Необ’єктивність на співбесіді: 5 способів винести з цього користь

— 24 березня 2015, 17:48

Потрібно знати, що таке когнітивні упередження, як формується враження про вас, і як ви можете на нього вплинути.

П’ять порад, як допомогти інтерв'юерові вас уподобати, зібрав сайт The Muse.

Мозок завжди шукає, де б "зрізати шлях", ідучи до прийняття рішення. Він не завжди чинить логічно. На те, чи стане успішною співбесіда, може вплинути навіть те, котрим за рахунком прийшов кандидат.

Великі досягнення затьмарюють усе інше

Припустимо, що він збудував $10-мільйонну компанію, а його першим офісом був власний гараж. Або що вона закінчила коледж у 19 років та одразу пішла працювати в Google. Навіть якщо ми нічого більше не дізнаємося про нього та про неї – у нас уже склалося гарне враження.

Цей феномен зветься ефектом гало. Вражаюче досягнення в одній галузі "осяює" й інші, навіть не пов'язані з нею.

Подбайте, щоби найбільші та найяскравіші ваші козирі виділялися у вашому резюме або в супроводжувальному листі.

Перше та останнє мають найбільше значення

Людина запам’ятовує найкраще перший та останній пункт у списку. Крім цього, якщо якась річ легко згадується, мозок робить висновок, що вона важлива – цей феномен зветься евристика доступності.

Отже якщо ви хочете, щоби інтерв’юер звернув на щось увагу, воно має знаходитися на самому початку або в самому кінці резюме. Найбільш вражаючі досягнення, що мають створити "гало" – на початку, а перелік ваших здібностей – у кінці.

Зовнішність важлива

Усі знають, як важливо добре виглядати на фото в профілі LinkedIn або безпосередньо на співбесіді. Але експерти з Інституту досліджень праці заявляють: як рівень зарплатні, так і доля занятості корелюються з зовнішністю працівників. Привабливі люди викликають більшу симпатію в інтерв’юерів.

Навіть якщо в компанії, в якій ви хочете працювати, нема дрес-коду, а співбесіда відбувається в неформальній обстановці, не йдіть на неї неохайними. Сам цього не усвідомлюючи, співрозмовник вас оцінюватиме. Ви маєте виглядати якнайкраще.

Річ не в тім, що ви кажете, а в тім, як ви це кажете

Припустімо, що є ліки, які допомагають одужати кожному третьому пацієнту. А є такі, що не діють у 66%. Які ви купите? Більшість людей скаже, що перші, і ось чому форма подання інформації настільки важлива.

Намагайтеся подати свої невдачі якщо не як досягнення, то хоча б нейтрально. "Безперечно, мої стосунки з тим клієнтом могли бути кращі, й той досвід багато чого мене навчив" звучатиме краще, ніж "Я ненавидів співпрацювати з тим клієнтом".

Викликайте позитивні почуття

"Люди забудуть, що ви сказали або зробили, вони пам'ятатимуть, які почуття ви в них викликали", - казала американська письменниця та правозахисниця Майя Анжелоу, і вона мала рацію.

Приємна розмова – не менш цінна, ніж розмова змістовна. Якщо пригадуючи вашу співбесіду, інтерв’юер згадає якусь вашу вдалу фразу та всміхнеться – це великий плюс.

Реклама:

Головне сьогодні