Прем'єри тижня: давні греки, французькі бандити, російські жінки та єврейські проблеми

Битва блокбастерів

"Битва титанів" належить до категорії картин, які заробляють свою касу, експлуатуючи популярний наразі кінотренд. Своєю епічністю та розмахом стрічка нагадує такі масштабні проекти, як "Володар перснів" Пітера Джексона та "Аватар" Джеймса Кемерона. Із останнім вона навіть ділить виконавця головної ролі - Сема Вортінґтона.

Ну, а сюжетну основу, окрім грецьких міфів, творці "Битви титанів" запозичили із однойменної картини 1981 року. Цей фільм набув культового статусу серед любителів кіно завдяки участі у ньому Рея Гаррігаузена - знаменитого творця спецефектів, який спеціалізувався з покадрової анімації і навіть отримав "Оскара" за свою майстерність.

Його "битва скелетів" із фільму "Язон та арґонавти" 1963 року дотепер викликає захоплення у синефілів. Гаррігаузена також шанує і режисер оновленої "Битви титанів" Луї Летеррьє.

Режисер навіть хотів запросити свого кумира до роботи над проектом, але той відмовився. Втім, постановник таки знайшов спосіб висловити свою любов до старого майстра і зняв у одному з епізодів механічну сову Бубо, яка фігурувала у "Битві титанів" 1981 року.

Зрештою, як у старій, так і в оновленій "Битві титанів", залишилося небагато від автентичних давньогрецьких міфів. Стрічка переповідає міф про Персея, але якимось чином виключає з оповіді його матір Данаю, змінює фінал битви із морським чудовиськом, і врешті-решт перетворюється на калейдоскоп вже відпрацьованих голлівудських кінообразів.

Основою фабули "Битви титанів" є типовий для Голлівуду сюжет про конфронтацію батька та сина, де у фіналі син таки виборює для себе право на власну думку. За сюжетом, Персей, син Зевса, вихований простими рибалками, яких вважав за рідних батьків, потрапляє у вир протистояння між людьми та богами (але, попри свою назву, ніяких титанів у стрічці немає).

Цар Арґосу прогнівив Зевса своїми богохульними вчинками. Цією ситуацією скористався Аїд, який спровокував війну "земля-небо", аби скинути свого брата із Олімпійського престолу. Він підбурив Зевса випустити на непокірних жахливе морське чудовисько Кракена, породженого самим Аїдом (до речі, Кракен - персонаж скандинавських, а не грецьких міфів).

Жителі міста повинні віддати в жертву богам свою царівну Андромеду, інакше через десять днів вони будуть знищені. Персей, який випадково опинився у місті, збирає загін добровольців, із якими вирушає до стігійських відьом, які знають спосіб убити Кракена. Окрім порятунку прекрасної Андромеди, у Персея ще одна мета - помститися богам за смерть його прийомних батьків-рибалок. На шляху його очікують різноманітні чудовиська та сама Медуза Ґорґона.

Попри свої "аватарівські" претензії, декорації, костюми та грим акторів "Битви титанів" коріняться у класичній треш-фантастиці. Перуки виглядають надто неприродними, а обладунки виблискують дешевою фольгою. Герої мандрують безкраїми просторами Стародавньої Греції (насправді фільм знімався на Канарах та в Ефіопії), немов Фродо Середзем'ям, дорогою зустрічаючи відьом, що підозріло скидаються на безокого монстра із "Лабіринту Пана" Гільєрмо Дель Торо, та контактують із джинами та скорпіонами, які потрапили у фільм із якихось східних казок. До того ж, Зевс дарує Персеєві не що інше як ...світловий меч на кшталт джедайського із "Зоряних воєн".

Загалом, "Битва титанів" виглядає безглуздішою за "Трансформерів", "Джі Ай Джо" та "Зоряний шлях" разом взятих, водночас вона надзвичайно видовищна. Зрештою, картина явно розрахована на підлітків (американці дали їй "дитячий рейтинг PG-13"), для яких трилогія Джексона вже стала сивою давниною, а "Зоряні війни" належать до міфічних доісторичних часів.

Оцінка фільму 3 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу

"Одного разу в Марселі"

Шарлі Матеї, вже немолодий хрещений батько марсельської мафії, відходить від справ, щоб приділяти більше уваги своїй родині та дітям. Та якось Шарлі стає жертвою замаху групи невідомих чоловіків, одягнених у чорні маски. Колишній мафіозі отримує 22 кулі, але залишається живим. Тепер Шарлі змушений знайти свого ворога раніше, аніж той знову спробує убити його самого та його родину. Підозра падає на Тоні Закію, друга з дитинства та партнера по бізнесу...

