Minecraft і електронні кабінети: як українські навчальні заклади трансформують навчальний процес
"Ліцей ІТ" у м. Дніпро використовує хмарний сервіс Office365 для адміністрування навчального процесу.
Працівники Заліщицької державної гімназії розширюють навчання поза фізичними класами завдяки технологіям.
Britannica School проводять STEM-уроки, а Донецький медичний університет, завдяки хмарним сервісам, не втратив навчальні дані та навіть більше – відновив свою роботу після переїзду до Краматорська та Кропивницького усього за два дні.
Українські середні та вищі навчальні заклади долучаються до методології трансформації освітнього простору, а ми пояснюємо, що це означає.
Ідея цифрової трансформації в освіті не нова, вона розвивається, і кожен університет намагається уже впроваджувати свої методи.
"Наша компанія спробувала проаналізувати усі ці дані та визначила спільні тренди. Зокрема, а які саме засоби дозволяють впроваджувати трансформацію ефективніше?
На основі дослідження ми створили Рамкову методологію для впровадження змін у ВНЗ.
Зараз ця методологія – це мапа, на яку можна та потрібно спиратися для впровадження змін в університетах", – розповіла Ольга Свириденко, керівник освітніх програм Microsoft у країнах Центральної та Східної Європи під час Освітніх днів Microsoft у Києві.
На основі дослідження ми створили Рамкову методологію для впровадження змін у ВНЗ. Це мапа, на яку можна та потрібно спиратися для впровадження змін в університетах.
Методологія складається з трьох основних компонентів і дозволяє вишам самостійно аналізувати, наскільки їхня діяльність ефективна.
Цими компонентами є:
- успішність студентів (як набирати, утримувати та розвивати студентів);
- якість викладання та навчання (як налагодити механізми взаємодії, організувати простір для навчання та забезпечити якість досліджень в університеті?);
- взаємопов’язаність кампусів університету (наскільки взаємопов’язані інституційні процеси? Як збираються та розподіляються дані у ВНЗ?).
Такі пропозиції Методології трансформації освіти універсальні для навчального процесу будь-якого ВНЗ.
Утім, Стеліос Крістакос, CEO Sofia Education Experts ltd зазначає: "Важливо, аби кожен університет мав також своє бачення стосовно змін і слідкував за ефективністю їх впровадження, адже одна методологія не спрацює на 100% для всіх.
Однак, найперше варто підійти до змін раціонально та відповісти собі на запитання: для чого вашому університету зміни взагалі? Чого ви хочете досягти?"
Використання технологій має велике значення для трансформації навчання.
Gartner Report за 2018 рік погоджується та зазначає, що технології – це необхідна умова для освітніх закладів, якщо ті хочуть відкрити для себе нові стратегічні можливості розвитку.
Тому директори інформаційного управління навчальних закладів так активно впроваджують технології у навчання.
Один з яскравих прикладів – гейміфікація освіти за допомогою гри Minecraft Education Edition.
Minecraft має вигаданий світ, у якому герой створює споруди та предмети, взаємодіє з іншими гравцями.
Освітня версія гри – Minecraft Education Edition – дозволяє вивчати базові геометричні концепції, відтворювати та досліджувати людське тіло і таким чином вчити анатомію, розробляти рішення для відновлювальної енергії та вчитись працювати в командах.
Можливості гри в навчальному процесі невичерпні, і їх уже використовують в освітніх закладах США, ЄС та України.
Britannica School та "Ліко школа" у Києві проводять уроки із використанням Minecraft EE, і під час уроків школярі роблять проектні роботи з різних предметів в цьому середовищі.
Застосування технологій не заради технологій, а заради покращення навчального процесу застосовуються і в Солгутівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.
Там проводять інтерактивні презентації та створюють індивідуальні портфоліо учнів в OneNote.
Технології в цьому випадку допомагають формувати безпечне освітнє середовище та довіру до школи і учителя, адже батьки також завжди мають доступ до інформації по свою дитину та можуть поспілкуватись з вчителем.
Деякі заклади вищої освіти в України також використовують технології для модернізації навчального процесу.
Тільки якщо школи хочуть заохотити учнів до навчання, то ті університети, які впроваджують цифрову трансформацію, найперше прагнуть поліпшити взаємодію студента з викладачем. Утім, таким чином усі збільшують успішність навчального процесу.
Наприклад, Івано-Франківський медичний університет максимально перевели процес навчання у хмару.
Тепер кожен з його викладачів має особистий кабінет в Office365. Там викладач бачить розклад і має спеціальну форму для оцінки студентів після пари. Оцінювати можна лише впродовж 24 години після завершення пари.
Таким чином технології і допомагають мінімізувати корупцію, адже якщо викладач уже поставив оцінку чи відмітив відсутність студента, змінити її уже не можна.
Аналогічний особистий кабінет є і у студента, де він може слідкувати за своєю успішністю. Студент бачить не просто оцінку, а й увесь прогрес навчання.
Відтак, усі учасники навчального процесу – викладачі і студенти – можуть розвивати освітній процес та вдосконалювати особисті технологічні навички. Саме цей шлях веде до технологічно розвиненого суспільства.
Наталія Дорош, керівник по роботі з закладами освіти "Microsoft Україна", спеціально для УП.Життя
Титульна світлина Rosinka79/Depositphotos