Люди, які ненавидять спойлери – мудріші

— 29 липня 2016, 18:00

До такого висновку прийшли науковці з Albany State University США та VU University в Амстердамі, йдеться на The Huffington Post.

Вони перевірили, як студенти реагували на передчасні перекази історій.

Учені розподілили учасників за двома психологічними типами: з "необхідністю пізнання" (показником того, скільки втіхи отримує людина від поглибленого мислення) та "необхідністю впливу" (наскільки людина задоволена від емоційного стимулювання).

Вони намагалися визначити, чи пов'язані ці два психологічні типи зі сприйняттям спойлерів.

Учасникам запропонували короткі огляди кількох оповідань. Деякі з них розповідали про те, чим закінчується сюжет тексту, решта – ні.

[L]Потім дослідники запитали у волонтерів, які історії вони б прочитали у першу чергу – ті, в яких уже все відомо чи оповідання, про які вони знають лише в кількох словах.

Науковці також запропонували кожному учасникові тест на визначення особистості, що показував, до якого з типів (пізнання чи впливу) він належить.

Автори дослідження виявили, що люди, які прочитали б оповідання, знаючи його сюжет, мали найнижчий рівень необхідності пізнання.

На цьому психологи не спинилися. Вони запропонували прочитати усі тексти після коротких оглядів.

Дослідники не очікували, що люди з високим рівнем необхідності впливу в тесті, отримали більше задоволення від оповідань, сюжету яких вони не знали заздалегідь.

З огляду на результати дослідження, психологи вирішили, що люди, які мислять мудрішене читатимуть спойлери. Але якщо раптом натраплять на переказ історії він не зіпсує їм сприйняття.

Мудрі люди відчувають постійну необхідність пізнання, а отже передчасно щось довідатися не захочуть. Фото peus/Depositphotos

Проведені експерименти, правда, не враховували особисті вподобання кожного з учасників до тих чи інших текстів.

Більшість людей, не залежно від типу особистості, розлютяться, якщо хтось перекаже їм наперед завершення довгоочікуваного фільму.

А з іншого боку – знайдеться шоу, знання фіналу якого буде байдуже, як і саме шоу.

Попереднє дослідження 2013 року доводило протилежне. Тоді науковці стверджували, що інформація про завершення тої чи іншої історії покращувала досвід її сприйняття.

Іншими словами, окрім загальних тенденцій, існують ще індивідуальні смаки людини.

Реклама:

Головне сьогодні