ТОП 10 найкрасивіших вокзалів Європи. Фото

Полюбляєте подорожувати потягами? Перед тим, як вирушати на прогулянку по обраному вами європейському місті, обов’язково зверніть увагу на його залізничний вокзал.

Видання Autotravel опублікувало підбірку найсимпатичніших вокзалів Старої Європи,яку зробив портал thelocal.de

Європейські вокзали славляться не лише натовпами пасажирів. Більшість із них можуть вразити захоплюючою історією, чудовою архітектурою та кумедними дрібничками, що неодмінно привертають увагу туристів.

Данія: Центральний вокзал Копенгагена

Знаходячись в самому серці данської столиці, вокзал тричі перевтілювали і урочисто відкрили у 1911. Король Крістіан X запросив на відкриття близько 800 відомих гостей з усієї Європи, а тисячі місцевих жителів заполонили вулиці, аби побачити грандіозне видовище. Будівлю вокзалу спроектував архітектор Генріх Венк (Henrich Wenck) у стилі традиційного романтизму.

Дійсно, романтичні настрої панували тут упродовж багатьох років - адже величезний годинник перед головним входом став улюбленим місцем для перших побачень. Тож чому б і вам не зіскочити з свого потяга, аби не менш незабутньо провести час у Садах Тіволі чи парку розваг, які знаходяться поруч з вокзалом?

Бельгія: Центральний вокзал Антверпена

Американський журнал Newsweek присвоїв цьому вокзалу 4 місце у рейтингу найкращих світових залізничних станцій. Будівництво вокзалу, з його величезними залізними та скляними навісами, завершилося в 1905 році, а в 2007 році закінчилася 10-річна реконструкція звичайного вокзалу у високошвидкісну транзитну станцію.

Будівля отримала всесвітню популярність у 2009 році, коли стала місцем проведення грандіозного флеш-мобу: 200 танцівників представили там нове телевізійне шоу талантів. Відео миттєво розлетілося по світу, демонструючи разом з талантами країни чудову архітектуру вокзалу.

Бельгія: Вокзал Guillemins TGV у місті Льєж

На капітальний ремонт вокзалу у третьому за розмірами місті країни пішло 13 років, але вміння і талант іспанського архітектора Сантьяго Калатрава (Santiago Calatrava) зробили його надзвичайно стильним.

З 2009 року споруда із сталі, скла і білого бетону має 9 колій, 5 платформ з виставковою площею та вигнутою аркою, довжина якої складає 160 м, а висота 32м. Загальні витрати на будівницво досягли 312 мільонів євро, але цей блискучий футуристичний вокзал залишається у пам’яті пасажирів назавжди.

Хорватія: Центральний вокзал Загреба

Велич цієї будівлі змушує повернутися у часи, коли Загреб був однією з зупинок "Східного Експресу". Найбільший вокзал Хорватії, що має довжину понад 180 м, знаходиться в самісінькому центрі міста на площі Короля Томіслава.

Проект будівлі у неокласичному стилі розробив відомий угорський архітектор Ференц Пфаф (Ferenc Pfaff), який і втілив його у життя всього за 22 місяця у 1897 році. Загреб пропонує прямі перевезення у найголовніші європейські міста, такі, як Відень, Будапешт, Цюрих, Зальцбург, Любляна, Сараєво та Белград. Тут ходять високшвидкісні потяги, які покращують туристичний сервіс, роблячи його швидким та зручним.

Іспанія: Вокзал Аточа в Мадриді

Лабіринти з пальмового листя, екзотичні рослини, і, навіть, ставок з черепашками – це точно не те, на що ви очікуєте, виходячи з потяга. Але саме таким було бачення архітектора Рафаеля Монео (Rafael Moneo), що реконструював цю станцію у 80-х з її первісного вигляду 1889 року.

