Геть сивину! Дослідники відкрили "сірий ген"

— 2 березня 2016, 12:13

Як з'ясувалося, він є і у чоловіків, і у жінок.

Дослідники припускають, що деякі люди народжуються зі схильністю до передчасного сивіння – саме тому "сіра зачіска" може бути у 20-30 річної молодої людини, пише The Independent.

Колір волосся визначає пігмент меланін, розташований у стрижні волосини, яка росте.

Але цей процес порушується із віком, тому сиве волосся асоціюється зі старінням.

Нинішнє дослідження знайшло перший ген, який викликає передчасне сивіння.

Фото indianapublicmedia.org

"Ми вперше встановили генетичну асоціацію сивіння. Це відкриття допоможе краще зрозуміти аспекти біологічного старіння", – розповів керівник роботи професор Андреас Руіз-Лінарес із Університетського коледжу Лондона.

Докладні результати відкриття опубліковані у журналі Nature Communications.

Дослідники виявили ген IRF4, проаналізувавши геном 6357 волонтерів, які мешкають у п'яти країнах Латинської Америки – Бразилії, Колумбії, Чилі, Мексики та Перу.

Серед них були представники європейського, африканського та американського походження.

Науці вже було відомо, що IRF4 бере участь у забарвленні волосся, адже він регулює виробництво і зберігання меланіну.

Але вперше науковці довели, що він безпосередньо впливає на ранню появу сивини і у чоловіків, і у жінок.

Ген IRF4 впливає на ранню появу сивини і у чоловіків, і у жінок. Фото wip-hairport/Flickr

"Зважаючи на те, скільки зусиль чоловіки і жінки витрачають на приховування "сірого волосся", відкриття першого "сірого гена" може допомогти створити ефективніші засоби боротьби з ним і навіть відтермінування цього процесу", – кажуть науковці.

Вчені також звертали увагу на інші характеристики волосся, зокрема, на форму, наявність лисини чи бороди, товщину брів.

Вони встановили зв'язок між генами та формою волосся і його густиною.

Як зазначають автори дослідження, у майбутньому стане можливим створення фоторобота підозрюваного, дізнавшись із однієї краплини його крові про індивідуальні особливості кольору і форми волосся, шкіри, очей.