10 правил, які варто взяти на озброєння зайнятим батькам

2595
10 березня 2018

Бути активними батьками і займатися не лише малюком – це класно, але чи не перезавантажуєте ви себе?

Чи маєте час видихнути і відпочити, а ще побути з дітьми? Як дати раду з усім, що ми мусимо зробити, знайти час на те, що хочемо зробити, і ще й присвятити час родині?

Доктор психології та мама трьох дітей Магданела Баттлс дає 10 порад, які допоможуть організувати свій час зайнятим батькам, пише Lifehack

1. ВИЗНАЧТЕ СВОЇ ЦІННОСТІ ТА ПРІОРИТЕТИ В ЖИТТІ

Що у вашому житті найважливіше? Вам потрібно з’ясувати, що ви цінуєте найбільше, щоб фільтрувати свої обов’язки, враховуючи те, що найважливіше для вас і вашої родини.

Визначте свої пріоритети. Фото: Aletia/Depositphotos

Коли у вас з’явиться можливість стати членом ще одного батьківського комітету чи якогось волонтерства, наприклад, врахуйте, чи це сумісне з вашими цінностями та пріоритетами, і чи не відбере час на інші важливі для вас речі.

Адже коли ви кажете "так" одній активності, то кажете "ні" чомусь іншому. Наприклад, якщо ви скажете "так" участі в книжковому клубі, можете в той же час несвідомо відмовитись від родинної вечері.

У довготривалій перспективі такий аналіз цінностей та пріоритетів зробить вас щасливішою людиною і кращим татом чи мамою.

2. НЕ РОБІТЬ ЗАБАГАТО ДЛЯ СВОЇХ ДІТЕЙ

Багатьох дітей батьки водять на забагато активностей та різних гуртків.

Важко розвивати у дітей міцні родинні зв’язки, коли кожен в родині займається своїм впродовж вечорів усього тижня.

Не створюйте графіки на кожен день тижня. Так ви можете втрачати час на родину вдома, спільні вечері, і потрібен кожному час на сім’ю.

Хай хоча б кілька вечорів на тиждень будуть вільними для родини. Мова іде не про те, щоб сидіти вдома кожен в своїй кімнаті чи за своїм гаджетом.

Приготуйте разом вечерю, грайте настільні забавки, говоріть про життя.

Грайте з дітьми настільні ігри, дивіться кіно, говоріть про життя. Фото: GeneGlavitsky/Depositphotos

Якщо ви раптом усвідомили, що проводите час з малятами, лише коли щодня збираєте їх до школи і забираєте додому, подумайте, від яких гуртків можна відмовитись.

До того ж, забагато активностей тиснуть на дітей і перевантажують батьків.

Звісно, ми усі хочемо, щоб діти були успішними. Але як щодо родинних зв’язків, які теж для малят неймовірно важливі?

Ми ж хочемо, щоб вони прагнули приїхати додому на свята, коли стануть дорослими?

3. ТРИМАЙТЕ ДІМ В ПОРЯДКУ

Вам не потрібно бути ідеальними, ніхто не має на це часу.

Але організований домашній побут допоможе покращити і полегшити життя.

Якщо ви більш ніж 10 хвилин на день щось шукаєте, ви недостатньо організовані.

Коли ваші побутові речі не впорядковані, ви щоразу нервуєте, витрачаючи час на їх пошук, і стаєте розгубленими батьками в поганому настрої.

Тому кладіть піджаки, рюкзаки і ключі та інші речі на те ж місце щодня.

Навчіть дітей, що це їхня відповідальність класти речі на місце. Якщо вони не дотримуються цього правила – мають бути наслідки. Менше часу на улюблені ігри на гаджеті, наприклад.

4. ВІДПУСТІТЬ ІДЕАЛЬНІСТЬ

Занадто багато батьків докладають забагато зусиль, щоб вони і їхні діти жили за певним стандартом.

Мати певний зразок у житті – це добре. Але якщо досягти конкретного ідеалу – ваша мета, цю ціль слід відпустити.

