Необ’єктивність на співбесіді: 5 способів винести з цього користь

575
24 березня 2015

Потрібно знати, що таке когнітивні упередження, як формується враження про вас, і як ви можете на нього вплинути.

П’ять порад, як допомогти інтерв'юерові вас уподобати, зібрав сайт The Muse.

Мозок завжди шукає, де б "зрізати шлях", ідучи до прийняття рішення. Він не завжди чинить логічно. На те, чи стане успішною співбесіда, може вплинути навіть те, котрим за рахунком прийшов кандидат.

Реклама:

Великі досягнення затьмарюють усе інше

Припустимо, що він збудував $10-мільйонну компанію, а його першим офісом був власний гараж. Або що вона закінчила коледж у 19 років та одразу пішла працювати в Google. Навіть якщо ми нічого більше не дізнаємося про нього та про неї – у нас уже склалося гарне враження.

Цей феномен зветься ефектом гало. Вражаюче досягнення в одній галузі "осяює" й інші, навіть не пов'язані з нею.

Подбайте, щоби найбільші та найяскравіші ваші козирі виділялися у вашому резюме або в супроводжувальному листі.

Перше та останнє мають найбільше значення

Людина запам’ятовує найкраще перший та останній пункт у списку. Крім цього, якщо якась річ легко згадується, мозок робить висновок, що вона важлива – цей феномен зветься евристика доступності.

Реклама:

Отже якщо ви хочете, щоби інтерв’юер звернув на щось увагу, воно має знаходитися на самому початку або в самому кінці резюме. Найбільш вражаючі досягнення, що мають створити "гало" – на початку, а перелік ваших здібностей – у кінці.

Зовнішність важлива

Усі знають, як важливо добре виглядати на фото в профілі LinkedIn або безпосередньо на співбесіді. Але експерти з Інституту досліджень праці заявляють: як рівень зарплатні, так і доля занятості корелюються з зовнішністю працівників. Привабливі люди викликають більшу симпатію в інтерв’юерів.

Навіть якщо в компанії, в якій ви хочете працювати, нема дрес-коду, а співбесіда відбувається в неформальній обстановці, не йдіть на неї неохайними. Сам цього не усвідомлюючи, співрозмовник вас оцінюватиме. Ви маєте виглядати якнайкраще.

Річ не в тім, що ви кажете, а в тім, як ви це кажете

Припустімо, що є ліки, які допомагають одужати кожному третьому пацієнту. А є такі, що не діють у 66%. Які ви купите? Більшість людей скаже, що перші, і ось чому форма подання інформації настільки важлива.

Намагайтеся подати свої невдачі якщо не як досягнення, то хоча б нейтрально. "Безперечно, мої стосунки з тим клієнтом могли бути кращі, й той досвід багато чого мене навчив" звучатиме краще, ніж "Я ненавидів співпрацювати з тим клієнтом".

Викликайте позитивні почуття

"Люди забудуть, що ви сказали або зробили, вони пам'ятатимуть, які почуття ви в них викликали", - казала американська письменниця та правозахисниця Майя Анжелоу, і вона мала рацію.

Приємна розмова – не менш цінна, ніж розмова змістовна. Якщо пригадуючи вашу співбесіду, інтерв’юер згадає якусь вашу вдалу фразу та всміхнеться – це великий плюс.



Реклама: