"Агенти змін" почали розробку навігації для київських парків. Фото
"З’явилось наполегливе прохання допомогти українським паркам зробити навігацію, - розказує дизайнер Рей Мейсон з групи "Агентів змін". - У нас вже є непоганий досвід роботи в цій галузі, тому організація "Київські парки" (муніціпальний проект, направлений на реформування паркового господарства Києва) звернулася безпосередньо до нас".
Першим нову навігацію отримає парк Пушкіна, це буде пілотний проект. Свій вибір організатори пояснюють тим, що парк Пушкіна першим пройшов реконструкцію, там розміщується "Арт-Пікнік" і взагалі зараз там відбувається чимало всього.
[L]Формат розробки навігації - unplugged.
"Лишай свій лаптоп з фотошопом удома, вони не знадобляться, - закликають організатори. - Тільки маркери, пінокартон, скотч і мозок, тільки хардкор!"
Рей Мейсон запевняє, що учасники мають відчути людей і їх потреби, а для цього треба походити парком, поспілкуватися з відвідувачами, а не сидіти в офісі і малювати щось абстрактне на моніторі.
"Агенти змін" називають цей воркшоп збором інформації і порівнюють його з днем відкритих дверей в піцерії.
"У нас немає завдання сказати всім: ось так правильно, а все інше неправильно, - каже Мейсон. - Ми вивчаємо цю тему, пропонуємо якісь варіанти, і потім даємо можливість усім бажаючим висловитися. Це як день відкритих дверей в піцерії. Ви приходите, вам розповідають: "Ось тісто розгортаємо, кетчупу зверху, цибульки і все". А раптом якийсь чоловік прийде потім і скаже: "Чуєте, я теж хочу піцу готувати"".
Організатори пригадують, як робили навігацію в метро. На початкову версію було дуже багато нарікань, але "Агенти змін" виправили всі недоліки, хоч цей процес і був місцями болісним.
Традиційно для "Агентів змін" все робиться на волонтерських засадах.
""Київські парки" допомогли з матеріалами та приміщенням, "Арт-Пікнік" - зі столами і матеріалами. Просто всі один одному допомагають і так ми це все створюємо. Ніякого грошового фінансування немає", - пояснює учасник "Агентів змін" Максим Головко.
"Зараз навіть не ясно, хто буде фінансувати фінальні таблички, - продовжує Максим. - Це можуть бути спонсори, підприємство, яке вже знаходиться в цьому парку, міська влада, огранізація "Київські парки", хто завгодно. Можливо, відвідувачі парку фандрайзингом зберуть гроші на створення навігації, а дизайн вже буде готовий".
"Агенти змін" розраховують, що нові таблички в парку Пушкіна з’являться до кінця літа.
"Протестуємо, отримаємо фідбек - що працює, що не працює, врахуємо зауваження. А на наступний рік це вже може поширитись на всі парки", - каже Мейсон.
Долучитися до воркшопу можна буде ще й на наступних вихідних.
"Українська правда. Життя"