Друга свіжість

На "Медвіні" майже не було цікавих новинок. Це помітили навіть організатори. Натомість комерційна складова урізноманітнюється комунікаційною. Цього разу на ятках торгували самі видавці.

7-10 квітня в звичному інституті фізкультури відбувся звичний книжковий ярмарок "Медвін".

Ті, хто там бував, чудово можуть уявити собі атмосферу. Ті, хто не бував, можуть уявити собі ринок "Петрівка". Щоправда, в спортзалі.

Але я не хочу говорити про приміщення. Воно очевидно не підходить для такого роду заходів. Але чомусь уже вшосте тут проходить книжковий ярмарок. Значить, якась причина є. Сподіваюся, що це не жадібність організаторів.

"Медвін" насправді виконує важливу функцію. В Києві є люди, які не ходять у книгарні. Вони купують книжки лише на таких ярмарках - тут немає "націнок" і "накруток". А іноді бувають розпродажі. Тобто книжка коштує дешевше. Переконатись у цьому легко. Наприклад, в суботу чи не кожен відвідувач виходив із повним книжок пакунком.

Комерційна складова урізноманітнюється комунікаційною. Квітневий "Медвін" для читачів був нагодою подивитися видавцям у вічі. В прямому сенсі слова. Це не жарт - на ятках видавництв "Нора Друк" і "Кальварія" торгували їхні очільники.

Співвласник "Сяйва" Костянтин Клімашенко

Спілкування та продаж-купівлю доповнює розлога програма. Щороку вона стає все більш об'ємною.

Традиційними компонентами розширення програми стали автограф-сесії, вистави самодіяльних театрів, вкотре показані робочі матеріали створення фільму "Чорний козак", Літературна кухня та заходи Фестивалю християнської книги та Фестивалю фантастики.

Християнської книги, на мою скромну думку, було забагато. Зустрічі з письменниками нагадували довгі розмови з пасторами. Контингент відповідний - бабусі, хусточки тощо.

Так само - зустріч із Полом Янгом. Він написав бестселер "Хижа" із 15-мільйонним накладом у всьому світі. Але читачі питали про тлумачення Трійці та Бога в тексті.

Американський письменник Вільям Пол Янг

Фестивалю фантастики - навпаки, замало. З цікавих широкому загалу заходів там відбулася хіба що зустріч Марини та Сергія Дяченків із читачами.

На Літературній кухні мене особисто потішив сеанс приготування груш у тісті від Юрія Винничука. Я одразу згадала, що письменник говорив півроку тому про участь у Медвіні

Чудовим додатком стала програма "Книжкового університету". Заявлені теми звучали напрочуд актуально - тут і питання авторського права, і електронні книжки, і просування літератури в ЗМІ, і шлях українського письменника до європейського видавця, книжкова ілюстрація, віртуальна публіцистика.

На жаль, не завжди заявлені теми відповідали змісту. Наприклад в майстер-класі "Промоція української книжки в електронних медіа" насправді йшлося про створення бук-трейлерів.

Це теж могло би бути цікавим, але замість практичних порад ішлося радше про демонстрацію вже готових відео. Готових, але сирих - без відповідних титрів із зазначенням правовласників зображень тощо.

Інша особливість лекційної програми - традиційне перетворення дискусії на базар. Замість запитань лунали довгі розлогі репліки, слухачі подекуди вигукували фрази, перебиваючи лектора.

Відвідувачі такого роду заходів часто не мають культури поведінки на лекціях. Значить, варто виховувати? Наприклад, можна продовжити досвід "Книжкового університету".

Автограф-сесії не балували великою кількістю зірок. Дефіцит можна було помітити неозброєним оком. Он Андрій Курков два дні мусив ходити на від стенду до стенду та роздавати автографи. На деяких стендах він встиг побувати двічі.

Андрій Курков

Щось подібне було і з новими книжками. На "Медвіні" майже не було цікавих новинок. Це помітили навіть організатори. Наприклад, брати Капранови звернули увагу: "Новинки є переважно в дитячій літературі. А що в літературі дорослій? Люди підходять і питають, що є новенького почитати. А новенького майже немає". Видавці пояснюють це економічною кризою.

Брати Капранови

Натомість низка видавців провели "розбазар'я" на своїх стендах. Придбати книжку за 20 гривень - чудова нагода прочитати текст, на який раніше було шкода грошей. Нехай навіть ця книжка буде другої свіжості.

Усі фото з Вukvoid.com.ua

Реклама:

Головне сьогодні