Так було не завжди: чому у літаках округлені вікна
Завдяки багаторічній праці авіакосмічних інженерів людство отримало диво польоту.
Ми можемо літати як на маленьких вертольотах, так і на величезних авіалайнерах, здатних перевозити сотні пасажирів з вантажами.
Та незалежно від розміру, вікна авіасуден округлі.
Фото: GaudiLab/Depositphotos |
Але так було не завжди, пише TIME.
Коли літаки лише почали конструювати, квадратні вікна були в моді.
У 50-х комерційні лайнери, здатні швидко і високо літати, стали популярними.
Тоді ж два літаки розвалились у повітрі.
Причина? Квадратні вікна.
[L]Гострі кути – це природні слабкі місця. Там концентрується напруга, яку посилює ще й тиск повітря.
Через багаторазовий надлишковий тиск чотири кути квадратного вікна викликають катастрофу.
В той же час округлі шибки не фокусують цю напругу на собі, знижуючи ймовірність утворення тріщин чи розривів.
Округлі форми також є сильнішими і стійкішими до деформації, тому можуть витримати величезну різницю між внутрішнім і зовнішнім тиском літака.