Найголовніший транспортний вузол Іспанії, накритий ковпаком зі скла і металу, під яким розташувалися крамнички, кафе, нічний клуб та незвичайний тропічний сад, площею понад 4000 квадратних метрів. На території вокзалу встановили 11 метровий меморіал, який вшановує пам’ять 191 жертви, що загинули у 2004 році від вибухів у потязі.

Фінляндія: Центральний вокзал Гельсінкі

Фінський архітектор Eliel Saarinen виграв конкурс на кращий проект реконструкції вокзалу, який відкрили у 1919 році. Головною особливістю цієї гранітної споруди стали 2 пари фігур чоловіків, по обох боках від входу. Відомі, як "кам’яні чоловіки", ці фігури стали знаковими символами для фінів.

Особливістю вокзалу є приватний зал очікування для президента та офіційних гостей. Один з колишніх президентів Фінляндії, Каліо Кюьості, помер на вокзалі в грудні 1940 року після серцевого нападу. Він повертався додому, у маленьке містечко Нівала, після церемонії, присвяченої його відставці.

Німеччина: Центральний вокзал Лейпцига

Це найбільший європейський вокзал, площа якого складає 83 460 квадратних метрів. Він має 24 платформи, накриті 6 залізними навісами, які приховує 293-метровий фасад. Відкриття вокзалу відбулося у 1915 році, тоді ним керували Королівська Саксонська Державна Залізниця та Прусська Державна залізниця, тому будівля має 2 куполоподібних входи, по одному для кожної компанії.

Споруда вокзалу отримала серйозні пошкодження під час Другої світової війни, коли від вибуху бомби дах звалився убік. Після воз’єднання Німеччини у 1990 році, вокзал відремонтували і тепер близько 150 000 пасажирів вирушають звідси і прибувають на станцію щоденно.

Франція: Gare du Nord в Парижі

Найбільш завантажена станція Європи знаходиться у 10 окрузі французької столиці і приймає щорічно 190 мільйонів пасажирів. Вокзальний комплекс спроектував і побудував протягом 1861-1864 років французький архітектор Jacques Hittorff.

Згадки про вокзал трапляються і у мистецтві: від французьких книг та фільму "Код да Вінчі" до голівудських фільмів, серед яких - "Ідентифікація Борна", "Дванадцять друзів Оушена" та менш інтелектуальний "Містер Бін на відпочинку".

Португалія: Вокзал Россіо, Лісабон

Цей вокзал на на Площі Россіо, яка завжди переповнена галасливими туристами і місцевими жителями, дуже легко сплутати з палацом або оперою. Проектом вокзалу займався архітектор José Luís Monteiro, котрий і завершив його будівництво в 1887 році.

Традиційно романтичний фасад будівлі прикрашають дві масивні скульптури – підкови, які слугують вхідними дверима. Потяги прибувають на станцію через 2600-метровий підземний тунель, який визнали одним з найголовніших інженерних рішень дев’ятнадцятого століття.

Голландія: Центральний вокзал Амстердама

Цей вокзал завжди був спірним питанням міської влади, ще навіть до його відкриття у 1889 році. Станцію побудували на березі річки Эй, за амстердамським портом, тому багато хто стверджує, що його розташування відрізає голландську столицю від мальовничої берегової смуги.

Будівля стоїть на трьох штучних остовах, які підтримуються за допомогою 8600 дерев’яних свай. Через велику кількість туристів вокзал неодноразово розширювали, щоб дати можливість обслуговувати 1500 потягів з 250 000 пасажирів щоденно, а також реставрували декілька разів, аби повернути йому первісний вигляд.

Адже за проектом архітектора PJH. Cuypers, у чийому доробку є багато проектів неоготичних церков, вокзал мав уособлювати символ відродження країни у ті часи.

Фото з Flickr (Ole G., Martijn N. van Dam, Miles of String, davor.pihac, Grumbler, zkvrev, Tobi_2008, hugh llewelyn, Luis N Filipejpg, RobertEdnie, René Bang)

За матеріалами www.thelocal.de

Реклама:

Головне сьогодні