Прем’єра "Великого Гетсбі" відбудеться в Україні, а не в Росії. Проект буде таки українським

1
6 серпня 2014

Прем’єра балету "Великий Гетсбі" відбудеться в Києві, а не в Маріїнському театрі (Санкт-Петербург), як про це було домовлено раніше.

Про це "Українській правді. Життя" розповіла продюсер проекту Олена Матвієнко.

"Це українська, ідея, українські гроші, ядро проекту – українці. Але чомусь прем’єру ми вирішили проводити в Росії", - розповіла сестра найбільш титулованого українського танцівника Дениса Матвієнка.

За словами Олени, проект задумувався наприкінці 2012 року, вже у вересні 2013 організатори визначились з учасниками і приступили до реалізації. До старту проекту і прес-конференції генеральний директор Маріїнського театру зацікавився ним і запропонував співпрацю, а прем’єру провести у Санкт-Петербурзі.

"Від Маріїнського театру ми отримували репетиційні площі, артистів, оркестр і нову сцену для прем’єр. Більше того, нам мали виплатити гонорар за прем’єру. Але потім стався Майдан, анексія Криму і війна на Сході. Ми вирішили відмовитись від прем’єри в Маріїнці. Адже "Великий Гетсбі" – це український продукт", - пояснила Олена Матвієнко.

"Ми всі вирішили, що робимо "Made in Ukraine", чи як ми тепер кажемо Made in new Ukraine", - каже продюсер і додає, що це буде проектом, який представлятиме Україну у світі – після Києва балет поїде гастролями закордон.

тут і далі - фото з репетиції балету "Великий Гетсбі". (с) Igor Chursin 

Вона пояснює, що кошти на "Великого Гетсбі" надають українські бізнесмени. Через прийняття рішення робити прем’єру в Україні, бюджет проекту (він вже перевалив за мільйон доларів) роздувається, але спонсори на це пішли з патріотичним міркувань.

"В Маріїнці ми могли нічим не перейматись – там все є – репетиційні площі, артисти, сцена, ми проводимо прем’єру і ще й гонорар отримуємо, а тут – ми беремо всі ризики на себе, беремо додаткові витрати", - каже Олена Матвієнко.

Про своє рішення українці вже повідомили "Маріїнський театр" і там до нього поставились з розумінням.

"Маріїнський театр" не винуватий у тому, що відбувається між нашими країнами. Нам сказали, "ми вас розуміємо і сподіваємось, що всі ці події не відмінять саму прем’єру взагалі", - розповідає Олена.

 

За словами продюсера, в Києві бракує репетиційних площадок – зараз артисти тренуються у Будинку вчителя, але коли закінчаться канікули і розпочнуться гуртки, продюсер ще не вирішила, де проводитимуть репетиції танцівники.

"Але ми пішли на все це свідомо, ми знаємо специфіку роботу в України. У нас нема репетиційних площадок, ми їх орендуємо, і це роздуває бюджет. Ми змушені платити артистам за репетиційний період, для іногородніх ми знімаємо квартири. Це все гроші. Є ще питання прем’єри", - пояснює Олена Матвієнко.

"У нас є театр оперети. Він не підходить – маленький зал, сцена невелика. Є оперний театр зі своїми проблемами і тому я навіть не хочу це розглядати. Та й всі театри раніше будувались під оперу, балет було чимсь таким собі. Відповідно, головним був звук, а не видимість. Там обмежена кількість місць, з яких добре видно. Для того, аби оплатити гонорари артистам, треба встановлювати дуже високі ціни, а ми на це не можемо піти. Залишається Жовтневий палац – там зал хороший, але він ще не відновлений після атаки Беркуту, і не оснащений технічно, а тому не підходить. Тому –  Палац Україна. Там і буде прем’єра. Великий концертний зал, технічно оснащений. Зі своєю специфікою, але там можна зробити нижчою ціну, і він хоч якось технічно оснащений. Прем’єра відбудеться 28-29 жовтня", - розповіла продюсер.

 

Ще одна проблема, з якою стикались автори проекту "Великий Гетсбі" – майже відсутнє фрілансерство серед артистів.

"Тому що в Україні така політика театрів, у них працюють по двадцять років. Лише найбільш амбіційні виїжджають. У нас нема системи найму, аби оновлювався контракт. Відповідно через цю закостенілість системи люди бояться втратити місце", - розповідає Олена Матвієнко.

 

На запитання про співпрацю з Національною оперою, продюсер відповіла, що її нема. 

"Якби у мене була можливість зробити співпрацю з оперою – я була б рада, по одній простій причині – там найкращі танцівникии, які є в нашій країні. Там танцівники, яких я знаю, і можу сказати, хто ким може бути, і тим більше це може сказати Денис без будь-яких кастингів", - сказала Олена.

Але Національна опера, з якої рік тому зі скандалом звільнився Денис Матвієнко, не йде на контакт. Більше того, артисти звідти бояться брати участь у "Великому Гетсбі", бо за це їх можуть звільнити.

"Вони нам не пробачили, що ми зробили все це публічно. Що наважились давати інтерв’ю. вони ж звикли робити все тихо, і чим тихіше тим краще. Тому у Національній опері це сприйняли як особисту образу", - розповіла сестра танцівника.

 

За її словами, після звільнення Дениса з Національної опери, її покинуло більше 30 артистів.

"Пішли найкращі, і вони пішли з найкращого театру країни, значить, куди вони пішли? В іншу країну. Більша частина пішла в Маріїнський театр. Ми продовжуємо постачати найкращих танцівників закордону", - сказала Олена.

На запитання про те, що виходить, що через Дениса вони пішли, продюсер відповіла:

"Вони не за Денисом пішли, вони ж не курчата. Просто різниця у роботі за часів Дениса і після нього в опері була надто разюча", - додала Олена Матвієнко.

powered by lun.ua