Лекція Бориса Ґройса: "Про користь теорії для мистецтва, а мистецтва – для теорії"

У Мистецькому арсеналі досі триває дискусійна платформа "Мистецтво після кінця світу", що являє собою серію дискусій про роль мистецтва в сучасному суспільстві й відбудеться в рамках Arsenale 2012. У межах проекту проходять дискусії, лекції та семінари та конференції, у яких беруть участь сучасні мистецтвознавці, художні критики, соціологи і теоретики мистецтва з усього світу.

Проект триватиме до кінця травня. Влітку за підсумками платформи буде видано книгу, що буде містити тексти учасників платформи, а також художні проекти, створені спеціально для цієї книги українськими та міжнародними художниками. Кураторка дискусійної платформи – художній критик та історик мистецтва Єкатєріна Дьоґоть (Росія). Загальна ідея платформи базується на питанні: "Мистецтво давно призвичаїлося до ідеї про свій кінець, але що робити мистецтву, коли настає кінець світу?".

Кураторка платформи Єкатєріна Дьоґоть: "Утопічна традиція мистецького перевинайдення суспільства сьогодні стає політичною необхідністю. Саме тому під час дискусійної платформи Першої Київської бієнале про кшталт майбутнього суспільства сперечатимуться не професійні політики, економісти та правники, а художники, філософи, активісти і теоретики. Учасникам платформи буде запропоновано уявити та описати наш спільний світ "після кінця світу", з особливою увагою до ролі мистецтва у ньому".

14 травня в рамках платформи відбудеться лекція Бориса Ґройса на тему "Про користь теорії для мистецтва, а мистецтва – для теорії".

Борис Ґройс – професор естетики, історії мистецтва та теорії медіа у Центрі мистецтва та медіа (Карслруе), почесний професор Нью-Йоркського університету. Вивчав математичну логіку в Ленінградському університеті. Був тісно пов’язаний із середовищем московських концептуалістів. З 1981 року мешкає у Німеччині. Художній критик, теоретик медіа, автор книжок “Gesamtkunstwerk Сталін”, “Влада мистецтва”, “Комуністичний постскриптум” тощо. Куратор російського павільйону на 54-й Венеційській бієнале.

Борис Ґройс: "Від початку модерної доби мистецтво почало демонструвати певну залежність від теорії. У ті часи – і навіть значно пізніше – мистецька "потреба в поясненні" пояснювалась, своєю чергою, "складністю" модерного мистецтва, його недоступністю для загальної публіки. Згідно з цим поглядом, теорія виконує функцію пропаганди – чи, радше, реклами: теоретик з’являється, коли художній твір вже виготовлено, та пояснює цей твір здивованій та скептичній публіці. Втім, сучасна публіка визнає сучасне мистецтво – навіть якщо їй не здається, що вона "розуміє" це мистецтво. Отже, мистецька потреба в теоретичному поясненні видається цілковито неактуальною. Водночас, теорія ніколи не була настільки важливою для мистецтва, як зараз. Виникає питання – чому? Я припускаю, що сьогодні художники потребують теорії насамперед для того, щоб пояснити свої твори самим собі, а не іншим".

Детально про проект можна почитати на сайті Мистецького арсеналу.

Місце:
Мистецький арсенал

Лектори:
Ґройс Борис

Вартість:
Безкоштовно

Реклама:

Головне сьогодні