Канни-2010: український злет...і приземлення

Головний приз 63-го Каннського кінофестивалю - "Золоту пальмову гілку" - отримав режисер з Таіланда Апічатпонг Вірасетакул за свою карнтину "Дядечко Бунмі, який пам'ятає свої попередні життя". Кінокритики відзначили цей фільм як "сюрреалістична, гіпнотична медитація на тему реінкарнацій".

Журі 63-го Каннського кінофестивалю на чолі з Тімом Бертоном

Тріумф тайського кіно

Ніколи раніше тайський кінематограф не досягав настільки вражаючого успіху. "Я дуже хвилююся, все відбувається, ніби уві сні", - сказав Вірасетакул, отримуючи нагороду. - Сьогодні - найважливіший день в історії таіландського кінематографа".

"Своїм фільмом я нічого не хотів сказати, тим паче, що сам я не особливо й вірю в переселення душ. Але я хотів передати те сприйняття світу, яке я отримав на своїй Батьківщині - півночі Таіланда, де досі дуже сильний культ тварин", - повідомив Вірасетакул.

Серед персонажів його фільму - загублений син, який повернувся у вигляді духу мавпи, принцеса-інвалід, яка займається коханням з полосатою зубаткою, та померла дружина, яка повертається, щоб провести свого чоловіка в інший світ.

За словами Апічатпонга, під час роботи над фільмом він займався медитацією в буддистській традиції Віпассана.

"Я дякую всім глядачам за те, що вони побачили та оцінили", - сказав режисер.

Апічатпонг Вірасетакул

Призи кінофестивалю

Гран-прі, другу за значимістю нагороду Каннського кінофествалю, отримала стрічка французького режисера Ксавьє Бовуа "Боги та люди". Цей фільм присвячений реальній історії семи французьких монахів, які загинули в Алжирі в 1996 році за таємних обставин.

Приз журі 63-го кінофестивалю отримав чадський режисер Махамат-Салех Харун за фільм "Людина, яка кричить".

"Пальмова гілка" за короткометражне кіно дісталась стрічці "Собача історія" французького режисера Сержа Аведикяна. Спеціальний приз журі в цій номінації отримала Фріда Кемпф за стрічку "Міккі Бейдер".

Приз фестивалю за найкращу постановку отримав французький режисер Матьє Амальрік за фільм "Гастролі". У стрічці йдеться про нещасливого продюсера, який відправляється з американською трупою танцівниць у турне містами Франції.

Фільм "Поезія" корейця Чана Дон Лі отримала нагороду за кращий сценарій.

А "Золоту камеру" фестивалю виборов мексиканський режисер Майкл Рове за фільм "Високосний рік".

Найкращі актори

Найкращою акторкою 63-го Каннського кінофестивалю стала французька актриса Жюльєт Бінош за роботу в картині "Завірена копія" іранского режисера Аббаса Кіаростамі. Стрічка розповідає про англійського письменника, який приїхав до Флоренції предствити свою книгу. В Італії він знайомиться з француженкою, яка змінює всі його плани.

Жюльєт Бінош

Приз на найкращу чоловічу роль присудили одразу двом акторам - іспанцю Хав'єру Бардему за роль у фільмі "Краса" мексиканця Алехандро Гонсалеса Іньяріту, та італійцю Еліо Джермано, що знявся у фільмі "Наше життя" італійця Даніеле Лукетті.

Хав'єр Бардем

Український рахунок

За "Золоту пальмову гілку" цього року змагався фільм українського режисера Сергія Лозниці "Щастя моє". Це був перший український фільм, що брав участь в основному конкурсі (у 2005 році найвищу нагороду Каннського кінофестивалю здобув український режисер Ігор Стрембіцький за короткометражку "Подорожні").

Протягом фестивалю увага російської преси була прикута до протистояння між українським фільмом "Щастя моє" та картиною Нікіти Міхалкова "Натомлені сонцем -2". Російські журналісти у Каннах розділилися: ті, кому подобався фільм Сергія Лозниці, критично сприймали стрічку Міхалкова, і навпаки. Писали, що ці два фільми - антиподи, два різні погляди на Росію, а тому картинам пророкували не лише мистецьке, але й ідеологічне, політичне протистояння.

Втім, ні український, ні російський фільми не були удостоєні нагород.

Сергій Лозниця

Нікіта Міхалков

Загалом критики відзначали доволі слабкий рівень цьогорічного конкурсу. Незадоволений рівнем 63-го фестивалю відомий росіський кінокритик Андрій Плахов: "Друга половина фестивалю виявилася цікавішою за першу, хоча все одно у ній були прохідні і, на мою думку, зовсім слабкі фільми. У цілому рівнем фестивалю я не задоволений".

"Тим не менше, з'явилося кілька картин, про які хочеться думати, говорити", - зауважив Плахов. Серед таких, на його думку, переможець фестивалю "Дядечко Бунмі, який пам'ятає свої попередні життя", корейський фільм "Поезія" та фільм Рашида Бушареба "Поза законом".

"Як на мене, якщо немає насправді великих картин великих майстрів, то треба відкривати конкурс для молодих режисерів з цікавими ідеями, нехай навіть і недосконалими роботами, але свіжими та живими", - переконаний критик.

За матеріалами Бі-Бі-Сі, Газета.ru, Радіо "Свобода". Усі фото сайту kinokadr.ru

Реклама:

Головне сьогодні