Лікарчук про результати ЗНО в Україні: час кричати SOS

— 4 липня 2014, 17:18

Про це заявив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук, якого цитує УНІАН.

"Вцілому я маю сказати, що загальне враження від якості нашої загальної середньої освіти після зовнішнього оцінювання не є оптимістичним. Я б навіть сказав, що воно є дуже і дуже прикрим", - сказав Лікарчук. За його словами, з тестами з математики не впоралися 43% абітурієнтів (набрали до 10 балів), жоден абітурієнт в Україні не набрав максимальної кількості балів (200 балів) із фізики, з біології максимальну кількість балів набрав 1 із 80 тисяч абітурієнтів.

"Ми можемо говорити, що ситуація з природничо-математичною освітою в Україні, а природничо-математична освіта, хто б там не говорив, вона визначає майбутнє, майбутнє науки, майбутнє технологій, майбутнє суспільного розвитку, це питання національної безпеки, природничо-математична освіта в Україні… Час кричати SOS", - констатував Лікарчук.

[L]За його словами, у гуманітарних науках стан речей є не набагато кращим. Зокрема, за відомостями Лікарчука, тест з історії України, який у країні складали 130 тисяч абітурієнтів, на максимальну кількість балів склали тільки чотири особи. При цьому із них тільки один випускник поточного року навчання, решта – абітурієнти 1955, 1978, 1972 років народження.

Тест з англійської мови – 25% абітурієнтів навіть не приступили до виконання творчого завдання "Напиши лист товаришу англійською мовою". Лікарчук підкреслив, що всі тести за всіма показниками були середнього рівня складності.

РЕКЛАМА:

"Ці результати зовнішнього оцінювання, які ми маємо, які ми ще будемо аналізувати, дають підстави для того, щоб зробити висновок, що, мабуть, упродовж останніх 10-15 років у освітній політиці держави розставлялися не такі, як потрібно пріоритети", - зазначив Лікарчук і підкреслив, що "реальних реформ в системі загальної середньої освіти, так, як і вищої, не було".

Він скептично оцінив можливість того, що аналіз результатів ЗНО буде взятий до уваги парламентом і урядом, та констатував, що дані тестування не аналізувалися на офіційному рівні з 2008 року.

Серед головних проблем середньої освіти Лікарчук назвав підручники, навчальні плани, якісний склад педагогічних працівників, відмінність між рівнем освіти в селі та в місті та наявність різниці між рівнем освіти в окремих міських школах.

Реклама:

Головне сьогодні