Від 23 серпня на українських екранах демонструються: зомбі-горор "Пекельний бункер. Чорне Сонце" Стіва Баркера, ексцентрична комедія "Мій пацан" Шона Андерса, анімаціинй пригодницький фільм "ПараНорман" Кріса Батлера та Сема Фелла, комедія "Париж-Мангеттен" Софі Лелуш, фантастична комедія "Сусіди на стрьомі" Аківи Шаффера, бойовик "Серед білого дня" Мабру Ель Мекрі та фантастична драма "Паралельні світи" Хуана Дієґо Соланаса.
Нацизм – мертвий та вічно живий
Стрічка "Пекельний бункер. Чорне сонце" (Outpost: Black Sun) належить до специфічного піджанру горорів, у якому йдеться про зомбі-нацистів, які все ще продовжують свою війну за світове панування. Найвідомішим зразком цього напрямку є іронійна стрічка "Операція "Мертвий сніг" Томі Віркола, в якому загін мертвих солдат Третього рейху охороняв свої скарби від туристів десь у Альпах.
Картина "Пекельний бункер. Чорне сонце" не така легковажна. Вона торкається болючого питання розплати вже літніх гітлерівців за гріхи молодості, яке в принципі не має веселих фіналів. Також це продовження фільму "Пекельний бункер" 2008 року, в якому йшлося про потаємну підземну лабораторію нацистів десь на Балканах, де під час війни намагалися створити універсальних безсмертних солдат.
![]() |
Поразка Німеччини припинила експеримент, проте нацисти, які після жахливих дослідів перетворилися на зомбі, досі прагнуть реваншу.
Фільм "Останній бункер" був суто чоловічим кіно, а головними героями картини виступали солдати-найманці. Натомість героїнею "Чорного сонця" є молода єврейська дівчина Лєна (Кетрін Стідмен), яка полює на літніх нацистів, що вони доживають свій вік у різних куточках земної кулі.
Героїня дізнається про сховок на Балканах і вирушає туди, аби знайти легендарного нацистського лікаря. Проте вона не знає, що тепер пекельний науковець керує армією зомбі, одержимих убивством та світовим пануванням. Разом із другом-інженером та загоном солдат вона виїжджає до бункеру. Спочатку їм доведеться блукати спустошеними селищами, повними кровожерних і незнищенних зомбі, а потім – зустрітися із ними віч-на-віч в "останньому бункері".
![]() |
На жаль, беручи таку непересічну тему, автори картини не змогли до кінця використати її потенціал. Вони не надто перебирали засобами, як зацікавити, а потім і налякати свого глядача. Атракцією фільму, звісно, є симпатична мисливиця на нацистів, а сцена із її пораненням ще й продемонструвала солідний вміст її бюстгальтера. Та окрім зруйнованих сіл, поганої погоди і зомбі, які вискакують з різних кутків, як дівчатка в японських горорах, нічого страшного у картині немає.
![]() |
Втім, незважаючи на посереднє втілення, сама тема картини є доволі симптоматичною. Далеко не всі приспішники гітлерівського режиму були покарані, а багато хто знайшов собі нову домівку в Південній Америці. Дехто з них і досі живий, тож ці довгожителі, які вже багато десятиліть уникають правосуддя, постають у кіно в образі правдивих зомбі, досі відданих кровожерній ідеї, яка подарувала їм безсмертя.
Одне із традиційних пояснень, чому покійники повертаються, полягає у тому, що процедура їхнього поховання відбулася із порушенням правил. Живі мерці – це завжди ознака надзвичайного стану, промовистий сигнал, що у світі справи йдуть не так. Існування зомбі-нацистів вказує, що людство так і не спромоглося правильно "поховати" нацистську ідеологію, і можливо, навіть не хоче цього.
![]() |
Стрічка "Останній Бункер. Чорне сонце" являє собою прозору метафору етнічної ненависті, яка роками може жевріти у якомусь регіоні, а потім несподівано вирватися назовні, як це сталося не так давно на тих самих Балканах.
Оцінка фільму 2,5 з 5
В родині не без мачо
Комік Адам Сендлер вже кілька років поспіль радує нас своїми ексцентричними комедіями з гумором, близьким до туалетного. Зовсім недавно в українських кінотеатрах крутили "Джека і Джилл", в якому Сендлер грав дві ролі – брата і сестри, а цього тижня на екрани виходить комедія "Мій пацан" (That's My Boy), де актор втілив татуся, старшого за свого сина лише на тринадцять чи чотирнадцять років.
![]() |
Семикласник Донні по вуха закоханий у сексуальну вчительку Міс МакҐаррікл. Несподівано викладачка відповідає хлопцеві взаємністю і влаштовує йому кілька еротичних уроків прямо у школі. Коханців викривають, вагітну від Донні міс МакҐаррікл засуджують до тридцяти років ув’язнення за розбещення неповнолітнього, а самому хлопцеві наказують піклуватися про дитину, доки їй не виповниться вісімнадцять років.
Незабаром юний батько стає зіркою телебачення, заводить дружбу зі знаменитостями, а про його життя із сином, якого він назвав Ханом Соло (Енді Самберґ), навіть знімають фільм. Та через двадцять сім років Донні опиняється майже на дні: його слава минула, син покинув дім у вісімнадцять, змінив ім’я та уникає батька, старі друзі десь зникли, а податкова погрожує в’язницею. Єдине, що він навчився за всі ці роки – пити пиво літрами та грати роль невтомного секс-мачо без жодних моральних зобов’язань.
