Еко-шпаргалка: Coca-Cola розповіла, як створити Світ Без Відходів

Як же часом бракує якоїсь еко-шпаргалки, щоб робити своє життя щораз чистішим і ближчим до природи! Тепер така супер-підказка існує, і завдяки їй сортувати відходи зможе навіть дитина!

Компанія Кока-Кола Україна спільно з Klitschko Foundation запустили освітньо-інформаційний проект "Еко-шпаргалка. Як зменшити кількість відходів".

Зробити сортування побутових відходів простішим, перестати продукувати відходи та навіть у побуті рятувати планету допоможуть кумедні персонажі Робот Зеро, Русалка Марина, Голуб Роберт, Павучиха Поліна та Черв’як Леонід.

Героїв створили художниця-ілюстраторка Анна Сарвіра та блогерка Татуся Бо. Татуся Бо написала історії про еко-помічників, в яких кожен персонаж досконало володіє якимось одним вмінням у сортуванні відходів. А Анна Сарвіра зуміла побачити їх та зобразити для нас.

Кожен персонаж здатен навчити якомусь одному процесу.

Наприклад, павучиха Поля завдяки тому, що у неї багато лапок, легко перетворює купи непотребу на корисні відходи, які потім стануть сировиною для нових упаковок.

Русалка Марина просить не викидати, а віддавати на переробку пластик, адже кожна четверта пляшка, яку ми викидаємо на смітник, опиняється просто у неї вдома – в океані.

Голуб Роберт просить – "тікі без паліва, рібята!". Він вчить не спалювати сміття, бо через це у повітря виділяється купа отруйних сполук, якими ми потім дихаємо.

Черв’як Леонід просить віддавати йому органічні відходи – адже з них він з братами може зробити корисне біодобриво.

Одне з найважливіших вмінь – у робота Зеро. Він вчить, як зменшити розмір свого смітника. У нього разом з тим ще й економити виходить.

Саме учасники проекту ZeroWasteSchool, який за підтримки Coca-Cola реалізує Klitschko Foundation і стануть першими користувачами нової айдентики з казковими персонажами.

"Ми вирішили почати екологічні зміни зі школи, адже тут зароджується культура, тут кожен з дитинства знаходить собі команду", – каже директор Фонду Кличко Аліна Носенко.

"Так, минулого року 50 шкіл з міст і сіл України почали сортувати відходи і втілили освітні проекти у їхніх громадах, щоб передати знання іншим. Ми вже оголосили 100 нових цьогорічних учасників і очікуємо ще більших результатів", – додає вона.

Але – лише казковими героями програма не закінчується.

"Еко-шпаргалка" – це велика інформаційно-просвітницька програма й фактично твоя підказка "Світу Без Відходів", який прагне створити Coca-Cola.

Глобальні зобов’язання

"Деколи люди поводять себе так, наче існує кілька інших планет, на яких можна жити, – говорить генеральний директор Кока-Кола Україна Камран Іскандаров. – Але таких планет немає, і ми розуміємо, що якщо зараз щось не змінити, то ситуація буде дуже погана", – додає він.

Лідер компанії в Україні розповідає, Coca-Cola в рамках глобального проекту "Світ Без Відходів" взяла на себе дуже складні зобов’язання, які непросто виконати. Але вони справді дозволять допомогти планеті вижити.

Перше – Coca-Cola повертає природі 100% води, яку використовує у процесі виготовлення своїх напоїв. І Україна повністю досягла цього показника ще 5 років тому.

У 2004 році компанія використовувала 2,7 літра води, щоб виготовити 1 літр продукту. Це означає, що 1 літр води входить до складу напою, а ще 1,7 літра використовується у виробничому процесі, в основному для утримання обладнання в чистоті.

Сьогодні скоротити розхід вдалося до 1,92 літра води, щоб зробити 1 літр продукту – це на 29% менше, ніж в усьому світі. І наша мета піти далі – компанія прагне скоротити витрати до 1,7 літра до 2020 року.

Крім того, бізнес працює не лише над тим, аби витрачати менше води, а й над тим, щоб її відновлювати!

У цьому напрямку Coca-Cola в Україні співпрацює з громадською організацією "Українське товариство охорони птахів". На сьогодні вже відновлено не один природний комплекс на території України.

Наприклад, у Бієнкових плавнях, на Миколаївщині в останні кілька років внаслідок обсипання та заростання каналів, зниження рівня Дніпро-Бузького лиману практично повністю був припинений водообмін, що загрожувало природною катастрофою. Завдяки зусиллям компанії, гідрологічний режим плавнів відновлено, вдалося повернути 2 млн м3 води, вони знову заповнюються з лиману, і вже сьогодні сюди поступово повертається життя.

Так само вдалося відновити і Кардашинські озера на Херсонщині та окрасу півдня – Олешківські піски.

Друге зобов’язання – переробляти ту ж саму кількість упаковки, яка виробляється. Серед наймасштабніших планів в рамках цієї мети – до 2030 року збирати та переробляти ту ж саму кількість пластику, яку випускає на ринок. А також зробити свою упаковку на 100% переробною. І це справді можливо!

Вже сьогодні компанія переробляє 59% упаковки, яку випускає на ринок по всьому світу. У деяких країнах банки та пляшки з-під напою більш ніж на 25% складаються з перероблених матеріалів. А в чотирьох країнах пластикові пляшки Coca-Cola повністю зроблені зі вторинної сировини!

Сортування починається з освіти

В Україні впровадження глобальної стратегії почали з освітніх програм, адже за словами Камрана Іскандарова, надія на порятунок планети у нас є саме завдяки молодому поколінню, дітям, які з радістю відгукуються на еко-ініціативи і усвідомлюють важливість життя без відходів.

Над впровадженням українських проектів глобальної стратегії Coca-Cola "Світу Без Відходів" компанія працює спільно із партнерами, адже об’єднання зусиль – це неймовірно важливо для успіху.

Нині в країні вже діє чотири програми за підтримки корпорації: Zero Waste School від Klitschko Foundation; "Верховина сортує" громадської організації "Україна без сміття"; "Поселення ZERO відходів", що впроваджується неурядовою організацією Закарпатська обласна організація Всеукраїнської екологічної ліги та "Пілотний проект з роздільного збирання твердих побутових відходів у м. Вишгород", який втілюється Українською Пакувально-Екологічною Коаліцією (УкрПЕК).

І на цьому Coca-Cola не збирається зупинятися!

Головне сьогодні