Українській освіті готують "реформу" з поверненням у минуле: випускні іспити, бали...
"Не можна під одну гребінку проводити тестування у вузи", - заявив він в інтерв'ю газеті "Комерсант-Україна" після свого призначення на дану посаду.
"Більше того, хіба ЗНО може слугувати критерієм оцінки якості знань?", - сказав Семиноженко, пояснюючи свою позиції щодо зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників (ЗНО), яке було введено колишнім керівництвом Міносвіти.
Він зазначив, що "при проходженні ЗНО випускнику треба демонструвати не здатність до дослідження, розмірковування й пошуку відповіді, а здатність швидко відповідати на питання".
"Швидше за все для випускників шкіл цього року, крім ЗНО, будуть ще й вступні іспити. Це питання обговорюється зараз із експертами", - сказав Семиноженко.
"Можливо, у рівних пропорціях будуть важливі результати ЗНО, вступних іспитів і показники шкільного атестата", - додав він.
"Якщо люди хочуть вступити на контрактну, заочну форму навчання, отримати дистанційне навчання - для них тести взагалі будуть скасовані", - заявив новопризначений віце-прем'єр з гуманітарних питань.
На запитання про подальше дотримання принципів Болонської системи й попередніх пріоритетів у сфері освіти, Семиноженко сказав:
"Болонська система в українському прочитанні ускладнює систему освіти, а результат її впровадження не співпадає з гаслами, під якими ці реформи проводилися. Європейські стандарти, яких ми будемо дотримуватися, - це стандарти рівня якості й конкурентноздатності нашої освіти".
Крім того, на запитання про те, чи збережеться українська мова як обов'язкова при проходженні ЗНО, віце-прем'єр сказав: "Гадаю, українцям потрібно надати право обирати мову, якою здобувати освіту й складати іспити".
"Чи збережеться обов'язковість української мови при проходженні зовнішнього незалежного оцінювання чи ні - суперечливе питання. Припускаю, що у представників національних меншин з'явиться можливість складати тести й іспити не лише українською мовою", - сказав Семиноженко.
За його словами, реформи попереднього уряду в системі освіти зводилися до реформування системи оцінки знань, реального "реформування не було, була лише імітація реформ, що не дала нічого доброго".
.
"Наприклад, у школах діє 12-бальна система оцінювання знань, а у вузах усе ще 5-бальна. У системі освіти не може бути різних підходів до оцінювання знань у школах і вузах", - заявив Семиноженко.
А на запитання, чи залишаться голодомор і діяльність ОУН-УПА основними темами історичних досліджень, він заявив, що "на темах ОУН-УПА, голодомору до цього моменту активно спекулювали, при цьому зовсім ігнорувалося те, що такі питання розколюють країну".
"Україна - поліетнічна країна... Ми не будемо протиставляти культури і релігії. Не треба поводитися як слон у посудній крамниці у таких делікатних і складних питаннях", - заявив Семиноженко.