Кінопрем’єри тижня: вікторіанське кохання та чужопланенте вторгнення

Від 1 вересня на українських екранах демонструються: мелодрама "Джейн Ейр" Кері Фукунаґи, фантастичний трилер "Аполлон 18" Ґальєґо Ґонсало-Лопеса, фільм жахів "Щелепи у 3D" Девіда Елліса, фільм жахів "Заховане у 3D" Антуана Тома та комедія "Крутий поворот" Жака-Люка Перреара.

"У кожної гувернантки є своя сумна історія"

Роман англійської письменниці Шарлоти Бронте "Джен Ейр" завше полюбляли дівчата-школярки: це ніби й сентиментальна історія про любов, але все таки літературна класика, навіть включена у шкільну програму. Всі ці жахи з життя вікторіанських дівчаток, мужній та загадковий містер Рочестер, щемке освідчення у саду, страшна таємниця і щасливий, хоча й драматичний фінал - неодмінно лоскотали нерви не одній юній особі ще із дня публікації роману 1847 року.

Британська письменниця і критик Вірджінія Вулф якось жалілася, що жінки-письменниці, зокрема сестри Броне, часто поступаються чоловікам зграбністю стилю та багатогранністю персонажів, оскільки нічого за межами свого вбогого будинку не бачили. Також Вульф м'яко дорікала Шарлотті Бронте, що вона так і не навчилася гарної прози та гладкості письма. На думку авторки, письменниця аж занадто сумбурна і пристрасна.

Книжку Бронте переносили на екран не один раз. У новому варіанті "Джен Ейр" зберігся і готичний антураж роману, і холодні пейзажі вересових пусток, проте сама історія стала виглядати серйозніше та виваженіше. Загальна канва сюжету залишалася оригінальною, а зміни стосувалися лише незначних деталей. Фільму дуже поталанило із режисером Кері Фукунаґою, чий смак не звів літературне першоджерело до сльозливої мелодрами.

Джен Ейр рано залишилася без батьків і жорстока тітка відправила її у школу-пансіон для бідних дівчаток, де дітей виховували тумаками і різками. Після школи вона влаштувалася гувернанткою у помістя багатія містера Рочестера. З часом свободолюбива Джен та вічно похмурий і цинічний Рочестер покохали один одного. Їхню весільну церемонію перервав чоловік, який оголосив, що наречений вже одружений. У розпачі Джен тікає з будинку свого коханого. Дівчина присягається ніколи не повертатися до Рочестера, але забути його вона не в змозі.

У фільмі по-своєму знайшли вираження слова Вульф щодо пригнобленого стану жінок у британському суспільстві. По-суті, картина розповідає саме про стан вимушеного ув'язнення, що його переживають вікторіанські жінки та про їхню подальшу емансипацію. Спочатку Джен намагається звільнитися від тиранії тітки, шкільних вчителів, а згодом тікає із Торнгілл-голлу, коли відчуває себе у пастці. Вона прагне свободи, так само як і божевільна дружина Рочестера, котра вперто намагається підпалити будинок, який став її в'язницею.

Джен нарікає, що не може поїхати у місто та вільно розмовляти із чоловіками. Показовою є сцена уроку географії, коли дівчина розуміє, що далекі краї та океани недоступні для неї. Найменше, що вона може вимагати від Рочестера - визнати їхню з ним рівність, не залежно від статі та достатку. Прикметно, що їхнє щастя стає можливим тільки після того, як чоловік втрачає зір, а Джен переймає активну позицію та стає його поводирем у довколишньому світі.

До "Джен Ейр" неможливо причепитися, настільки це продумана і професійно знята стрічка. Головний акцент був зроблений на візуальну сторону картини. Видно, що Кері Фукунаґа в минулому був оператором - він любить гратися із камерою, світлом та кольором, відверто милується англійськими краєвидами, вікторіанськими декораціями, одягом та зачісками.

Цікава "ретроспективна" структура сюжету вдало поєднується із чудовою грою акторів, які викликають до себе симпатію вже з перших кадрів. Міа Васіковська, Майкл Фассбендер та Джеймі Белл грають стримано, але дають зрозуміти, що за цією напускним холодом їхні персонажі приховують нелегкі душевні переживання.

