Попит на гігієну: як подбати про безпеку домівки в умовах Covid

Попит на гігієну: як подбати про безпеку домівки в умовах Covid

Пандемія коронавірусу змусила мільйони людей усерйоз задуматися про гігієну житла, яке для багатьох стало місцем проведення більшості часу.

І справді, можна носити маску і правильно мити руки, але як проконтролювати, щоб вірус не потрапив до домівки через наш одяг чи речі?

Дослідники озвучують різні оцінки щодо того, скільки часу коронавірус може жити на різних поверхнях і які шанси заразитися через брудну поверхню.

Тим не менше, така ймовірність є, та й сама думка про те, що разом із пакетом із супермаркету чи на брудних ключах можна принести додому вірус, викликає неспокій.

Тривога за безпеку помешкання стала поширеною проблемою, підтверджують опитування споживачів у 31 країні, які провела компанія-виробник побутових приладів beko.

Багато людей дезінфікують покупки з супермаркету, уникають зайвий раз узяти до рук мобільний телефон або ключі, або ж не заносять у дім верхній одяг. Більше того, 75% опитаних стали частіше прибирати вдома, а 64% стали частіше прати.

Такі заходи мають сенс не лише для психологічного спокою, а й для фізичного здоров’я, вважає британська лікарка Сара Джарвіс.

"Я рекомендую пацієнтам прати рушники для рук та для посуду частіше, ніш звичайно, а також прати багаторазові маски для обличчя після кожного використання. Та все ж підтримувати вдома чистоту непросто", - зазначила доктор Джарвіс.

Для стерилізації лікарняних та індустріальних приміщень вже десятиліттями застосовують ультрафіолетове випромінювання. Цей метод ефективний і проти коронавірусу – за словами доктора Джарвіс, у Китаї його застосовують ще з квітня.

Ультрафіолет для домашнього використання у вигляді кварцових ламп також існує досить давно.

Проте цей недорогий і дієвий варіант зовсім не годиться для щоденної стерилізації окремих предметів: приміром, щоб знезаразити мобільний телефон, яким ви користувалися на вулиці, вам доведеться покласти його у кімнаті, увімкнути лампу, вийти із приміщення, а після завершення кварцування – провітрити кімнату.

І так – кожного разу після виходу із дому.

Зростання попиту на поліпшення гігієни дому спонукав бізнес звернути на це увагу, і пристосувати вже відомі технології до нових потреб споживача.

Побутова техніка з функцією дезінфекції

beko SC та beko Oven

Компанія beko розробила лінійку техніки для дому HygieneShield із вбудованими технологіями дезінфекції за допомогою пари, температури або УФ випромінення.

До "карантинної" серії увійшли холодильник, посудомийна машина, пральна машина, сушилка для одягу, вбудована піч та УФ дезінфекційна шафа для очистки невеликих предметів.

"Ці вироби мають допомогти споживачам забезпечити вдома професійний рівень гігієни та захиститися від інфекцій та хвороб.

Пральні машини та холодильники HygieneShield продемонстрували свою здатність зменшувати кількість бактерій та вірусів більше ніж на 99%.

Випробування інших категорій техніки тривають, і ми плануємо завершити процедури випробування та сертифікації до листопада.

Наші технології зараз проходять незалежну перевірку організацією Airmid Health Group, яка займається дослідженнями в галузі біомедицини", - розповів Хакан Булгурлу, гендиректор компанії Arçelik, якій належить бренд beko.

У компанії кажуть, що спосіб дезінфекції для кожного приладу підбирали таким чином, щоб не завдавати шкоди речам чи продуктам харчування (залежно від того, холодильник це чи пральна машинка) і водночас зменшити кількість хімікатів та енергії, які споживачі використовують на дезінфекцію сьогодні.

Гендиректор компанії запевняє, що технології знезараження не впливають на енергоспоживання приладів, а вартість нової лінійки вища порівняно з аналогічними приладами без функції дезінфекції лише на 5-10%.

Найближчим часом лінійка HygieneShield стане доступною й українським споживачам.

Занадто чисто – також недобре

beko Oven та beko Fridge

І все ж, надмірна любов до чистоти також може нашкодити. Дітям необхідно контактувати із певною кількістю шкідливих мікроорганізмів, щоб виробити загальний імунітет. Доктор Сара Джарвіс підкреслює, що в цьому питанні слід керуватися здоровим глуздом.

"Якщо ви надто чисті, то ви не будете піддаватися впливу мікроорганізмів і розвивати імунітет.

Коли мої доньки були маленькими, у них у кімнаті висів плакат із написом: "Моя кімната достатньо чиста, щоб я була здорова, і достатньо брудна, щоб я була щаслива".

Я заохочувала їх бігати й бавитися, як їм заманеться, але перед їдою я перевіряла, щоб вони старанно вимили руки.

Належна гігієна дозволяє зменшити ризик зараження багатьма небезпечними вірусами, але все ж наші діти повинні контактувати із зовнішнім середовищем і розвивати імунітет", - пояснила лікарка.

Чи зменшиться запит на гігієну після пандемії?

beko Dryer та beko WM DRY

Хоча різке збільшення уваги до чистоти викликане поширенням коронавірусу, ймовірно, воно не зникне разом із завершенням пандемії, а трансформується в новий елемент соціальної поведінки, вважає Крістофер Сендерсон, гендиректор компанії лондонської консалтингової агенції Future Laboratory.

"Більша увага людей до гігієни та добробуту буде одним із довготривалих наслідків пандемії.

Ми часто думаємо, що люди із підвищенням відчуттям тривоги щодо передачі вірусів належать до групи підвищеного ризику.

Але наше дослідження показує, що ця тривога притаманна усім віковим групам.

Ми маємо покоління дітей, яких батьки вчать бути обережними й дбати про своє здоров’я – і це чудово, але ці діти також переймають тривожність від батьків, що формує нову соціальну поведінку, зосереджену на ідеї чистоти.

Тому я очікую, що виросте ціле покоління із попитом на продукцію, яка допомагає підтримувати гігієну", - розповів Крістофер Сендерсон.

Крім того, згідно з його дослідженням, пандемія змусить людей переосмислити функціональність домашнього простору і звернути більше уваги й сил на його облаштування.

"В останні роки ми жили під тиском підвищеної видимості: нам потрібно було постійно бути в офісі, постити в соцмережах фотографії того, які ми успішні й активні, які у нас чудові стосунки і гарні відпустки.

Все це було орієнтоване на час, проведений поза домом.

Натомість пандемія запустила "період гніздування", коли ми більше уваги приділяємо домівці.

Тепер дім став і офісом, і школою, і спортзалом, і рестораном, і навіть медичним закладом", - пояснив гендиректор Future Laboratory.

Зрештою, дані beko підтверджують прогнози Крістофера Сендерсона: за словами Хакана Булгурлу, люди спрямовують кошти, які не вдалося витратити на туризм, на поліпшення житла, в тому числі й на купівлю нової техніки.

Головне сьогодні