Найзаплутаніші метро світу

10 січня 1863-го року в Лондоні було запущено першу лінію метро. Називалася вона Metropoliten line й ознаменувала початок епохи "метрополітену".

Сьогодні метро - один із найзручніших і найкомфортніших засобів пересування в багатьох містах світу. Однак інколи розібратися в карті метро буває важче, аніж розгадати головоломку.

Лондон, Великобританія

Крім того, що лондонське метро вважається найстарішим у світі, цей метрополітен ще й очолює рейтинг найзаплутаніших підземок.

Щодня лондонське метро обслуговує приблизно 3 мільйони пасажирів, які користуються 270 станціями, а це майже 408 кілометрів.

РЕКЛАМА:
Лондонське метро вважається найстарішим у світі

Деякі станції та тунелі в наш час закриті для користування. Причина цього - низький пасажиропотік. Наприклад, коли у 1981-ому році закрили станцію Blake Hall, її пасажиропотік становив 6 людей на день.

Цікаво, що самі британці називають свою заплутану підземку "трубою" (tube).

Інколи розібратися в цій "трубі" мандрівникам зовсім нелегко.

"Усе ускладнює безліч вузьких переходів, незвичних для радянської людини. Наприклад, якщо ви пропустили свою станцію і хочете повернутись - недостатньо просто перейти платформу, щоб поїхати в інший бік. На одній лінії можуть курсувати потяги в зовсім різні напрямки, - розповідає турист Alexey.

Британці називають свою заплутану підземку "трубою

До речі, лондонське метро вважається одним із найдорожчих у світі. Скільки доведеться сплатити - залежить від кількості зон (а їх 6), на які продається проїзний. Мінімум, який доведеться витратити становить 3 фунти (37 грн.).

Токіо, Японія

Токійське метро працює з 1925-го року. Щорічно цей вид транспорту обслуговує приблизно 2,8 мільярда людей. Метрополітен в столиці Японії має 13 ліній і 282 станції.

На перший погляд може здатися, що карта токійського метро - клубок із заплутаними нитками. Проте коли трохи розібратися в ньому, то стає зрозуміло, що все дуже добре продумано.

Кожна лінія на карті метро Токіо має власний колір. Ці кольори використовуються також для позначення численних вузлів пересадок - кольоровий круг, усередині якого видно літеру лінії і номер станції.

Метро в Токіо дуже комфортне, продумане для зручності та комфорту пасажирів

У метро велика кількість вказівників, тому можливість загубитися в токійському метро знижується до мінімуму.

Неможливо не відзначити, що метро в Токіо дуже комфортне, продумане для зручності та комфорту пасажирів.

У вагонах - ідеальна чистота, всередині сидіння підігріваються, поїзди - пунктуальні, а зупинки оголошують японською та англійською мовами.

Обов'язково варто відвідати станцію Сіндзюку. Приголомшить її стеля кольору небесної блакиті з хмарами, які пропливають над головою, або яскравими графіті на стінах.

Найдешевший проїзд у метро - 160 ієн (10,4 грн.).

Нью-Йорк, США

Одне з найбільших міст світу може похвалитися найбільшим у світі метро, протяжністю ліній: 468 станцій, 369 кілометрів маршрутів і 1056 кілометрів, власне, залізниці.

Система метрополітену налічує 26 маршрутів і 29 ліній дев'яти різних кольорів. Цифри вражають: не кожному туристу після трьох київських ліній легко розібратися в цій мережі підземного мегаполіса.

Коистуючись метро в Нью-Йорку, варто мати на увазі, що "лінія" і "маршрут" - тут поняття різні.

Метро в Нью-Йорку працює цілодобово, однак із великими перервами

Лінія позначає ділянку шляхів і має власне ім'я, а маршрут вказує напрямок руху поїздів (від початкової станції та до кінцевої) та позначається числами та літерами.

