Тест

На ГОГОЛЬFESTі 12 годин травили саранчу

Фанк, реггі, інді-фолк, етніка, психоделіка, даб-степ, драм'н'бас - 12-годинний музичний марафон забезпечив всіх зголоднілих за видовищами за їхніми меломанськими потребами.

Подія відбувалася під гаслом "Україна без саранчі" або "НІ бездумній життєвій позиції суспільства споживання, що призводить до знищення загальнолюдських цінностей та нації як такої".

За словами організаторів, під саранчею розуміються безкультурні циніки, які задля власної наживи забувають про моральні цінності та духовність, переймаючись лише наповненням свого шлунку або кишень.

Метою музичної акції 11 квітня стало приверненя уваги громадськості до проблеми бездумного споживання. На думку організаторів, культура та мистецтво є єдиною зброєю проти "саранчі" і запропонували свій інтелектуальний дихлофос.

Як виявилося, дихлофос поціновувачам хорошої музики не страшний. Квитки на концерт у столичному "Альта-Експо" були розпродані задовго до події, тож бажаючих почути гурти Sunsay, ДахаБраха, Аліну Орлову, діджеїв VALTA&MINIKIN, засновника стилю даб-степ, британського діджея Oris Jay з проектом DARQWAN та хедлайнерів The Amorphous Androgynous було якраз досить для того, щоби вщерть заповнити залу.

Як зізнався лідер гурту Sunsay Андрій Запорожець (Сан), цей виступ в рамках ГОГОЛЬFEST'у став першим випадком, коли гурт задавав тон, виступаючи першим за списком. За словами Сана, після кількох змін у складі гурту він нарешті добився бажаного звучання.

"Спочатку ми намагалися грати пісні, написані ще за часів 5'nizza, але невдовзі я відчув дискомфорт, бо це була значно тяжча, альтернативніша музика, ніж та, яку я насправді хотів створювати. Все стало на свої місця після полегшення звуку та додання груву, фанку та реггі. Власне, це є музика, яку я люблю, на якій я виріс", - розповів Андрій.

Андрій Запорожець (Сан)
Програма, яку Sunsay презентували на ГОГОЛЬFEST'і, виявилася міксом українських, грузинських та фольклорних мотивів завдяки росіянину Сергієві Клевенському, відповідальному за різноманітне та органічне поєднання етнічних інструментів, та гітаристові грузинського походження, який вразив зал віртуозною грою на гітарі скрипковим смичком.

Окрім композицій з першого альбому, гурт презентував кілька нових пісень українською та російською мовами, котрі увійдуть до другого студійного диску, вихід якого очікується восени 2009 року. Виступ більше ніж удався завдяки старим пісням, знайомим слухачам ще з часів харківського дуету Запорожця з Сергієм Бабкіним під назвою 5'nizza. Пісні "Солдат" та "Нева" зал співав разом із Саном.

Схвально прийняли й неочікувано нову версію композиції "Карма" із довгим вступом, замішаним на східних мотивах, вокальною партією бас-гітариста та медитативною позою самого Сана, який, як відомо, практикує будизм.

Литовка Аліна Орлова приїхала до Києва вже вдруге. Цього разу вона примірила на себе пасторальний образ, з'явившись на сцені у білій сукні в стилі кантрі. На всі екстатичні вигуки із залу на кшталт "Орлова, ти прекрасна" 20-річна інді-зірка, якій від самого початку творчої кар'єри причепили ярлик діви, реагувала стримано і скромно. Навіть букет нарцисів та вазонок від фанів Аліна прийняла прохолодно, хоча тримала квіти біля себе протягом усього виступу.

Литовка Аліна Орлова приїхала до Києва вже вдруге
Переважну більшість треків, відіграних Аліною та музикантами, прихильники вже чули: Ramuma, Love song, Menulis, Nesvarbu, Transatlantic love та інші пісні зал вітав просто-таки несамовито. Привезла Орлова і кілька нових речей, причому звучання фірмових коротеньких пісеньок, які складуть другий альбом Аліни, залишилося таким самим камерним.

Як і на Moloko Music Fest минулої осені, фіналом виступу стала "Twinkle twinkle, little star", яка ще раз вигідно продемонструвала вокальний діапазон дівчини та тяжіння до імпровізацій. Орлова, яка майже ніколи не покидає клавішних під час виступу, виконала хаотичний танок, який вже встиг перетворитися на ще одну її фірмову фішку.

Виступ гурту "ДахаБраха" додав концертові ознак перформансу. Енергетика українських народних пісень у сучасній динамічній обробці діяла ще потужніше у поєднанні зі світловими інсталяціями, віджеінгом Tenpoint Vj's та лазерним шоу. Доповнило картину театральне дійство від Центру Сучасного Мистецтва "ДАХ" Владислава Троїцького.

