Які недоліки захисту найбільших аеропортів розкрили Брюссельські атаки

— 23 березня 2016, 14:35

Вибухи в аеропорту Брюсселя вказали на слабкі місця в авіаційній безпеці, і це зона відльоту пасажирів, пише британська видання The Independent.

Величезна кількість ресурсів і зусиль спрямована на те, щоб запобігти вибухам у літаках та їх викраденню.

Саме тому повітряна зона аеропортів майже стерильна – пасажирам не дозволять пронести на борт жодного предмета, який може загрожувати безпеці літака і його пасажирів.

Однак у зонах реєстрації та прибуття найбільших аеропортів Західної Європи немає такої безпеки, вважають автори видання.

Перевірки не проводять у залах відправлення, які знаходяться перед зоною авіаційного контролю, але де збирається сила-силенна людей з багажем.

РЕКЛАМА:

Саме такі скупчення натовпу з валізами, рюкзаками і пакетами можуть стати "шансом і ціллю терористів".

Фото tupungato/Depositphotos

Тож принести зброю чи вибухівку до сучасних, відкритих аеропортів Західної Європи, одним з яких є Брюссельський, виявляється, занадто легко.

Заяви двох найбільших аеропортів Великобританії, які ті зробили після нападу на аеропорт Брюсселя, побіжно натякають на вразливість авіації 21-го століття.

"У світлі подій, котрі сталися в аеропорту Брюсселя, ми працюємо з поліцією аеропорту Хітроу, яка забезпечує на місці значну візуальну присутність правоохоронців", – заявили в адміністрації Хітроу.

"Як наслідок жахливого інциденту у Брюсселі, кількість поліції та патрулів охорони в аеропорту Гетвік буде збільшено", – стверджують у другому найбільшому повітряному хабі Британії.

Однак фахівці наголошують, що ці заходи є радше косметичними: вони заспокоюють пасажирів, однак навряд чи справді зменшують ризик атаки.

Уряди країн Європи мають намір переглянути деталі трагедії і змусити аеропорти значно посилити охорону: у тому числі, ввести перевірку пасажирів та їхніх речей, не дозволяючи потрапити до стійок реєстрації без неї.

Міста, які значно постраждали від терористичних атак, зокрема, Стамбул, Найробі та Бомбей, вже перевіряють пасажирів та багаж до того, як вони потраплять до будівлі аеропорту. Контроль з металодетекторами на вході до терміналів також є у російських Домодєдово та Шереметьєво.

В Ізраїлі без огляду сумки і контролю металодетектора не можна потрапити навіть до звичайного торговельного центру.

Фото BrianAJackson/Depositphotos

Це може стати проблемою для найбільших європейських аеропортів, зокрема, для Хітроу, Гетвіка, Амстердама та паризького аеропорту Шарля Де Голля, оскільки їм доведеться значно перебудувати свої павільйони.

Найближчим часом заплановано вибіркові перевірки пасажирів та гостей аеропортів. Однак потреба у радикальнішому рішенні очевидна, зазначають автори британського видання.

Однак в організації ACI Europe, яка представляє аеропорти на континенті, попереджають: "Можливе введення додаткових заходів безпеки – таких, як перевірка людей і речей у зоні посадки та відльоту, можуть навпаки стати руйнівними і фактично створити нові уразливості в системі безпеки. Перемістивши зони скупчення пасажирів і відвідувачів аеропорту до приміщень, не призначених для цієї мети, адміністрація лише перемістить можливу зону ризику, але не захистить людей".

Окрім того, додаткові заходи безпеки зроблять політ ще більш стресовим, і може завдати удару пасажирській авіації.

Схоже на те, що події у Брюсселі відлякали туристів від подорожей до Європи, тож вони здають квитки. Очікується, що це спричинить спад у туристичній сфері.

22 березня близько 8 ранку в аеропорту Брюсселя пролунало два потужні вибухи.

Вони сталися біля стійки реєстрації авіакомпанії AmericanAir.

Пізніше в Брюсселі також пролунав вибух біля станції метро Мальбек, поблизу кварталу з установами ЄС.

Загинули 26 людей, 146 було поранено.

Реклама:

Головне сьогодні