Львів’яни активно відмовляються від російськіх товарів
Вже майже місяць у Львові учасники громадської ініціативи "Бойкот російських товарів" поширюють листівки з переліком російських брендів і закликають людей не купувати російські товари, тим самим не підтримувати фінансово окупантів.
Штрих-коди "46" львів’яни вже знають і ретельно розглядають той чи інший товар, а багато хто на закупах має зі собою листівочку з переліком російських торгових брендів. До того ж люди цікавляться не лише штирх-кодом, але й країною-виробником. Бо розуміють, що чимало товарів російського виробництва можуть ховатися під різними кодами, зокрема й українським, пише Радіо Свобода.
"Для мене раніше було важливо, щоб товар цей знала я, моя родина і щоби він був якісний. І купувала російське. А тепер, навіть якщо російський товар якісніший, перепрошую, але я його не купую", – говорили львів’яни у супермаркеті.
За майже місяць активісти ініціативи "Бойкот російських товарів" біля крамниць і супермаркетів роздали львів’янам тисячі листівок і флаєрів із переліком російських торгових марок. Вислідок такої мирної акції стало те, що продаж російських товарів у Львові впав на 40-50%, за оцінками активістів. Громадська ініціатива об’єднала понад п’ять тисяч людей, головною метою яких є інформування населення, наголосив Радіо Свобода, один із координаторів ініціативної групи Олег Радик.
"Люди недооцінювали, скільки російського у нас продається, навіть не могли подумати. Ми друкуємо листівки за власні кошти, попросили їх у нас з Лисичанська і туди передамо. Нас непокоїться те, що фірми "Нескафе" і "Нестле" купують сировину у Росії, хоча поруч є Польща. Ми звернулись із листами до цих компаній. Важко працювати з аптеками і великими супермаркетами, останні не знають, хто є власником. Бо це все на офшорах. Багато російських товарів є біля кас, за це торгова мережа платить додатково супермаркету. У Львові завдання одне – тут немає бути російських товарів, але чим далі у східні області України, то це буде проблемніше", – каже координатор.
Частина супермаркетів і крамниць суттєво зменшили асортимент товарів, вироблених у Росії. Дрібні магазини взагалі відмовились від російських товарів. Постачальники, які співпрацюють з російськими торговими марками, шукають партнерів в інших країнах.