Величезний кратер від падіння метеорита знайшли у Гренландії. ФОТО

— 15 листопада 2018, 11:29

Дослідники Центру геогенетики у Музеї природної історії Данії та вчені з Копенгагенського університету знайшли в Гренландії величезний ударний кратер, який, ймовірно, залишив гігантський метеорит.

Діаметр воронки приблизно 31 км, її глибина – орієнтовно 330 м. Кратер займає 25-е місце в списку найбільших ударних кратерів на Землі.

Про це повідомляє прес-служба NASA.

Кратер займає 25-е місце в списку найбільших ударних кратерів на Землі. Фото: NASA

Впадина знаходиться на півночі острова та вкрита майже кілометром льоду.

Експерти працювали над дослідженням цього явища протягом останніх трьох років. Намагалися перевірити відкриття, яке було зроблено ще в 2015-му з використанням даних NASA.

Їх знахідка описана в дослідженні, опублікованому 14 листопада в журналі Science Advances.

Згодом вчені помітили дивну особливість в скелі, тому почали використовувати потужний радіолокаційний прилад для вивчення льоду з вертольоту.

[L]Хоча збір матеріалу з самого кратера поки неможливий, дослідникам все ж вдалося отримати певні зразки, що містять мінерали, характерні для метеоритних кратерів: кварц, а також нікель, платину, золото і кобальт.

Можна припустити, що метеорит, який впав колись у цій місцевості, був багатим металами астероїдом, – уточнюють автори сайту Space.com.

"Я абсолютно переконаний в тому, що це дійсно був метеорит", – стверджує Ієн Макдональд, геохімік з Університету Кардіффа в Великобританії, який проводив аналіз порід.

Точний вік кратера визначити складно. Фото: Національний музей історії Данії.

Точний вік кратера визначити складно, однак відомо, що він сформувався менше трьох мільйонів років тому.

Стан кратера вказує на те, що він міг утворитися незадовго до закінчення останнього льодовикового періоду.

"Він (кратер – ред. УП) прекрасно зберігся, що дивно: лід є ефективним абразивним матеріалом, здатним знищити всі сліди удару", – відзначають вчені.

Курт Кьяра, провідний автор дослідження і геолог з Музею природної історії Данії в Копенгагенському університеті, розповів, що раніше він знайшов великий залізний метеорит, приблизно в 300 км від кратера.

Є ймовірність, що метеорит і кратер походять від того ж астероїда, який розколовся в атмосфері Землі.