Зомбі-нацисти та сексуальні збоченці

Від 23 серпня на українських екранах демонструються: зомбі-горор "Пекельний бункер. Чорне Сонце" Стіва Баркера, ексцентрична комедія "Мій пацан" Шона Андерса, анімаціинй пригодницький фільм "ПараНорман" Кріса Батлера та Сема Фелла, комедія "Париж-Мангеттен" Софі Лелуш, фантастична комедія "Сусіди на стрьомі" Аківи Шаффера, бойовик "Серед білого дня" Мабру Ель Мекрі та фантастична драма "Паралельні світи" Хуана Дієґо Соланаса.

Нацизм – мертвий та вічно живий

Стрічка "Пекельний бункер. Чорне сонце" (Outpost: Black Sun) належить до специфічного піджанру горорів, у якому йдеться про зомбі-нацистів, які все ще продовжують свою війну за світове панування. Найвідомішим зразком цього напрямку є іронійна стрічка "Операція "Мертвий сніг" Томі Віркола, в якому загін мертвих солдат Третього рейху охороняв свої скарби від туристів десь у Альпах.

Картина "Пекельний бункер. Чорне сонце" не така легковажна. Вона торкається болючого питання розплати вже літніх гітлерівців за гріхи молодості, яке в принципі не має веселих фіналів. Також це продовження фільму "Пекельний бункер" 2008 року, в якому йшлося про потаємну підземну лабораторію нацистів десь на Балканах, де під час війни намагалися створити універсальних безсмертних солдат.

Поразка Німеччини припинила експеримент, проте нацисти, які після жахливих дослідів перетворилися на зомбі, досі прагнуть реваншу.

Фільм "Останній бункер" був суто чоловічим кіно, а головними героями картини виступали солдати-найманці. Натомість героїнею "Чорного сонця" є молода єврейська дівчина Лєна (Кетрін Стідмен), яка полює на літніх нацистів, що вони доживають свій вік у різних куточках земної кулі.

Героїня дізнається про сховок на Балканах і вирушає туди, аби знайти легендарного нацистського лікаря. Проте вона не знає, що тепер пекельний науковець керує армією зомбі, одержимих убивством та світовим пануванням. Разом із другом-інженером та загоном солдат вона виїжджає до бункеру. Спочатку їм доведеться блукати спустошеними селищами, повними кровожерних і незнищенних зомбі, а потім – зустрітися із ними віч-на-віч в "останньому бункері".

На жаль, беручи таку непересічну тему, автори картини не змогли до кінця використати її потенціал. Вони не надто перебирали засобами, як зацікавити, а потім і налякати свого глядача. Атракцією фільму, звісно, є симпатична мисливиця на нацистів, а сцена із її пораненням ще й продемонструвала солідний вміст її бюстгальтера. Та окрім зруйнованих сіл, поганої погоди і зомбі, які вискакують з різних кутків, як дівчатка в японських горорах, нічого страшного у картині немає.

Втім, незважаючи на посереднє втілення, сама тема картини є доволі симптоматичною. Далеко не всі приспішники гітлерівського режиму були покарані, а багато хто знайшов собі нову домівку в Південній Америці. Дехто з них і досі живий, тож ці довгожителі, які вже багато десятиліть уникають правосуддя, постають у кіно в образі правдивих зомбі, досі відданих кровожерній ідеї, яка подарувала їм безсмертя.

Одне із традиційних пояснень, чому покійники повертаються, полягає у тому, що процедура їхнього поховання відбулася із порушенням правил. Живі мерці – це завжди ознака надзвичайного стану, промовистий сигнал, що у світі справи йдуть не так. Існування зомбі-нацистів вказує, що людство так і не спромоглося правильно "поховати" нацистську ідеологію, і можливо, навіть не хоче цього.

Стрічка "Останній Бункер. Чорне сонце" являє собою прозору метафору етнічної ненависті, яка роками може жевріти у якомусь регіоні, а потім несподівано вирватися назовні, як це сталося не так давно на тих самих Балканах.

Оцінка фільму 2,5 з 5

В родині не без мачо

Комік Адам Сендлер вже кілька років поспіль радує нас своїми ексцентричними комедіями з гумором, близьким до туалетного. Зовсім недавно в українських кінотеатрах крутили "Джека і Джилл", в якому Сендлер грав дві ролі – брата і сестри, а цього тижня на екрани виходить комедія "Мій пацан" (That's My Boy), де актор втілив татуся, старшого за свого сина лише на тринадцять чи чотирнадцять років.

Семикласник Донні по вуха закоханий у сексуальну вчительку Міс МакҐаррікл. Несподівано викладачка відповідає хлопцеві взаємністю і влаштовує йому кілька еротичних уроків прямо у школі. Коханців викривають, вагітну від Донні міс МакҐаррікл засуджують до тридцяти років ув’язнення за розбещення неповнолітнього, а самому хлопцеві наказують піклуватися про дитину, доки їй не виповниться вісімнадцять років.

Незабаром юний батько стає зіркою телебачення, заводить дружбу зі знаменитостями, а про його життя із сином, якого він назвав Ханом Соло (Енді Самберґ), навіть знімають фільм. Та через двадцять сім років Донні опиняється майже на дні: його слава минула, син покинув дім у вісімнадцять, змінив ім’я та уникає батька, старі друзі десь зникли, а податкова погрожує в’язницею. Єдине, що він навчився за всі ці роки – пити пиво літрами та грати роль невтомного секс-мачо без жодних моральних зобов’язань.