У ролях: Міа Ваісковська, Майкл Фассбендер, Джеймі Белл, Джуді Денч

Країна-виробник: Велика Британія

Оцінка фільму 5 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу при підготовці матеріалу

"Аполлон 18" - радість конспіролога

Після "Відьми з Блер", "Монстро" та двох частин "Паранормального явища" псевдодокументальне кіно міцно вкоренилося у жанрі горору. Російський кінематографіст Тімур Бєкмамбєтов, відомий своїм талантом переосмислювати чужі ідеї, взяв цей популярний прийом на озброєння і став продюсером стрічки, видатної лише своєю вторинністю.

Горор має свої сюжетні стереотипи. Скільки ми бачили фільмів про компанію людей, які потрапили у таємниче і жахливе місце звідки немає вороття? "Аполлон 18" також розповідає схожу історію, у даному випадку про астронавтів на Місяці. Там герої зустрічаються із невідомими чудовиськами - спочатку вони не помічають небезпеки, а потім стає надто пізно. Кількох жахливих смертей не уникнути.

Взагалі стрічка "Аполлон 18" просто колекція конспірологічних теорій: у ній стверджується існування ворожих чужопланетян, фігурує міждержавна змова, таємний виліт астронавтів вже закритої космічної програми і ще кілька "приємних" сюрпризів. Нагадує серію з "Секретних матеріалів", втім, щось подібне там таки було.

Нічого екстраординарного у фільмі "Аполлон 18" немає. В міру страшно, інколи задовго, достатньо напружено та драматично. Трохи забагато камер - аж рябіє в очах, коли вони перемикаються. Та й "сімдесяті" у картині виглядають занадто по-сучасному. Зрештою, дивитися можна.

У ролях: Воррен Крісті, Ллойд Овен

Країна-виробник: США/Канада

Оцінка фільму 3,5 з 5

"Щелепи у 3D"

Важко сказати, чим послуговувалися прокатники, змінюючи оригінальну назву фільму "Ніч акул" на "Щелепи у 3D". Звісно, що після культового фільму Спілберґа усі фільми про риб-убивць мимовільно порівнюють із "Щелепами", але щоби так просто взяти у чужого фільму назву, треба мати неабияке нахабство.

Принаймні, частина глядачів точно заплутається, вирішивши, що у кіно показуватимуть 3D-версію класичних "Щелеп".

"Ніч акул" розповідає про сімох студентів коледжу, які вирушили відпочивати на солоне озеро у Луїзіані. Юнаки та дівчата насолоджуються водою, сонцем і розвагами на яхті, аж раптом відкривають, що озеро кишить акулами-людожерами. Друзям необхідно дістатися берега, доки акули не розірвали усіх на шматки.

У ролях: Сара Пакстон, Дастін Мілліґан, Кріс Кармак, Кетрін МакФі.

Країна-виробник: США

"Заховане у 3D"

Оригінальні назва: "Hidden 3D"

Група молодих людей вирушає на вихідні у монастир, в якому колись проводилися жорстокі експерименти над людьми. Багато років тому таємничим науковцям вдалося виділити усі жахливі збочення ув'язнених там людей і перетворити їх на окремі організми. Тепер у монастирі ховаються монстри та кровожерні химери.

У ролях: Шон Клемент, Сімонетта Солдер, Джордан Гейс, Бьянка Мерджел

Країна-виробник: Канада/Італія

"Крутий поворот"

Жан разом із мамою працює у маленькому родинному ресторанчику на Корсиці. З часом чоловік успадкує бізнес, проте ця перспектива йому не до вподоби. Жану вже 35, а життя ще навіть не починалося. Несподіване знайомство із молодою красунею Норою кидає його у вир небезпечних пригод та несподіваних подорожей.

У ролях: Фред Тесто, Лейла Бехті, Жан-Франсуа Стевенен.

Країна-виробник: Франція

Усі кадри з kino-teatr.ua, kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні