Українська правда

У США назвали остаточну причину вибуху підводного човна "Титан", який прямував до "Титаніка"

- 16 жовтня, 16:53

Причиною катастрофи підводного човна "Титан", який прямував до уламків "Титаніка" на дні Атлантичного океану, стала неправильна інженерна робота. Внаслідок аварії всі п’ятеро пасажирів померли миттєво.

Про це йдеться у звіті Національної ради з безпеки на транспорті США (NTSB) щодо причин руйнування корпусу судна та вибуху, пише CNN.

"Титан" зазнав катастрофічного вибуху під час занурення до уламків "Титаніка" в Атлантичному океані у червні 2023 року. Через аварію пасажири судна загинули миттєво.

У NTSB вважають, що неправильна інженерна робота "Титана" призвела до "будівництва резервуара під тиском із вуглецевого волокна, який мав численні аномалії та не відповідав необхідним вимогам міцності та довговічності".

Крім того, розслідування показало, що компанія OceanGate, яка володіла судном, не провела належних його випробувань і не знала про дійсну його витривалість.

Автори аналізу припускають, що затонулий човен могли б знайти раніше після аварії, якби компанія дотримувалася стандартних рекомендацій щодо дій у надзвичайних ситуацій". У NTSB переконані, що це допомогло б заощадити час і ресурси, "навіть якщо порятунок був неможливим".

Результати розслідування відповідають звіту Берегової охорони США, який показав, що катастрофи можна було б уникнути.

Що відомо про катастрофу "Титана"?

Судно здійснювало рейси до уламків "Титаніка" з 2021 року. Останнє його занурення відбулося 18 червня 2023 року, коли на борту було п’ятеро людей – директор компанії OceanGate Стоктон Раш, бізнесмен-мільярдер Хеміш Гардінг, пакистанський підприємець Шахзада Давуд і його син Сулеман, а також французький дослідник Поль-Анрі Наржоле.

Через кілька годин зв’язок із судном втратили. Згодом уламки "Титана" знайшли на дні океану. Фахівці встановили, що човен зазнав "катастрофічної імплозії" – спрямованого всередину вибуху, який міг спричинити тиск.

Берегова охорона знайшла рештки людських тіл, які могли бути жертвами аварії на "Титані". Згодом стало відомо, що судно отримало сертифікат на занурення лише до 1,3 тисячі метрів, що значно менше за глибину, де лежать уламки "Титанік".

Розслідування показало, що OceanGate обходила федеральні правила, ігнорувала сигнали небезпеки та погрожувала працівникам, які висловлювали занепокоєння щодо безпечності місії.