Тест

Забудьте про наркотики і рок-н-ролл: науковці дізнались, як сучасні підлітки реагують на "лайки"

Лайк — це форма позитивного фідбеку у соціальних мережах. Нове дослідження демонструє, що саме ці лайки стають токсичними для підлітків.

Той самий центр винагороди у мозку, який відповідає за відчуття задоволення і активується думками про секс, гроші чи морозиво, вмикається, коли підлітки бачать багато вподобань під їхніми фото у соціальних мережах.

Про спостереження і дослідження пише Роні Карін Рабін в авторському блозі для The New York Times.

Щоб дізнатися більше про те, що ж саме притягує підлітків до соцмедіа, дослідники з університету Каліфорнії у Лос-Анджелесі провели експеримент, під час якого вони відтворили соціальну мережу розповсюдження фото, схожу на Instagram.

Робота була опублікована у журналі Психологічна наука (Psychological Science).

Щоб виконати дослідження, науковці запросили 32 людей у віці від 13 до 18 років та попросили їх долучитися до соцмережі, де фоловери можуть поділитись фото чи відео та вподобати його, клікнувши на іконку у формі серця.

Фото safebee.com

Під час експерименту тінейджерів попросили принести свої власні фото, і потім прийти в лабораторію та переглянути близько 150 зображень — у тому числі м'які, а також фото ризикованої поведінки. Серед них були і власні фото учасника експерименту. У цей час науковці аналізували активність мозку за допомогою функціонального МРТ-сканування.

Підлітки також могли бачити, скільки лайків дали кожному фото. Їх розставили самі вчені, однак підлітки думали, що їх поставили їхні друзі.

Коли учасники дослідження бачили фото з великою кількістю лайків, активність у ділянках мозку, відповідальних за нагороду, увагу, імітацію та соціальне пізнання була помітнішою, ніж під час перегляду тих фото, де вподобань було мало.

Ефект збільшувався, коли діти бачили свої фото з більшої кількістю лайків.

Фото blogspot.com

Окрім того, вони були більш схильними ставити лайки тим зображенням, які вже отримали багато вподобань, навіть якщо це було банальне фото тарілки з їжею чи пари окулярів. Схожому знімку з меншою кількістю лайків ставили їх менше.

Автор дослідження Лорен Шерман зауважив, що "намагання відповідати своїй соціальній групі — частина підлітковості, і частково є нормальним. Це те, як підлітки вивчають правила, як треба спілкуватися та будувати стосунки".

Коли підлітки бачили фото з ризикованою поведінкою, наприклад. Курінням марихуани чи сигарет, вони усе одно були під впливом лайків своїх однолітків, однак дещо меншою мірою.

Також у цьому випадку дослідники не помітили активності у центрі винагороди в мозку, однак не змогли пояснити, чому.