Тест

"Наша школа" – етюди з натури

Державна гімназія. Перший клас. Перший урок. Вчителька, за згодою більшості батьків, запросила на урок священика, батька одного з учнів.

"Духовний пастир" задає питання: "Що відбувається з душею після смерті?". Моя дитина тягне руку і щиро відповідає: "Переселяється в інше тіло, так мені батько розповідав". Реакція: "Ні, твій батько сказав тобі неправду...". Завіса.

Другий клас. Збори. Вчителька розповідає, як важко дітям далося вивчити класифікації дерев: хвойні, листяні. Пояснюю, що вчити у віці 7 років класифікацію об'єктів, не маючи уяви про самі об'єкти - це методично неправильно.

Якщо дитина не знає, як виглядає ялиця, сосна, кедр, модрина тощо, то яка їй користь зі знання того, що це хвойні дерева? Може, поки гарна погода, сходити у ботанічний сад? "У нас надто щільна програма, щоб витрачати задарма півдня на ботанічні сади". Завіса.

Другий клас. Канікули. На пропозицію на закордонному пляжі піти погратися з німецьким однолітками, бо ж вже другий рік вивчає поглиблено німецьку мову, отримав від дитини дуже дивну відповідь: "Ти що! Я ж ще граматику не вивчила!".

Довго пояснював, що ті її однолітки, можливо, граматику ще й зовсім не вчили, може ще й читають не дуже добре, що тим часом їм не заважає розмовляти німецькою на рівні випускника української гімназії. Завіса.

Третій клас. Задача з математики. "В результаті проведених робіт з меліорації було осушено 25 га земель сільськогосподарського призначення бла-бла-бла". Допомагаючи дитині, зрозумів, що проблема не в математиці, а в тому, що дитина у 8 років не розуміє у задачі більшість слів. Невже задачі з яблуками та кошенятами гірше навчають математиці? Завіса.

Четвертий клас. Задача з математики. "З 10 кг молока можна отримати 5 кг сметани, скільки треба молока, щоб отримати 15 кг сметани". Вчителька виправляє і дає на дошці розв'язок: перша дія - 10 кг / 5 кг = 2 кг; друга дія - 2 кг х 15 кг = 30 кг.

Моє зауваження, що якщо кг розділити на кг, то вийде частка, безіменна величина, не було сприйняте. Наступна спроба пояснити, що при такому підході у другому випадку мали б вийти кг2 (квадратні кілограми!) викликало подив і пояснення, що саме так мають розв'язуватись подібні задачі згідно останніх рекомендацій. Завіса.

П'ятий клас. Базова школа. Кількість підручників зросла до такої кількості, що портфель неможливо відірвати від землі. Збори. "А давайте якось вирішимо проблему! Для дітей це занадто велика вага". "А що ми можемо зробити, купуйте другий комплект підручників, але в школі його тримати все одно ніде, бо в роздягалці бракує місця для індивідуальних шафок...". Завіса.

Шостий клас. Збори. Вчитель математики: "Під час уроку встигаємо лише поверхнево вивчити основний матеріал, та й то... Хто хоче вступати в майбутньому в технічні Виші - по суботах у нас платні курси, але це добровільно, хто як хоче. І багато людей я не візьму - десять максимум, так що вирішуйте швидше!". Завіса.

Сьомий клас. "Тату! Купи мені довідку, щоб я на фізкультуру не ходила. Бо он Каті, і Олені, і Петрикові батьки купили, вони можуть форму не тягати, на уроці байдики бити...". "А що скаже вчитель?". "А вчителеві все одно - є ж довідка! Ми й так на уроках на лавочці сидимо, бо хлопці у м'яча грають, а нам це нудно". Завіса.

Восьмий клас. Вчителька математики викликає до школи: "А чому Ваша дитина не знає теореми Піфагора?". А дійсно, чому? А ще більш цікаво, чому мене про це запитує вчителька, а не я запитую вчительку! Це ж ніби вона вчить, а я лише допомагаю, контролюю.

Чи задача вчителя справді полягає лише у тому, щоб перевірити, чому батьки та репетитори навчили дитину вдома? Мене вчили вчителі... Завіса.

Дев'ятий клас. Збори щодо випускних іспитів. Вчитель математики: "Іспити дуже складні. Відведених програмою годин недостатньо, щоб підготувати ваших дітей до успішної здачі іспитів, так що думайте... От моя донька 5 років тому закінчувала базову школу, так я її за місяць індивідуальних занять підготувала на тверду десятку!". Завіса.

Іспити складено. Закінчена базова середня освіта. "Не хочу більше до школи!". Чому так категорично? БО У ШКОЛІ - НЕЦІКАВО!

Сергій Редчиць