Намагання бути ідеальним забирає забагато часу та зусиль.

5. ДЕЛЕГУЙТЕ

Одна з найбільших втрат часу для батьків – це тягнути усе домашнє господарство на собі.

Делегуйте якісь завдання дітям. Вони можуть допомагати з дуже раннього віку: застеляти своє ліжко, ставити на місце свої іграшки та речі, допомагати мити посуд, замітати підлогу тощо.

Хай діти допоможуть вам наводити лад у домі. Фото: belchonock/Depositphotos

Якщо дитина може спокійно "лазити" у вашому смартфоні, чому вона не може зібрати свої іграшки?

Можете зробити спеціальну дошку обов’язків, щоб малюки її бачили і пам'ятали, що мають виконати.

Можете перетворити це на захопливу гру з призами за виконання тих чи інших завдень.

Це полегшить вам життя, вчитиме дітей та вивільнить час на батьківство.

6. РУТИНА ДОПОМАГАЄ

Рутина в домашньому господарстві допоможе ефективніше та легше його вести.

Створили свою рутину – намагайтесь її дотримуватись.

У дітей є внутрішні годинники. Вони можуть адаптуватись до графіку.

Лягати спати щодня в один і той же час, прокидатись до школи у певну годину, щоб зібратись, поснідати і дійти/доїхати на уроки тощо.

7. ПРАЦЮЙТЕ ТАК, НІБИ КОЖНЕ ЗАВДАННЯ ТЕРМІНОВЕ

Не виконуйте завдання повільно. Ставте собі ліміти.

Наприклад, на прибирання кухні – 1 година, на готування вечері – 1,5 години тощо.

Що це дає? Коли ми чітко ставимо собі ліміт, думаємо, робимо найважливіше.

Якщо так не вчиняти, ви з часом можете помітити себе за сортуванням чи перебиранням кухонних шафок, розмірковуванням, як варто перепланувати розміщення речей тощо.

Ставте собі ліміти. Фото: Nomadsoul1/Depositphotos

8. ЗРОБІТЬ ВИШУКАНИМ СТРАВАМ ПЕРЕРВУ

Коли у домі є діти, у вас немає достатньо часу на вишукані страви, які вимагають багато часу та сил.

Вони легкі і прості в приготуванні, і подобаються вашим дітям. Якщо вам подобаються вишукані і складні в приготуванні страви, зробіть їм перерву.

Ви витрачатимете менше зусиль на створення страв, через це будете менш розгублені, коли дитина відмовиться їсти те, що ви приготували.

І матимете більше часу на родину.

9. НАВЧІТЬСЯ КОРИСТУВАТИСЯ ПЕРЕРВАМИ

Коли ви сидите під кабінетом лікаря і чекаєте на прийом, як витрачаєте цей час?

Читаєте "жовту" пресу чи виконуєте якусь роботу?

Якщо ви вирішуєте якісь справи, ви у виграші!

Ви можете використати дорогоцінні хвилини перерви на нотатки, відповіді на електронні листи, оновлення сприску справ тощо.

Це дозволить вам лягати в ліжко без панічних "я забув відповісти на важливі листи", "я забула, що планувала зробити завтра".

Скільки часу на день ви скролите соцмережі? Поставте собі на них ліміти, щоб правильно розпоряджатись часом і без хвилювання все встигати.

10. КОРИСТУЙТЕСЬ СПИСКАМИ СПРАВ ТА КАЛЕНДАРЕМ

Тримайте їх під руками, щоб змогти будь-коли додавати пункти та користуватись ними.

Ми часто забуваємо про якісь речі, особливо коли в домі є діти. Списки справ та календарі з нагадуваннями допоможуть почуватись менш розгубленими та контролювати свій день і свої завдання.

Календар справ потрібен усім, навіть мамам в декреті, щоб не забути про відвідини лікаря, чиєсь день народження чи різні хатні справи.

powered by lun.ua