Вчені підтверджують: кохання - це наркотик

— 9 липня 2010, 13:06

Науковці вказують, що почуття, які викликає розлучення з партнером, призводить до активації тих же зон мозку людини, які відповідають і за формування в організмі наркотичної залежності.

Таким чином, припускають вчені, для лікування стресу розлучення й депресивного стану у людини може бути використана методика лікування наркозалежних, передає Німецька хвиля.

"Ця активація системи мозкових центрів, вірогідно, відбувається з метою повернути кохану людину, що змушує людей фокусуватися лише на цьому і часом вдаватися до небезпечних вчинків", - каже одна з авторів дослідження Елен Фішер з університету Ратжерса у США.

Його повні результати будуть опубліковані в авторитетному науковому виданні Journal of Neurophysiology.

Автори дослідження вважають, що такий мозковий механізм утворився внаслідок еволюції мільйони років тому, щоби певного моменту життя сконцентрувати зусилля людини на конкретному партнері, аби уможливити репродукцію.

Вивчення особливостей роботи мозку проводилося вченими за допомогою 15 волонтерів з когорти студентів, які нещодавно пережили стрес від розлучення із коханою людиною.

Дослідники сканували активність їхнього мозку у час, коли піддослідні розглядали світлини своїх колишніх пасій, ностальгуючи за минулим.

Під час контрольного етапу експерименту, вчені пропонували добровольцям збірку з фотографій цілком чужих людей, з якими піддослідних не пов'язували романтичні стосунки.

Для того, щоби перехід від думок про кохану людину до думок про чужу відбувався простіше, вчені пропонували учасникам дослідження розв'язати нескладне математичне завдання.

Виявилося, що думки про "екс" викликали активацію так званої "вентральної" частини покришки середнього мозку, яка відповідає за мотивацію людини і яка активується у випадку отримання нагороди, задоволення чи подарунка. Водночас, активація слабшала у залежності від часу, який минув з моменту розлучення. Таким чином, вчені підтверджують поширену думку про те, що "час лікує".

Загалом же науковці, базуючись на результатах дослідження, впевнені: активне осмислення й обговорення з іншими людьми втрачених стосунків є кориснішим для психологічного здоров'я людини, ніж переживання на самоті.