Наприклад, маршрут D проходить через такі лінії: Concourse Line (Бронкс), Eighth Avenue Line, Sixth Avenue Line, Chrystie Street Connection (Манхеттен), Fourth Avenue Line, West End Line (Бруклін).

"Метро в Нью-Йорку візуально заплутане. Проте реально всередині є безкоштовний телефон або переговорний пункт на кожній станції: дзвониш і кажеш, куди тобі треба, тобі одразу ж говорять на другому кінці, куди слід їхати", - розповідає мандрівник Олексій.

Лінія позначає ділянку шляхів і має власне ім'я, а маршрут вказує напрямок руху поїздів

Метро в Нью-Йорку працює цілодобово, однак із великими перервами. Вдень, стандартно чекають на потяг 10 хвилин.

Розклад може змінюватись залежно від лінії, вихідного або робочого дня. Розклади маршрутів можна знайти в інтернеті або ж можна придбати їх на станціях метро. У часи великого пасажиропотоку можуть пустити додаткові поїзди.

Ціна квитка в нью-йоркському сабвеї – 2 долари (16 грн.).

Париж, Франція

Історія паризького метро бере свій початок із 1900-го року. Chemin de fer métropolitain перекладається як "столична залізнична дорога".

Саме завдяки паризькому метро світ використовує тепер слова "метро" та "метрополітен". Вхід до метро позначений, як в Україні, великою літерою М.

Мережа метро в Парижі охоплює все місто та його околиці. Метро знаходиться не так глибоко, а от приміські електрички RER розташовані відносно глибоко.

Мережа метро в Парижі охоплює все місто та його околиці

Метро в Парижі нараховує 14 пронумерованих ліній, так званих великих і 2 короткі - 3 і 7.

Паризьке підземне місто має довжину 214 кілометрів, воно складається з 300 станцій, 62 із них є пересадочними.

Загальна кількість зупинок на всіх лініях становить 384.

В паризькому метро варто орієнтуватися на кінцеві станції. Більшість станцій із боковими платформами. Станції, де платформи знаходяться посередині, зустрічаються здебільшого на пересадочних вузлах. Проїзд у метро коштує 1,7 євро (10,7 грн.).

Іще цікавий факт: станцію метро "Мадлен" прикрашає подарунок Московського метро - вітраж "Курочка Ряба". У відповідь французькі дизайнери оформили один із входів на станцію метро "Київська" (Кільцева лінія Москви) в "стилі Гімара".

Берлін, Німеччина

Берлінське метро вважається найстарішим у Німеччині, його відкрили у 1902-ому році. У проектуванні метрополітену брав активну участь політичний діяч та інженер Вернер фон Сіменс.

Берлінське метро налічує 9 основних ліній плюс численні відгалуження. Загалом метро в столиці Німеччини нараховує 173 станції та 152 кілометри.

Карта берлінського метро схожа на павутину великих і малих ліній.

Поїзди в Берліні, як і німці, дуже пунктуальні. Ходять кожні 4-5 хвилин

Сідати у вагони в берлінському метро треба уважно - з одного перону поїзди можуть їхати в абсолютно протилежних напрямках. Варто уважно дивитися на електронне табло на платформі, там буде все написано.

Там же буде вказано точне прибуття поїзда. А поїзди в Берліні, як і німці, дуже пунктуальні. Ходять кожні 4-5 хвилин.

Найдовша лінія берлінського метро - U7 - завдовжки 32 кілометри. Вона, до речі, й є найдовшою підземною лінією у всій Німеччині. Найкоротша лінія - U55 - завдовжки 1,4 кілометра.

Цікаво, що нині старі вагони з берлінського метрополітену використовуються в Пхеньянському.

Берлінське метро вважається найстарішим у Німеччині

Ціна одноразового проїзду в берлінському метрополітені - 2,1 євро (20,1 грн.). Діє він на всі три зони протягом 2 годин. Також із цим квитком можна їздити в автобусах і міських електричках.

За матеріалами autotravel.ua, Toсhka.net.

Реклама:

Головне сьогодні