Фотосесії для чотирилапих: як Club 4 Paws та Postmen шукають домівки для безпритульних тварин
Проєкт Adopt pets of Ukraine розкриває чотирилапі особистості, єднає волонтерів по всій країні та знаходить нові домівки покинутим пухнастикам
Ще до початку повномасштабної війни 77% українців розглядали безпритульність як проблему №1, пов’язану з домашніми тваринами. За результатами дослідження комунікаційної агенції Postmen, в країні нараховувалося 250 переповнених притулків, де мешкало понад 100 тис. собак та котів. В одному вольєрі одночасно може перебувати по 5-7 собак, які роками чекають на новий дім і вигулюються зрідка одиничними волонтерами.
Крім того, люди ставляться до бездомних тварин як до "сірої маси" — хворих, небажаних, проблемних.
Більшість забирає безпритульних котів та собак просто з жалю. Проте, прихистивши чотирилапого, ми обираємо не тимчасового співмешканця, а перш за все друга на довгі роки та члена родини, до якого важливо ставитися як до особистості.
А кожна бездомна тваринка — перш за все унікальна особистість з неповторним характером та історією.
Так народилася ідея проєкту Petsession, яка полягала в тому, щоб розкривати та проявляти пухнастих за допомогою професійних фотосесій й тим самим створювати справжній метч із саме їх людьми.
Бренд Club 4 Paws та комунікаційна агенція Postmen розпочали проєкт Petsession на початку лютого у притулку "Сіріус", у Київський області.
Але після повномасштабного вторгнення притулок було окуповано — продовжувати зйомки стало неможливо. Ситуація погіршилась й тим, що тисячі домашніх тварин було покинуто напризволяще в паніці під час евакуації або залишилися без власників через їх загибель. У результаті — по розбомблених містах та селах країни блукали розгублені та покинуті тварини, які ще вчора мали дім та родину.
Розуміючи масштаб катастрофи, команда бренду Club 4 Paws та Postmen вирішила розширити проєкт Petsession і запустити ініціативу Adopt pets of Ukraine.
Petparents, агов!
Проєкт Adopt pets of Ukraine збирає заявки від притулків, зооволонтерів та небайдужих людей і публікує профілі котів та собак, які шукають новий дім та родину, у соцмережах та на сайті.
При цьому головна ідея Petsession — показати кожного хвостика як круту особистість через яскраві фото — збереглася. Ініціативу запустили одночасно на декількох майданчиках: офіційному сайті, сторінках соцмереж Facebook, Instagram. Для того, щоби показати процес адопції з фанової сторони — як щасливу та незабутню пригоду — створили TikTok канал, де перше відео залетіло з пів мільйоном переглядів.
Майбутніх господарів в межах проєкту називають petparents, тому що вони і пестять, і виховують, і піклуються про своїх улюбленців.
Перед тим, як передати чотирилапого новій родині, команда анкетує та проводить інтерв’ю з потенційними petparents, щоб переконатися, що вихованець потрапить до надійних та люблячих людей.
"Працюючи над проєктом, ми вболіваємо за долю кожного пухнастика та пропускаємо його історію через серце. Тим не менш, ми розуміємо: не можливо побудувати здорові, міцні та дружні стосунки з твариною, ґрунтуючись на емоції жалю. Тож ми робимо фанові, привабливі, але водночас змістовні портретні фотографії, які транслюють щось дуже особисте та особливе в безпритульних чотирилапих. Все як в світі людей, адже ми так само полюбляємо робити фотосесії, щоби підкреслити свою індивідуальність", — зазначає CEO комунікаційної агенції Postmen Ярослав Ведмідь.
Petsession єднає чотирилапих та українців
Ініціативу Adopt pets of Ukraine швидко підхопили по всій країні — кількість запитів на допомогу в пошуку нових родин для безпритульних друзів зростала шаленими темпами.
В якийсь момент команди продакшену агенції Postmen для чотирилапих фотосесій стало замало, тому приєднатися до Petsession запросили волонтерів зі всієї країни.
Для привернення уваги до проблеми запустили інформаційну кампанію — так небайдужі українці почали організовувати зйомки в притулках своїх міст. З незмінною метою: розкривати унікальність характеру та зовнішність хвостиків, щоб вони знайшли саме своїх людей. Невеликий тьюторіал від Postmen та Club 4 Paws — серія відео про те, як краще організувати фотосесію в притулку — враховував деталі та специфіку процесу зйомки чотирилапих.
