Як колір носа, щік та підборіддя "видає" наші емоції – дослідження

2658
20 березня 2018

Емоції людей навколо можна визначити за малопомітними змінами шкіри навколо носа, брів, щік чи підборіддя.

Такий висновок зробили вчені з Університету Огайо, пише Science Daily.

 Фото: Ariwasabi/Depositphotos

"Кольорові візерунки на нашому обличчі зумовлені кровообігом, який контролює центральна нервова система. Наше око не лише помічає ці візерунки, але й підсвідомо чи свідомо співставляє їх з емоціями", – розповідає один з авторів дослідження, вчений-когнітивіст Алейкс Мартінез (Aleix Martinez).

Щоб перевірити свої припущення, Мартінез з колегами зробили декілька сотень знімків людських облич, які висловлюють різні почуття.

За допомогою комп'ютерного аналізу науковці виявили, що "щастя" проявляється у вигляді почервонілих щік та висків, а "здивування" – злегка почервонілого лоба і трішки посинілого підборіддя.

Це відбувається незалежно від статі, етнічного походження чи загального тону шкіри.

Потім вчені наклали кольорові фільтри на фотографії людей з нейтральним виразом обличчя і показали ці знімки 20 піддослідним.

Їх попросили вгадати, як почувається людина на картинці, запропонувавши список.

У 70% випадків учасники думали, що нейтральне обличчя з "щасливим" візерунком дійсно показує щастя, а лице з "сумним" фільтром – насправді сумне тощо.

Найпростішим для розпізнавання почуттям є "щастя"

Потім Мартінез разом з колегами розробили комп'ютерний алгоритм, який зіставляє кольори з емоціями.

Тестування показало, що найпростішим для розпізнавання почуттям є "щастя". Його комп'ютер визначав у 90% випадків.

Пов'язані зі щастям почуття – щасливе здивування, наприклад – програма розпізнавала у 85% випадків.

Вдало вона впоралась з "гнівом" та "печаллю".

"Страх" алгоритм розпізнавав у 70% випадків.

Найважче йому було визначати "страшну огиду" – 65% випадків.

За словами вчених, дослідження показує, що у висловах "червоніти від сорому" чи "синіти від злості" є певний сенс.

"Щодо фальшивого рум'янцю, створеного макіяжем… Думаю, що ми використовуємо макіяж, щоб здаватись більш щасливими, ніж красивими. Тепер, коли нам трішки більше відомо про колір обличчя, ми можемо почати створювати "розумну" косметику, яка допоможе підкреслити чи приховати певні переживання", – каже Мартінез.

powered by lun.ua