Дзвінок для копа. Чому поліцейські ставатимуть шкільними вчителями

Міністерство внутрішніх справ спільно із освітянами започаткували інтерактивні уроки від патрульної поліції.

– Будь ласка, не говоріть своїм дітям, що ми прийдемо і заберемо їх в тюрму, якщо вони нечемно поводяться. Ми хочемо, аби вони бігли до поліцейських, коли їм страшно, а не боялися їх. Ми знаємо як бути ближче, – так свою мету пояснюють засновники проекту.

ЩО ТАКЕ БЕЗПЕКА?

Біля київської школи №78 паркується біла "Toyota" патрульної поліції. Тут "копи" проведуть перший відкритий урок для третьокласників.

У холі школи тихо. Територію "патрулюють" двоє дівчат-поліцейських і кілька старшокласників. Перед актовою залою перешіптуються троє вчительок.

РЕКЛАМА:

За кілька хвилин приїжджає заступниця міністра внутрішніх справ Ека Згуладзе. На урядовиці чорний брючний костюм.

Ека заходить до зали у супроводі Олександра Фацевича. Вже кілька місяців цей військовик працює заступником голови Національної поліції Хатії Деканоїдзе.

– Бажаю здоров'я! – вітаються з керівництвом троє патрульних.

Усміхнена Ека тисне усім руки. В актовій залі стає гамірно. Місця у перших рядах займають третьокласники.

Перші ряди віддали третьокласникам

– Мені дуже подобається нова поліція! У них гарна форма! діти у жилетках і светриках з емблемою школи обговорюють запрошених "вчителів".

– Тут два третіх класи, – розповідає директорка школи Світлана Леонтіївна. – Всього у нас чотири паралелі, але ми навмисне привели менше дітей, щоби поліцейським було зручніше працювати.

Патрульні починають заняття із запитання: "Що таке безпека?". У залі здіймаються кілька рук.

– Це коли тобі нічого не загрожує, – тоненьким, але впевненим голосом відповідає дівчинка.

Діти активно відповідали напитання і задавали свої

Відкритий урок присвятили безпеці дорожнього руху. Загалом програмна частина з цієї теми включає шість уроків для школярів різного віку.

ПРО ЩО ГОВОРИТИМУТЬ

Над програмою уроків поліцейські співпрацювали спільно з освітянами, UNICEF, ОБСЄ, Посольством США, інформаційно-консультаційним центром "Ла-Страда Україна", канадським проектом РСКЮ, Консультативною місією ЄС, Всеукраїнським громадським центром "Волонтер" і активістами з безпеки руху.

Методику розробляв активіст Vision Zero for Ukraine Віктор Загреба. Дізнавшись про програму інтерактивних уроків, він запропонував МВС свою допомогу і згодом долучився до експертної групи. Розробники використали досвід державної програми THINK з безпеки на дорогах, започаткованої у Великій Британії.

Заступниця міністра внутрішніх справ Ека Згуладзе і активіст Віктор Загреба сиділи позаду

– Цю тему я вивчав за кордоном, – розказує Загреба. – Британія – одна з найкращих країн у світі за рівнем безпеки руху. За змістом ці уроки – не чиясь особиста думка чи інтуїція якогось експерта, а справді перевірені світові практики.

Проте усе це не працюватиме, якщо не буде розуміння з боку батьків. Експерти, поліцейські, вчителі можуть як завгодно довго розповідати, як важливо пристібатися паском безпеки, не відволікатися за кермом, але якщо батьки цих дітей не дотримуються основних правил і не мають розуміння безпеки, то з нашого боку праця буде марною.

На уроках для наймолодших школярів розповідатимуть, як поводитися з незнайомцями, що робити, якщо загубився чи опинився у небезпечній ситуації. Вчитимуть правил дорожнього руху, поведінці у транспорті і громадських місцях.

З учнями 6-11 класів говоритимуть про права і їх захист, відповідальність за правопорушення та інтернет-безпеку. Пояснять, як поводитися, якщо затримує поліція. Також проводитимуть профілактику втеч з дому та запобігатимуть вживанню наркотиків і домашньому насиллю.