Волонтери, які відгукнулися, відправлялися до пухнастих "моделей" із смаколиками від Club 4 Paws, аби задобрювати непосидючих тваринок під час позування для фотосесії.
До проєкту долучилися 70 волонтерів, які зробили портрети у 25 містах майже 250-м тваринам. Часом фото від волонтерів неможливо кбуло відрізнити від професійної зйомки — визнають в Postmen. І додають: якщо є бажання приєднатися до ініціативи — треба лише заповнити реєстраційну форму.
Олюднення як основа культури адопції
Місією Club 4 Paws є також розвиток більш гуманного ставлення до тварин у Східній Європі.
На жаль, в Україні досі панує утилітарне ставлення до чотирилапих: посадити на ланцюг на подвір’ї, годувати недоїдками або дешевими кормами, мовляв, тварина — і так зійде. Більш радісна доля очікує дорогих породистих тварин, яких українці купують. Тим часом на вулицях Європи та США таких дещо складніше побачити - переважно люди забирають чотирилапих з притулків.
Згадати лише, як на тлі першої хвилі епідемії коронавірусу в США розібрали майже всіх котів і собак з притулків. Усиновлення пухнастих на власному прикладі пропагують західні селебрітіз: Опра Вінфрі, Дженіфер Еністон, Майлі Сайрус, Мобі, Том Гарді, Ед Ширан, Арнольд Шварценеггер, Шарліз Терон (список величезний!). Більшість з них має навіть по декілька тварин з притулків.
"Завдяки таким проєктам, культура адопції тварин в Україні розвивається та виходить на новий рівень. Ідея Petsession — персоналізація улюбленців через унікальні фото — задає планку та надихає притулки на креативні рішення та підходи у комунікації з потенційними власниками. У той же час саме такі ініціативи крок за кроком змінюють ставлення українців до безпритульних та безпородних тварин у бік соціально відповідального. Все більше людей прагнуть прихистити, а не купити чотирилапого", — поділилася Ірина Лозова, операційна менеджерка найбільшого притулку України "Сіріус".
Ласкаво просимо у родину!
За час існування Adopt pets of Ukraine (а це майже 5 місяців) через яскраві портретні фото чотирилапих команді проєкту вдалося допомогти знайти дім понад 200 тваринам.
Під час війни українці навіть активніше стали втілювати мрії про собак та котиків і усвідомлено ставати petparents для безпритульних пухнастиків, — поділилися в Club 4 Paws.
"У дружбі ми цінуємо індивідуальність одне одного і на цьому вибудовуємо міжособисті стосунки. Таке саме правило працює з тваринками: неможливо стати добрими друзями, не ставлячись до чотирилапого як до особистості. Більш того, ми обираємо не тимчасового компаньйона, а члена родини на багато років вперед. Кожна тварина заслуговує на любов на повагу — це наш маніфест, який ми втілюємо в тому числі через ініціативу Adopt pets of Ukraine", — розповідає бренд-менеджерка Club 4 Paws Галина Цегелик.
Світлини українських чотирилапих красунь й красунчиків у соцмережах дозволили отримати їм громадянство й за межами Батьківщини: в Берліні, Данії, Празі, Лондоні. Неймовірна історія чекала на випускницю проєкту — Ракету, яку її нова petparent Кайлі перейменувала в Спорк.
Здолавши шлях через Словенію і Чехію разом з новою родиною, цуценя дісталося Дубліну, де для нього замовили… найкращий ДНК тест у Корнельському університеті (США, штат Нью-Йорк).
За словами Кайлі, їй важливо було дізнатися походження та родовід своєї улюблениці, а також перевірити наявність, відсутність або ж схильність до захворювань. Виявилося, що Ракета-Спорк на 100% східноєвропейська сільська собака, повністю здорова, володарка 10% генів від німецької вівчарки.
За задумом Postmen та Club 4 Paws, ініціатива Adopt Pets of Ukraine створена й заради того, щоб такі історії не тільки надихали українців, а і ставали для них чимось буденним та звичайним по відношенню до братів наших менших.
Однак, проблема безпритульних тварин залишається гострою у всьому світі, тому одна з амбіцій організаторів проєкту — глобалізація і запуск концепту Petsession за межами України. До того ж міжнародний виробник харчування для котів та собак Kormotech, одним з брендів якого є Club 4 Paws, постачає корма у близько 30 країн світу — цей досвід може стати бустером для реалізації ідеї у різних куточках світу.