Більшість українських чоловіків на початку березня вирішує одну головоломку: що подарувати коханій жінці, мамі, співробітниці 8-го березня?
Хтось, так і не обравши заздалегідь подарунок, вирушає у мандрівку по магазинах і повертається додому з новою головоломкою: як жінки витримують кількагодинні шопінги?! Хтось вивчає асортимент інтернет-магазинів і купує щось цікавеньке у них. Однак переважна більшість чоловіків 8 березня кількаразово збільшують прибутки продавців квітів.
Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) вирішив допомогти чоловікам і визначив, що саме хотіли б отримати українки у подарунок на Міжнародний жіночий день.
Виявилось, що українські жінки раді отримати будь-які подарунки від чоловіків: парфуми й каструлі, будинки та домашніх улюбленців, прикраси та романтичні вечері, гроші й дітей, освічення у коханні та просто лагідного слова. Але більше 4% опитаних жінок очікували такі подарунки:
Квiти | 22.2 |
Турботу. увагу. добре слово | 11.8 |
Ювелiрну прикрасу | 8.5 |
Туалетну воду. парфуми. косметику | 7.7 |
Романтичну подорож | 4.7 |
Грошi | 4.5 |
Серед усього дорослого населення України 7% чоловіків з різних причин не збираються робити подарунки на 8 Березня, а 16% жінок не очікують подарунків. Порівняння цих даних із аналогічними за 2003 рік показує, що ситуація доволі стабільна - у той період 7 % чоловіків не планували дарувати подарунки, а 16 % жінок їх і не чекали.
Цікаво, що дані дослідження КМІСу доводять, що частка тих, хто не святкує Міжнародний жіночий день, значно зростає із віком. Ці дані спростовують поширене твердження, що святкування 8 Березня - це пережиток радянської системи, оскільки тоді тенденція була б зворотною.
У таблиці нижче наведено відповідь жінок і чоловіків на наступні запитання:
"ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ЧОЛОВІКІВ: який подарунок ви понад усе хотіли б подарувати коханій жінці на 8 березня?"
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ЖІНОК: який подарунок ви понад усе хотіли б отримати від коханого чоловіка на 8 березня?
ЧОЛОВІКИ | ЖІНКИ | |||
2003 | 2008 | 2003 | 2008 | |
Квiти | 37,5 | 30.4 | 27,3 | 22.2 |
Туалетну воду, парфуми, косметику | 11,2 | 10.4 | 9,3 | 7.7 |
Романтичну вечерю | 5,9 | 4.3 | 5,1 | 3.5 |
Предмет одягу, взуття | 4,9 | 3.6 | 5 | 2.6 |
Ювелiрну прикрасу | 7,4 | 9.5 | 4,9 | 8.5 |
Будинок, квартиру | 2,8 | 4.3 | 4,2 | 4.0 |
Електропобутовi прилади | 2,9 | 3.2 | 3,8 | 4.1 |
Романтичну подорож | 2,9 | 3.7 | 3,3 | 4.7 |
Грошi | 3 | 4.3 | 3 | 4.5 |
Турботу, увагу, добре слово | 0,5 | 7.6 | 2,4 | 11.8 |
Автомобiль | 2,2 | 2.1 | 2,3 | 1.5 |
Господарськi дрiбницi | 0,9 | 1.3 | 1,9 | 1.2 |
Книги, пiдписку на журнали | 0,2 | 0.4 | 0,9 | 0.4 |
Iграшку | 0,2 | 0.6 | 0,5 | 0.3 |
Домашню тварину | 0,4 | 0.3 | 0,5 | 0.6 |
Дитину | 0,5 | 0.6 | 0,2 | 0.4 |
Iнше | 2,7 | 1.0 | 3,6 | 0.7 |
Важко сказати | 7,7 | 5.5 | 5,7 | 5.1 |
Я не дарую подарункiв/мені не дарують подарунків | 1,8 | 1.6 | 2,6 | 2.7 |
Нiчого | 1,5 | 1.5 | 4,3 | 2.9 |
Немає такої людини | 3,2 | 3.7 | 9,4 | 10.5 |
РАЗОМ | 100 | 100,0 | 100 | 100,0 |
Дані показують, що найбільш суттєві зміни такі - дещо знизився попит на квіти, предмети одягу і взуття, романтичну вечерю.
Суттєво підвищився попит на турботу, увагу, добре слово, романтичну подорож і ювелірні прикраси, на туалетну воду, парфуми та косметику. Щодо чоловіків, в них дещо підвищилося бажання дарувати жінкам квартири та будинки, романтичні подорожі та ювелірні прикраси. Можна зробити припущення, що це пов‘язано із покращенням їх фінансового стану.
Дослідження було проведено протягом 8-17 лютого 2008 року. Методом інтерв'ю опитано 2046 респондентів, що мешкають в усіх областях України, у Криму та у Києві за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України віком від 18 років.Статистична похибка вибірки (з ймовірністю 0.95 і за дизайн-ефекту 1.5) не перевищує 3.5% для показників близьких до 50%, 3,0% - для показників близьких до 25%, 2,0% - для показників близьких до 10%.