10 найбільш неочікуваних номінантів на "Оскар" за весь період існування премії

— 4 березня 2018, 11:00

Чи може бути номінована на премію "Оскар" собака, неіснуюча людина або людина, яка не має відношення до сценарію фільму?

Може.

Переконайтеся у цьому, переглянувши список 10-ти найбільш неправдоподібних номінантів та переможців премії, на думку The Guardian.

10 місце. Герміона Бадделі: найкраща жіноча роль другого плану (номінація), "Кімната нагорі"

Бадделі знадобилося усього дві хвилини на екрані, щоб взяти номінацію за роботу у драмі Джека Клейтона у 1959 році.

Нині власницею премії за найкоротшу (5 хвилин 40 секунд) в історії "Оскара" найкращу жіночу роль другого плану є Беатріс Стрейт, яка перемогла 1977 року за гру в фільмі "Телемережа".

9 місце. П'єр Буль: найкращий сценарист (перемога), "Міст через річку Квай"

Хоча Буль у 1952 році написав роман, за яким був знятий фільм Девіда Ліна, більшість людей, які бачили, як він отримує "Оскар" в 1958 році, знали, що сценарій фільму писав не він.

Фільм створювали письменники Карл Форман і Майкл Вілсон.

Вони потрапили до так званого "чорного списку" Голлівуда (список діячів культури та мистецтва в США в 1940-1950-х роках, яким було заборонено займатися професійною діяльністю через політичні переконання).

Як сказав голлівудський історик Ларрі Сеплар: "Усі знали, що Буль не вміє говорити англійською, і тим паче писати".

8 місце. Казухиро Цудзи і Рік Бейкер: найкращий макіяж (номінація), "Хитрощі Норбіта"

Справжні професіонали своєї справи номінувалися за роботу над жалюгідною комедією Едді Мерфі, тож звісно тоді "Оскара" не отримали.

Можливо це зміниться цього року і Цудзі дадуть статуетку за перетворення Гері Олдмена на Черчілля у фільмі "Темні часи".

7 місце. Кеннет Брана: найкращий адаптований сценарій (номінація), "Гамлет"

4-годинна версія "Гамлета" 1996 року режисера Кеннета Брана, яка складається з повного першого фоліо, доповненого другим кварто, більше схожа не на фільм, а на відзняту театральну виставу, лише приправлену кількома запрошеними зірками.

Схоже на те, що Брана просто фільтрував п'єсу до фінального варіанту.

6 місце. Джордж Бернард Шоу: найкращий адаптований сценарій (спільна перемога), "Пігмаліон"

Не пройшло й 13 років від отримання Шоу Нобелівської премії з літератури, як його полиця з нагородами поповнилася "Оскаром" (щоправда, поділеним з Йеном Дерлімплом, Сесілом Льюїсом та В.П. Лімпскомбом) за його внесок в екранізацію своєї п'єси "Пігмаліон" у 1913 році.

5 місце. Родерік Джеймс: найкращий монтаж (номінація), "Старим тут не місце"

Брати Коен монтували свої фільми під псевдонімом Родерік Джейнс і навіть вигадали про нього історію, начебто він – закоренілий ветеран британського кіно.

З нагоди другої номінації їх уявного монтажера, у 2008 році Джоел Коен засумнівався, що Родерік зможе з'явитися на церемонії:

"Він застарий – йому вже близько 90 років – тому я навіть не знаю, чи зможе він приїхати", зауважив Коен.

4 місце. Джей Девідсон: найкраща чоловіча роль другого плану (номінація), "Жорстока гра"

Кожен, хто не бачив жартівливий трилер Ніла Джордана 1993 року, міг здивуватися, чому жіноче обличчя у фільмі номінували за найкращу чоловічу роль другого плану разом з такими акторами, як Джек Ніколсон, Аль Пачіно та тогорічним лауреатом премії у цій категорії Джином Гекменом.

3 місце. П.Х. Вазак: найкращий адаптований сценарій (номінація), "Ґрейстоук – легенда про Тарзана, повелителя мавп"

На відміну від вигаданого Коенами сценариста, П. Х. Вазак був справжнім. Однак, якби він переміг у 1984 році, то наврядчи б зрадів "Оскару", більше б до душі йому були інші нагороди.

Справа у тому, що П.Х. Вазак був угорською вівчаркою Роберта Тауна. Сценарист прибрав своє ім’я з титрів "Ґрейстоуку" в знак протесту через зміни в сценарії.

2 місце. Чарлі та Дональд Кауфман: найкращий адаптований сценарій (перемога), "Адаптація"

Чарлі Кауфман вже був номінований на "Оскар" за найкращий сценарій фільму "Бути Джоном Малковичем", а другу винагороду за страшенно розумну комедію 2002 року "Адаптація" він розділив зі своїм братом-близнюком Дональдом.

Проте насправді ніякого Дональда не існувало. Названий як співавтор у титрах, він існував лише як персонаж, якого грає у фільмі Ніколас Кейдж.

1 місце. Жан-Поль Сартр: найкраща історія (номінація), "Гордії"

До 1957 року було три категорії сценаріїв: найкращий оригінальний сценарій, найкращий адаптований сценарій та найкраща історія.

В останній рік існування номінації за найкращу історію, філософ Жан-Поль Сартр дізнався, що номінований за фільм "Гордії", знятий на основі сценарію "Тиф", який Сартр написав у 1944 році.

Реклама:

Головне сьогодні