Продюсером картини є Люк Бессон, а виконавцем головної ролі - Жан Рено. Зрештою, вже після переліку цих імен можна зупинитися і нічого не пояснювати - вони не лише говорять самі за себе, але й найкраще характеризують фільм.

"Безсмертний" - драматична і динамічна стрічка, що розповідає свою історію із майже оперним пафосом. Як би сказали радянські кінокритики, "режисер підіймає своїх героїв на котурни", завдяки музичним уривкам із "Тоски", "Ріґолетто" та "Баядери", що додають картині трагічного звучання.

Стрічка звертається до традиційних для фільмів "про мафію" родинних цінностей та зображає протиборство колишніх друзів як боротьбу Добра зі Злом. Шарлі не просто злочинець, він дотримується "кодексу честі" та не вбиває жінок, дітей та поліцейських. Його супротивник, навпаки, заперечує будь-яку мораль.

Та навіть таке, здавалося б, остогидле звертання до етики та моральних цінностей злочинців у жодному разі не шкодить фільмові і виглядає скоріше як данина жанру, де герої, простріливши пару-трійку голів, починають піднесені розмови про совість, честь та гідність. Щоправда, до глумливого тарантінівського способу розповідати подібні історії, режисер стрічки Рішар Беррі все ж таки не доходить.

"Безсмертний" - картина, де герої постійно стріляють, багато вбивають, але разом з тим частенько переживають душевні муки та прагнуть до родинного щастя. Цей фільм, хоч і достатньо типовий, проте не найгірший зразок свого жанру. А єлейність кінцівки загострює несподіваний фінальний стоп-кадр із поглядом Шарлі у камеру, що запам'ятовується надовго.

Оцінка фільму 4 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу

"Серйозна людина"

Нова стрічка братів Коенів розповідає про "чорну смугу" в житті викладача математики Ларрі Гопніка, який належить до закритої громади релігійних євреїв міста Міннеаполіса. Його дружина несподівано пропонує розлучення, студент-кореєць шантажує хабарем, рада університету роздумує чи продовжувати його контракт, діти стурбовані своїми.

Ларрі не може знайти відповіді на свої запитання, не розуміє, за що йому всі ці біди. Він звертається за порадою до трьох рабинів, але жоден не дає йому конкретних рецептів щастя. Єдиний вихід - змиритися з усім, навіть якщо життя іде шкереберть.

Брати Коени зняли чорну комедію на тему "сенсу" життя, навантаживши її єврейською культурною специфікою. Стрічка була номінована на два "Оскари" як "найкращий фільм року" та за "найкращий оригінальний сценарій". Рецензію на стрічку читайте тут.

"Одна війна"

Це вже третя стрічка Вєри Ґлаґолєвої в якості режисерки. Перед цим вона зняла картини "Замовлення" (2005) та "Чортове колесо" (2007). Фільм розповідає про невеличке поселення на острові серед Ладозького озера, де наприкінці Другої світової війни жили виселені жінки, що народили дітей від окупантів.

Після підписання Німеччиною капітуляції, на них чекає страшна доля - жінок-"зрадниць" відішлють у концтабори, а "нащадків ворогів" - у дитячі будинки. Матері будуть боротися до останнього, щоби залишитися зі своїми дітьми.

"Я зробила цей фільм, щоб люди пам'ятали і знали свою історію. Сьогодні ми дуже мало говоримо про те, що траплялося під час війни, але ж про це необхідно кричати! Я була вражена, коли Сталін посів третє місце на конкурсі "Ім'я Росії"... Ми розповідаємо камерну історію. Її сила у тому, що ми не показуємо життя концтабору, а лише пунктиром позначуємо те, що могло би статися із цими людьми. На жаль, істина значно страшніша", - каже режисерка стрічки Вєра Ґлаґолєва.

Картина викликала неабиякий резонанс у Росії. "Одна війна" отримала нагороди багатьох кінофестивалей, зокрема, 17 міжнародного фестивалю акторів кіно "Созвездие" (м. Твєрь), 17 фестивалю російського кіно "Окно в Европу" (м. Виборґ), 7 фестивалю "Московская премьера", 5 міжнародного фестивалю мусульманського кіно "Золотой Минбар" (м. Казань), 33 Каїрського міжнародного кінофестивалю, 14 міжнародного кінофестивалю "Софія Фест Філм" та інш.

Реклама:

Головне сьогодні