2014

Вони цінують своє здоров’я, не покладаються на класичну освіту, прагнуть досягти успіху та змінити на краще весь світ.

Маркетингова агенція "Sparks&Honey" під час свого дослідження зосередилася на американській частині цієї вікової групи. Проте більшість висновків можна віднести й до ровесників цих юнаків та дівчат і з інших країн. Їх наводить сайт Postjournalist.

Покоління Z – це понад чверть нинішнього населення США. Вони менше, ніж попередні покоління, схильні до соціальних ризиків, як то алкоголь, тютюн та наркотики. Вони більше тямлять у своєму здоров’ї. Ця тенденція може дещо запізнюватися в менш розвинених країнах, але ненадовго. Z уважні до того, що вони їдять, і самі цікавляться кулінарією.

Покоління Z не може похвалитися високою фізичною активністю. Спорт інколи розглядається ними як щось потрібне длоя здоров'я, але ніяк не розвага. Для 51% підлітків та 66% дітей 6-11 років основна розвага - то ігри на різних девайсах. На ожиріння страждає 18,6% американських хлопців та 15% дівчат.

 

Вони люблять шопінг, особливо в онлайні. Одначе 57% респондентів радше заощадять гроші, ніж витратять. За останній рік лише 25% хлопців та дівчат із кимось билися ( у 1991-му році це було 42%).

Серед покоління Z найбільше підлітків, орієнтованих на добро для суспільства. 26% американців, народжених після 1995-го, вже мають досвід волонтерства. 60% вважають зміну світу на краще головною метою в житті людини.

Перебудова системи освіти в бік "співробітництва" та "інклюзивності" збільшила потребу цієї молоді в колективній діяльності, навчила ефективно розподіляти завдання з соратниками. На прикладі старших братів та сестер Z збагнули, що якісна традиційна освіта – не запорука успіху. Тому вони прагнуть отримувати практичніші компетенції, ніж ті, що пропонує абстрактна вища освіта.

 

72% старшокласників хочуть займатися бізнесом. 61% бачать себе радше підприємцями, ніж найманими працівниками.

Покоління Z є краще адаптованим до мультиекранного світу та мультизадачності. Лише за 10 років середній час уваги до однієї одиниці інформації скоротився майже на чверть, від 12 секунд до 8. Середньостатистичний Z проводить 3 години на день, 41% свого вільного часу за комп'ютером.

На думку фахівців, Z навіть "думають" у 4D, бо для них панорамна та 360-градусна фотографія та відео – уже норма, адже є в усіх сучасних смартфонах. Водночас жодне з поколінь ще не було таким безпорадним у орієнтації без допомоги девайсів. Z звикли гуглити кожне невідоме слово та перевіряти, де вони зараз, на мапах та сервісах на кшталт Foursquare.

 

Покоління Z "зеленіше" за попереднє. Старша частина вікової групи не просто обізнана в проблемах довкілля, а й бере участь у обговореннях та волонтерстві навколо екології.

Цікаві зміни сталися в самих американських родинах, де виховуються діти-Z. Спостерігається колосальне зростання кількості мультикультурних сімей, на 400% побільшало афро-білих та аж на 1000% - біло-азіатських.

Гендерні ролі та норми стираються, і тому поколінню Z складніше знайти собі пару та створити власну сім'ю.

 

Батькам покоління Z вдається зберегти нормальні стосунки навіть після розлучення, зведені брати та сестри підтримують зв’язок одне з одним. Побільшало всиновлень. Американські бабусі та дідусі дедалі частіше мешкають не окремо, а з дітьми та онуками. Та й для онуків стосунки з ними стали значно ціннішими.

powered by lun.ua