Вчені розкопали зуби, які належать найдавнішим предкам сучасних ссавців

— 7 листопада 2017, 16:00

У Дорсеті (Англія) виявили викопні рештки зубів найдавніших відомих предків людей.

Про це повідомляє The Independent.

Залишки двох пацюкоподібних істот належать до Крейдового періоду.

Їх зібрали з відкритих скель біля містечка Сванаж.

Фото: University of Portsmouth/PA

Тепер вчені вважають, що можуть накреслити пряму еволюційну лінію від древніх ссавців до сучасних людей.

Доктор Стів Світман з університету Портсмута каже, що в нього "щелепа випала", коли один із студентів університету запросив його подивитися на зразки:

"Зуби є настільки розвиненими, що я відразу зрозумів, що дивлюся на залишки ссавців раннього Крейдового періоду, але вони більше схожі на тих, хто жив протягом пізнього крейдяного періоду, приблизно через 60 мільйонів років по тому", – каже Світман.

За словами вченого, серед палеонтологів було багато дискусій навколо зразка, знайденого в Китаї, якому приблизно 160 мільйонів років.

"Спершу вчені вважали, що наше відкриття схоже, але подальші дослідження виявили, що це не так. Справа в тому, що ці 145-мільйонні зуби, без сумніву, є найдавнішими саме по лінії ссавців, які ведуть до нашого власного виду", – додає науковець.

Ілюстрація: University of Portsmouth/PA

Залишки знайшов студент Грант Сміт в області, відомій як Юрське узбережжя, адже там знайшли багато скам'янілостей динозаврів.

"Обидва знайдені ссавці, ймовірно, були нічними тваринами. Один з них, скоріш за все, був деревогризом, який поїдав комах. Інша істота могла споживати рослини", – розповів доктор Сітман разом зі співавторами у журналі Acta Palaeontologica Polonica.

"Також зуби дуже зношені. Це вказує на те, що вид, до якого вони належали, жив досить довго для свого виду немалий подвиг, якщо ви ділите середовище з хижими динозаврами", – пояснює науковець.

[L]Науковці вважають, що ці тварини – безпосередні предки більшості сучасних ссавців, в тому числі різноманітних істот, таких як синій кит і люди.

Один з видів назвали Durlstotherium Newmani, на честь Чарлі Ньюманата, власника пабу "Square and Compass" в селі Worth Matravers, поблизу якого й виявили скам'янілість. Інший отримав назву Durlstodon Ensomi — на честь місцевого палеонтолога Пауля Енсома.