Minecraft і електронні кабінети: як українські навчальні заклади трансформують навчальний процес

Minecraft і електронні кабінети: як українські навчальні заклади трансформують навчальний процес

"Ліцей ІТ" у м. Дніпро використовує хмарний сервіс Office365 для адміністрування навчального процесу.

Працівники Заліщицької державної гімназії розширюють навчання поза фізичними класами завдяки технологіям.

Britannica School проводять STEM-уроки, а Донецький медичний університет, завдяки хмарним сервісам, не втратив навчальні дані та навіть більше – відновив свою роботу після переїзду до Краматорська та Кропивницького усього за два дні.

Українські середні та вищі навчальні заклади долучаються до методології трансформації освітнього простору, а ми пояснюємо, що це означає.

Ідея цифрової трансформації в освіті не нова, вона розвивається, і кожен університет намагається уже впроваджувати свої методи.

РЕКЛАМА:

"Наша компанія спробувала проаналізувати усі ці дані та визначила спільні тренди. Зокрема, а які саме засоби дозволяють впроваджувати трансформацію ефективніше?

На основі дослідження ми створили Рамкову методологію для впровадження змін у ВНЗ.

Зараз ця методологія – це мапа, на яку можна та потрібно спиратися для впровадження змін в університетах", – розповіла Ольга Свириденко, керівник освітніх програм Microsoft у країнах Центральної та Східної Європи під час Освітніх днів Microsoft у Києві.

На основі дослідження ми створили Рамкову методологію для впровадження змін у ВНЗ. Це мапа, на яку можна та потрібно спиратися для впровадження змін в університетах.

Методологія складається з трьох основних компонентів і дозволяє вишам самостійно аналізувати, наскільки їхня діяльність ефективна.

Цими компонентами є:

  • успішність студентів (як набирати, утримувати та розвивати студентів);
  • якість викладання та навчання (як налагодити механізми взаємодії, організувати простір для навчання та забезпечити якість досліджень в університеті?);
  • взаємопов’язаність кампусів університету (наскільки взаємопов’язані інституційні процеси? Як збираються та розподіляються дані у ВНЗ?).

Такі пропозиції Методології трансформації освіти універсальні для навчального процесу будь-якого ВНЗ.

Утім, Стеліос Крістакос, CEO Sofia Education Experts ltd зазначає: "Важливо, аби кожен університет мав також своє бачення стосовно змін і слідкував за ефективністю їх впровадження, адже одна методологія не спрацює на 100% для всіх.

Однак, найперше варто підійти до змін раціонально та відповісти собі на запитання: для чого вашому університету зміни взагалі? Чого ви хочете досягти?"

Використання технологій має велике значення для трансформації навчання.

Gartner Report за 2018 рік погоджується та зазначає, що технології – це необхідна умова для освітніх закладів, якщо ті хочуть відкрити для себе нові стратегічні можливості розвитку.

Тому директори інформаційного управління навчальних закладів так активно впроваджують технології у навчання.

Один з яскравих прикладів – гейміфікація освіти за допомогою гри Minecraft Education Edition.

Minecraft має вигаданий світ, у якому герой створює споруди та предмети, взаємодіє з іншими гравцями.

Освітня версія гри – Minecraft Education Edition – дозволяє вивчати базові геометричні концепції, відтворювати та досліджувати людське тіло і таким чином вчити анатомію, розробляти рішення для відновлювальної енергії та вчитись працювати в командах.

Можливості гри в навчальному процесі невичерпні, і їх уже використовують в освітніх закладах США, ЄС та України.

Britannica School та "Ліко школа" у Києві проводять уроки із використанням Minecraft EE, і під час уроків школярі роблять проектні роботи з різних предметів в цьому середовищі.

Застосування технологій не заради технологій, а заради покращення навчального процесу застосовуються і в Солгутівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Там проводять інтерактивні презентації та створюють індивідуальні портфоліо учнів в OneNote.

Технології в цьому випадку допомагають формувати безпечне освітнє середовище та довіру до школи і учителя, адже батьки також завжди мають доступ до інформації по свою дитину та можуть поспілкуватись з вчителем.

Деякі заклади вищої освіти в України також використовують технології для модернізації навчального процесу.

Тільки якщо школи хочуть заохотити учнів до навчання, то ті університети, які впроваджують цифрову трансформацію, найперше прагнуть поліпшити взаємодію студента з викладачем. Утім, таким чином усі збільшують успішність навчального процесу.

Наприклад, Івано-Франківський медичний університет максимально перевели процес навчання у хмару.

Тепер кожен з його викладачів має особистий кабінет в Office365. Там викладач бачить розклад і має спеціальну форму для оцінки студентів після пари. Оцінювати можна лише впродовж 24 години після завершення пари.

Таким чином технології і допомагають мінімізувати корупцію, адже якщо викладач уже поставив оцінку чи відмітив відсутність студента, змінити її уже не можна.

Аналогічний особистий кабінет є і у студента, де він може слідкувати за своєю успішністю. Студент бачить не просто оцінку, а й увесь прогрес навчання.

Відтак, усі учасники навчального процесу – викладачі і студенти – можуть розвивати освітній процес та вдосконалювати особисті технологічні навички. Саме цей шлях веде до технологічно розвиненого суспільства.

Наталія Дорош, керівник по роботі з закладами освіти "Microsoft Україна", спеціально для УП.Життя

Титульна світлина Rosinka79/Depositphotos

Реклама:

Головне сьогодні