Що хочуть українки в подарунок на 8 березня?

23
3 березня 2008

Більшість українських чоловіків на початку березня вирішує одну головоломку: що подарувати коханій жінці, мамі, співробітниці 8-го березня?

Хтось, так і не обравши заздалегідь подарунок, вирушає у мандрівку по магазинах і повертається додому з новою головоломкою: як жінки витримують кількагодинні шопінги?! Хтось вивчає асортимент інтернет-магазинів і купує щось цікавеньке у них. Однак переважна більшість чоловіків 8 березня кількаразово збільшують прибутки продавців квітів.

Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) вирішив допомогти чоловікам і визначив, що саме хотіли б отримати українки у подарунок на Міжнародний жіночий день.

Виявилось, що українські жінки раді отримати будь-які подарунки від чоловіків: парфуми й каструлі, будинки та домашніх улюбленців, прикраси та романтичні вечері, гроші й дітей, освічення у коханні та просто лагідного слова.   Але більше 4% опитаних жінок очікували такі подарунки:

Квiти

22.2

Турботу. увагу. добре слово

11.8

Ювелiрну прикрасу

8.5

Туалетну воду. парфуми. косметику

7.7

Романтичну подорож

4.7

Грошi

4.5

Серед усього дорослого населення України 7% чоловіків з різних причин не збираються робити подарунки на 8 Березня, а 16% жінок не очікують подарунків. Порівняння цих даних із аналогічними за 2003 рік показує, що ситуація доволі стабільна - у той період 7 % чоловіків не планували дарувати подарунки, а 16 % жінок їх і не чекали.

Цікаво, що дані дослідження КМІСу доводять, що частка тих, хто не святкує Міжнародний жіночий день, значно зростає із віком. Ці дані спростовують поширене твердження, що святкування 8 Березня - це пережиток радянської системи, оскільки тоді тенденція була б зворотною.

У таблиці нижче наведено відповідь жінок і чоловіків на наступні запитання:

"ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ЧОЛОВІКІВ: який подарунок ви понад усе хотіли б подарувати коханій жінці на 8 березня?"

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ЖІНОК: який подарунок ви понад усе хотіли б отримати від коханого чоловіка на 8 березня?

ЧОЛОВІКИ

ЖІНКИ

 

2003

2008

2003

2008

Квiти

37,5

30.4

27,3

22.2

Туалетну воду, парфуми, косметику

11,2

10.4

9,3

7.7

Романтичну вечерю

5,9

4.3

5,1

3.5

Предмет одягу, взуття

4,9

3.6

5

2.6

Ювелiрну прикрасу

7,4

9.5

4,9

8.5

Будинок, квартиру

2,8

4.3

4,2

4.0

Електропобутовi прилади

2,9

3.2

3,8

4.1

Романтичну подорож

2,9

3.7

3,3

4.7

Грошi

3

4.3

3

4.5

Турботу, увагу, добре слово

0,5

7.6

2,4

11.8

Автомобiль

2,2

2.1

2,3

1.5

Господарськi дрiбницi

0,9

1.3

1,9

1.2

Книги, пiдписку на журнали

0,2

0.4

0,9

0.4

Iграшку

0,2

0.6

0,5

0.3

Домашню тварину

0,4

0.3

0,5

0.6

Дитину

0,5

0.6

0,2

0.4

Iнше

2,7

1.0

3,6

0.7

Важко сказати

7,7

5.5

5,7

5.1

Я не дарую подарункiв/мені не дарують подарунків

1,8

1.6

2,6

2.7

Нiчого

1,5

1.5

4,3

2.9

Немає такої людини

3,2

3.7

9,4

10.5

РАЗОМ

100

100,0

100

100,0

Дані показують, що найбільш суттєві зміни такі - дещо знизився попит на  квіти, предмети одягу і взуття,  романтичну вечерю.

Суттєво підвищився попит на турботу, увагу, добре слово, романтичну подорож і ювелірні прикраси, на туалетну воду, парфуми та косметику. Щодо чоловіків, в них дещо підвищилося бажання дарувати жінкам квартири та будинки, романтичні подорожі та ювелірні прикраси. Можна зробити припущення, що це пов‘язано із покращенням їх фінансового стану.

Дослідження було проведено протягом 8-17 лютого 2008 року. Методом інтерв'ю опитано 2046 респондентів, що мешкають в усіх областях України, у Криму та у Києві за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України віком від 18 років.

Статистична похибка вибірки (з ймовірністю 0.95 і за дизайн-ефекту 1.5) не перевищує 3.5% для показників близьких до 50%, 3,0% - для показників близьких до 25%, 2,0% - для показників близьких до 10%.

powered by lun.ua