Аби не сісти у тюрму за борги, він домовляється із ведучим реаліті-шоу, що за п’ятдесят тисяч доларів приведе свого сина на побачення до матері у в’язницю. Донні дізнається, що Хан Соло, який став успішним менеджером великої компанії, збирається одружитися із симпатичною донькою багатіїв. Він приїздить до сина якраз перед весіллям і намагається заманити його на телебачення так, щоби хлопець ні про що не здогадався.

Гумор картини тримається на нехитрому прийомі: якомога більше жартів про секс - непристойних та навіть огидних. Не обійдеться у фільмі без геронтофілії, інцесту та жартів про лайно. Втім, неосвічений простак Донні постає у фільмі носієм універсальної життєвої мудрості та проповідником справжнього кохання. Попри усі свої крамольні жарти та ризиковані вчинки, він "хороша людина", і попри свій спосіб життя, вірить у одну любов на все життя.

Як це часто трапляється, саме такі невибагливі фільми мають багату культурну базу. Комедія "Мій пацан" не є винятком. Донні є дитям сексуально розкріпачених вісімдесятих - десятиліття, яке породило еротичні трилери та відверті підліткові комедії. Він втілює собою стереотипного сексуально невтомного єврея, а його син унаочнює інший стереотип – єврея-невротика.

Спроби єврейського хлопця потрапити у коло американських протестантів-аристократів також часто ставали сюжетом кінострічок, бо саме так діяли і засновники Голлівуду, коли розпочинали свій бізнес. Зрештою, стрічка говорить, що кожен повинен знати свою ціну і місце і не намагатися переробити себе на догоду оточуючим.

Проте картину "Мій пацан" цікаво дивитися і без усіляких культурних розвідок. Загалом це зовсім не інтелектуальне видовище, яке простими словами розказує про те, що треба займатися сексом, радіти життю та любити свою родину. Ця картина якраз і цінна своєю відвертістю в сексуальних питаннях та легкістю, із якою вона їх артикулює, а цього вже давно бракує у більшості голлівудських картин.

Оцінка фільму 4 з 5

ПараНорман/ParaNorman

Режисер: Кріс Батлер, Сем Фелл

Країна: США

Жанр: анімація; комедія, фантастика, пригоди

Новий фільм від режисера мультиків "Змиваймося!" та "Пригоди Десперо" Сема Фелла.

У фільмі йдеться про хлопчика на ім’я Норман, який може бачити привидів та розмовляти із ними. І саме йому доведеться рятувати світ від армії зомбі.

Париж-Мангеттен/Paris Manhattan

Режисер: Софі Лелуш

У ролях: Еліс Тальоні, Патрік Брюель, Марина Дальтерм, Мішель Омон, Вуді Аллен

Країна: Франція

Жанр: комедія, мелодрама

Одна із небагатьох стрічок, в якій Вуді Аллен з’являється лише у якості актора. Режисерка Софі Лелуш зізнавалася, що без його згоди на участь у фільмі, вона не розпочала би зйомок.

Головною героїнею картини є молода дівчина, закохана у фільми Вуді Аллена. Якось вона стикається зі своїм кумиром біля паризького готелю. Що принесе їй ця несподівана зустріч?

Сусіди на стрьомі/The Watch

Режисер: Аківа Шаффер

У ролях: Бен Стіллер, Джона Гілл, Вінс Вон, Річард Айоаде

Країна: США

Жанр: комедія, фантастика

Нова спільна робота Сета Роджена та Евана Ґольдберґа - сценаристів "Суперперців", "Ананасового експреса" та "Зеленого шершня".

У стрічці йдеться про кількох чоловіків, які живуть у чистому та затишному районі в передмісті. Щоби вирватися із сімейної рутини вони організовують загін сусідської варти. Та несподівано їм доводиться захищати свій район і усю планету від вторгнення чужопланетян.

Серед білого дня/The Cold Light of the Day

Режисер: Мабру Ель Мекрі

У ролях: Брюс Вілліс, Генрі Кавілл, Сіґурні Вівер, Рошді Зем

Країна: США

Жанр: бойовик, трилер

Молодий працівник Волл-стріту вирушає разом із родиною на відпочинок до Іспанії. Під час вакацій його сім’ю викрадають невідомі.

Змушений шукати близьких самотужки, герой відкриває таємниці батька та рятує від загибелі свою країну. На місію порятунку в нього залишається лише кілька годин.

Паралельні світи/Upside Down

Режисер: Хуан Дієґо Соланас

У ролях: Кірстен Данст, Джим Стерджес, Стелла Маеве

Країни: Канада, Франція

Жанр: фантастика, мелодрама

Кілька тисяч років тому дві планети притягнулися одна до одної. Вони жили у мирі та злагоді, доки горішній світ не став зловживати своєю силою та владою. Між планетами розпочалася війна.

Вона – донька президента горішньої планети, яка ще ніколи не кохала. Він – призначений їй долею. Чи зможуть ці Ромео та Джульєтта з паралельних світів примирити ворогуючі сторони та віднайти свою щастя?

Фото Kinopoisk.ru.

Реклама:

Головне сьогодні