Підлітків вчитимуть правил безпеки велосипедистів, першій домедичній допомозі, базовій самообороні та попередженню боулінгу (психологічного терору, побиття і травлі однолітками, – ред.).

1001 ПОВОРОТ

Протягом відкритого уроку третьокласники не соромляться ставити поліцейським запитання:

– Скільки злочинців ви вже спіймали?

– Які правила порушують найчастіше?

– Чому тролейбус треба обходити спереду, а автобус ззаду?

– Кого у поліції більше: дівчат чи хлопців?

– Чи не важко працювати вночі?

– Навіщо вам жетон?.

– А хто частіше порушує правила: чоловіки чи жінки? – зриває хвилю сміху дорослих школярка.

– Я як дівчина відповім, що жінки все-таки дисциплінованіше, – говорить патрульна Катерина Белугіна. – Хто зі мною згоден?

Руки підіймають здебільшого дівчата.

– У неї шпаргалка, усміхається Ека Згуладзе. Третьокласниця у ряду перед заступницею міністра, стискає у руках папірець із запитанням.

Патрульні вчили школярів користуватися паском безпеки

– Діти в захваті від таких занять. Їм би тільки на звичних уроках не сидіти, – говорить класна керівниця Наталя Володимирівна. – Проте це дуже корисно. Навіть коли я вчу їх правил дорожнього руху з інтерактивною дошкою, це не справляє такого враження як зустріч із справжніми поліцейськими.

Вони у формі та проводять практичні вправи. От як би ми вчили їх користуватися паском безпеки? А патрульні приносять з собою інвентар. Це щось нове, свіже. Схожі уроки ми проводимо із пожежником.

Урок завершують подарунками. Патрульні роздають дітям книжки із правилами дорожнього руху "1000 і 1 поворот".

– Від учнів нашої школи ми хочемо подарувати вам малюнки, – вручає поліцейським пухку папку діловитий хлопчик. – І хочемо побажати вам щастя, здоров'я, успіхів у праці і менше порушників!

Хлопчик вручив поліцейським пухку папку малюнків

Школярі не втрачають нагоди зробити з патрульними селфі. У свою чергу поліцейські фотографуються зі Згуладзе.

– Це якась дівчинка особисто мені подарувала, – ніяковіє патрульний. У руках Юрій тримає дитячу картину на полотні.

Дівчата-поліцейські показують сплетені з жовтих і синіх гумок браслети:

– Кожного разу після уроків у школах ми із собою щось привозимо. І всі потім сперечаються, хто який малюнок повісить поруч із собою.

ДОБРОВІЛЬНО НА ПЕРСПЕКТИВУ

Проводити заняття у школах поліцейські зголошуються добровільно. У кожному районі Києва згодом працюватимуть по 3-5 шкільних офіцерів.

У МВС прагнуть зробити інтерактивні уроки в школах частиною роботи патрульної поліції.

Поліцейські проводитимуть навчання не лише у класах, а й на свіжому повітрі. У дітей попереду спільні ігри у футбол та баскетбол з поліцейськими, зустрічі у бібліотеках, конкурси, програма "Стань поліцейським на один день".

– Я хочу стати копом. Мені снився сон, ніби мене вкрав бандит. А поліцейський мене врятував, розповідає після відкритого уроку 9-річний Любомир. – Ще хочу бути лікарем, військовим або футболістом.

Протягом двох місяців інтерактивні уроки запустять у всіх містах, де є патрульна поліція. Окрім столиці, заняття вже відбуваються у Львові, Харкові і Дніпропетровську.

Заступниця міністра внутрішніх справ Ека Згуладзе

– Якщо не пояснити дітям базових речей, то ми не вирішимо, наприклад, проблему паркінгу у Києві, – розповідає Ека Згуладзе. – Це робота на перспективу, яка впливає на загальну етику і культуру. В результаті ми отримуємо безпечне місто.

Діти краще за патрульних нагадуватимуть батькам правила дорожнього руху, не говорячи вже про серйозніші речі. Через дітей працювати на дорослих – це теж добра ідея.

Щоб такі заняття проводили у школі де вчаться ваші діти – надішліть запит на Департамент патрульної поліції міста.

Реклама:

Головне сьогодні