![]() |
Аби не сісти у тюрму за борги, він домовляється із ведучим реаліті-шоу, що за п’ятдесят тисяч доларів приведе свого сина на побачення до матері у в’язницю. Донні дізнається, що Хан Соло, який став успішним менеджером великої компанії, збирається одружитися із симпатичною донькою багатіїв. Він приїздить до сина якраз перед весіллям і намагається заманити його на телебачення так, щоби хлопець ні про що не здогадався.
Гумор картини тримається на нехитрому прийомі: якомога більше жартів про секс - непристойних та навіть огидних. Не обійдеться у фільмі без геронтофілії, інцесту та жартів про лайно. Втім, неосвічений простак Донні постає у фільмі носієм універсальної життєвої мудрості та проповідником справжнього кохання. Попри усі свої крамольні жарти та ризиковані вчинки, він "хороша людина", і попри свій спосіб життя, вірить у одну любов на все життя.
Як це часто трапляється, саме такі невибагливі фільми мають багату культурну базу. Комедія "Мій пацан" не є винятком. Донні є дитям сексуально розкріпачених вісімдесятих - десятиліття, яке породило еротичні трилери та відверті підліткові комедії. Він втілює собою стереотипного сексуально невтомного єврея, а його син унаочнює інший стереотип – єврея-невротика.
Спроби єврейського хлопця потрапити у коло американських протестантів-аристократів також часто ставали сюжетом кінострічок, бо саме так діяли і засновники Голлівуду, коли розпочинали свій бізнес. Зрештою, стрічка говорить, що кожен повинен знати свою ціну і місце і не намагатися переробити себе на догоду оточуючим.
Проте картину "Мій пацан" цікаво дивитися і без усіляких культурних розвідок. Загалом це зовсім не інтелектуальне видовище, яке простими словами розказує про те, що треба займатися сексом, радіти життю та любити свою родину. Ця картина якраз і цінна своєю відвертістю в сексуальних питаннях та легкістю, із якою вона їх артикулює, а цього вже давно бракує у більшості голлівудських картин.
Оцінка фільму 4 з 5
ПараНорман/ParaNorman
Режисер: Кріс Батлер, Сем Фелл
Країна: США
Жанр: анімація; комедія, фантастика, пригоди
Новий фільм від режисера мультиків "Змиваймося!" та "Пригоди Десперо" Сема Фелла.
![]() |
У фільмі йдеться про хлопчика на ім’я Норман, який може бачити привидів та розмовляти із ними. І саме йому доведеться рятувати світ від армії зомбі.
Париж-Мангеттен/Paris Manhattan
Режисер: Софі Лелуш
У ролях: Еліс Тальоні, Патрік Брюель, Марина Дальтерм, Мішель Омон, Вуді Аллен
Країна: Франція
Жанр: комедія, мелодрама
Одна із небагатьох стрічок, в якій Вуді Аллен з’являється лише у якості актора. Режисерка Софі Лелуш зізнавалася, що без його згоди на участь у фільмі, вона не розпочала би зйомок.
![]() |
Головною героїнею картини є молода дівчина, закохана у фільми Вуді Аллена. Якось вона стикається зі своїм кумиром біля паризького готелю. Що принесе їй ця несподівана зустріч?
Сусіди на стрьомі/The Watch
Режисер: Аківа Шаффер
У ролях: Бен Стіллер, Джона Гілл, Вінс Вон, Річард Айоаде
Країна: США
Жанр: комедія, фантастика
Нова спільна робота Сета Роджена та Евана Ґольдберґа - сценаристів "Суперперців", "Ананасового експреса" та "Зеленого шершня".
![]() |
У стрічці йдеться про кількох чоловіків, які живуть у чистому та затишному районі в передмісті. Щоби вирватися із сімейної рутини вони організовують загін сусідської варти. Та несподівано їм доводиться захищати свій район і усю планету від вторгнення чужопланетян.
Серед білого дня/The Cold Light of the Day
Режисер: Мабру Ель Мекрі
У ролях: Брюс Вілліс, Генрі Кавілл, Сіґурні Вівер, Рошді Зем
Країна: США
Жанр: бойовик, трилер
Молодий працівник Волл-стріту вирушає разом із родиною на відпочинок до Іспанії. Під час вакацій його сім’ю викрадають невідомі.
![]() |
Змушений шукати близьких самотужки, герой відкриває таємниці батька та рятує від загибелі свою країну. На місію порятунку в нього залишається лише кілька годин.
Паралельні світи/Upside Down
Режисер: Хуан Дієґо Соланас
У ролях: Кірстен Данст, Джим Стерджес, Стелла Маеве
Країни: Канада, Франція
Жанр: фантастика, мелодрама
Кілька тисяч років тому дві планети притягнулися одна до одної. Вони жили у мирі та злагоді, доки горішній світ не став зловживати своєю силою та владою. Між планетами розпочалася війна.
![]() |
Вона – донька президента горішньої планети, яка ще ніколи не кохала. Він – призначений їй долею. Чи зможуть ці Ромео та Джульєтта з паралельних світів примирити ворогуючі сторони та віднайти свою щастя?
Фото Kinopoisk.ru.