Як і Аліну Орлову, розігріта публіка не раз викликала "ДахуБраху" на біс, змушуючи стіни "Альта-Експо" двигтіти. Навіть найспокійніші люди, які до цього тільки переминалися з ноги на ногу, не могли нічого вдіяти - ноги самі собою пускалися в танець.

Виступ гурту "ДахаБраха"
Чи не найбільше присутні на концерті меломани чекали на вихід британців The Future Sound of London, а точніше психоделік-рок проекту FSOL під назвою The Amorphous Androgynous. Як зазначив ексцентричний лідер проекту Гаррі Кобейн, проект виник як результат пошуків його власного творчого Я.

За його словами, ще з 1997 року він почав цікавитися тим, що спровокує майбутню революцію в музиці та душах усього людства. Так, він звернувся до стародавніх релігій та філософій, багато подорожував, передусім ставлячи перед собою мету пошуків революційного. Наразі майбутнє музики Гаррі Кобейн бачить у психоделіці.

Кобейн висловив думку, що всі люди живуть у свого роду в'язниці, створеній їхніми его. І саме его заважає йому особисто жити повноцінно та щасливо. Всі подорожі світом, зокрема, і до Києва, Кобейн вважає необхідними для того, щоби ділитися музикою та позбуватися впливу свого его на життя.

"Amorphous Androgynous означає щось, що не має конкретної форми та статі. Це визначення відповідає моєму особистісному пошукові, в якому я абстрагуюся від того, що я думаю про себе самого, і намагаюся знайти нові відповіді на питання "хто я є?", - поділився із журналістами британець.

І додав: "Моїм життєвим маніфестом є перебування у стані вічної дитини, для якої все є новим і неочікуваним. Так само і в музиці: я завжди підходжу до будь-якої музики, навіть популярної та визнаної усім світом, як допитлива дитина, якій усе в новинку". Кобейн зізнався, що йому подобається слухати багато чого, починаючи від Клода Дебюссі і закінчуючи Барбарою Стрейзанд та гуртом Cocteau Twins.

На думку лідера культових FSOL, світ зараз переживає часи, коли визначення музичних жанрів перетворюється на нав'язливий та зовсім недоречний, на його думку, пріоритет: "Натомість у проекті Amorphous Androgynous я намагаюся відійти від будь-яких жанрових кордонів та створювати музику, в якій вивільнюється людський дух та потенціал машин, які допомагають її творити".

Виступ манчестерського дуету, Гаррі Кобейна та Брайана Дуганса, поєднав у собі елементи електроніки, прог-року, ембіенту, психоделіки та world music. Супроводжувалося дійство сценічною рухливістю Кобейна та трансцедентально-космічним відеорядом, в якому, зокрема, були використані кадри із фільму "Аліса" відомого своїми німими сюрреалістичними фільмами чеського кінорежисера Яна Шванкмайєра.

Після півночі і до ранку ласих до танців розважали своїми сетами відомі українські діджеї Valta&Minikin, засновники соціо-культурного проекту Kievbass, а також запрошений з Великобританії гість - DARQWAN aka Oris Jay. Саме його вважають засновником стилю даб-степ, чий розвиток, за словами Оріса Джея, почався у 2001 році на базі дабу, реггі та британського гереджу.

Події в рамках цьогорічного ГОГОЛЬFEST'у розпочалися ще 1 квітня у родовій садибі Миколи Гоголя в селі Гоголеве Полтавської області.

Всі заходи в рамках фестивалю приурочені до 200-літнього ювілею письменника, якого ідейний лідер ГОГОЛЬFEST'у Владислав Троїцький назвав світовим. 1 квітня програма склалася зі святкувань та нічного перформансу від ЦСМ "Дах", а також виступу етно-хаос гурту "ДахаБраха".

Музична акція 11 квітня стала наступним етапом на шляху до Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва "ГОГОЛЬFEST", який відбудеться у Києві 5-27 вересня 2009 року.

Як твердять організатори, "ГОГОЛЬFEST-2009" матиме насичену театральну, музичну та візуальну програму, а також включатиме у себе музичний та театральний "шоу-кейс" - презентацію українських колективів іноземним продюсерам. Свою участь у фестивалі підтвердили представники більш, ніж 20-ти країн. "ГОГОЛЬFEST" проходитиме у "Мистецькому Арсеналі", галереї "Лавра" та на інших театрально-концертних майданчиках столиці.

Автор - Тетяна Потапова