Лілія Гриневич розповіла про звільнення вчителів і підвищення зарплат
Такими є дані органів місцевого самоврядування, розповіла міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю "Українській правді. Життя".
З 3800 ставок понад 2400 будуть перерозподілені в інші заклади, або збережені з меншим навчальним навантаженням.
"700 – ставки, на яких працюють пенсіонери, ще 700 – вчителі не пенсійного віку. Органи місцевого самоврядування зараз уточнюють, скільки з цих ставок на даний час заповнені", – уточнила міністр.
"Вивільнення вчителів – болючий процес. Людьми, які працюють на тих 700 ставках, що вивільняються, займатимуться центри зайнятості з приводу перекваліфікації, соціальних виплат та пошуку місць праці", - додала вона.
[L] пояснила, що потрібно враховувати співвідношення скорочення кількості дітей та кількості вчителів.
"Кількість дітей з 1995 до 2013 року (до анексії Криму і початку АТО) скоротилася на 43%, а кількість вчителів – всього на 15%", - навела дані міністр.
"Зрозуміло, що саме ці вчителі становлять основну протестну групу проти опорних шкіл і оптимізації", - додала вона.
Говорячи про зарплату вчителів, вона зауважила, що дуже важливо прийняти новий закон "Про освіту".
Він вже у парламенті, допрацьований до першого читання – проте так і не був винесений на голосування.
"Закон визначив механізми зростання соціального статусу вчителя і заохочування кращих вчителів, а у прикінцевих положеннях є план просування по тарифній сітці вчителя", - додала вона.
Крім того, у проекті закону описана можливість мотивувати кращих вчителів через проходження ними добровільної зовнішньої сертифікації.
За це вони, відповідно до закону, мають отримувати 20% доплати.
Водночас підвищення зарплати вчителів на один розряд коштуватиме держбюджету 1,56 мільярди гривень (за січень-грудень 2017 року).
Наразі вся освітня субвенція нині на освіту з держбюджету – 44 мільярди гривень. Але вона покриває не лише зарплати вчителям, але й інші видатки – ремонти і утримання шкіл.
"Якби ми справедливо віддали утримання шкіл органам місцевого самоуправління, як це є у більшості країн, і зайнялись лише педагогічною складовою – ми б мали більше можливостей мотивувати вчителя", - додала Лілія Гриневич.
Як відомо, у багатьох країнах освітня субвенція покриває саме педагогічну складову (оплата роботи вчителя, дирекції, підвищення кваліфікації педагогів). Натомість утримання самих приміщень шкіл та їх ремонти повністю у віданні місцевих громад. Так, наприклад, працюють успішні освітні системи Польщі та Естонії.
"Українська правда. Життя"