Кіноподорожі у часі: "Джордж Гаррісон: Життя в матеріальному світі" та "Петля часу"

21
28 вересня 2012

Від 27 вересня на українських екранах демонструються: документальний біографічний фільм "Джордж Гаррісон: Життя в матеріальному світі" Мартіна Скорсезе, фантастичний трилер "Петля часу" Раяна Джонсона, комедія "Доля янголів" Кена Лоуча, пригодницький трилер "Експат" Філліпа Штельцля, фільм-катастрофа "Цунамі 3D" Кімбла Рендалла та комедія "Чоловік з гарантією" Артьома Аксєнєнка.

Кілька слів про Джорджа

Джордж Гаррісон традиційно залишався у тіні своїх активніших та епатажніших колег, хоча й грав у "Бітлз" від самого початку. Його не задовольняла проста роль гітариста, бодай і найпопулярнішої у світі групи, тож музикант все життя провів у пошуках – як творчих, так і релігійних. Стрічка Мартіна Скорсезе "Джордж Гаррісон: Життя в матеріальному світі" ("George Harrison: Living in the Material World") намагається дати слово "тихому бітлу" і показати історію членів ліверпульської четвірки його очима.

Ідейним натхненником та виконавчим продюсером фільму стала вдова музиканта Олівія, яка вирішила оприлюднити величезний відеоархів, що його Гаррісон збирав впродовж усього життя. Знімати стрічку вона запросила Мартіна Скорсезе, який вже мав у своєму доробку документальні фільми про музичних ідолів свого покоління Боба Ділана та гурт Роллінґ Стоунз. Олівія Гаррісон не прогадала – Скорсезе, старший за Джорджа всього на рік, підійшов до його життєпису із максимальним співчуттям та розумінням.

 

Назва "Життя в матеріальному світі" взята з однойменного альбому музиканта і є правдивим лейтмотивом всього фільму. Гаррісон та Скорсезе – це люди одного часу і однієї культури. Вони виросли в католицьких родинах, і завше надавали творчості та вірі однаково важливого значення. Тож коли стрічка згадує експерименти Гаррісона із ЛСД, чи про його дружбу із проповідниками кришнаїзму, у цьому читаються і власні спогади режисера, якого у свій час також не минули релігійні шукання.

За словами тої ж Олівії Гаррісон, все своє життя Джордж готувався до того, щоби гідно зустріти смерть, тож "матеріальний світ" для нього був лише не дуже приємним місцем очікування. Музикант любив свій відлюдний спосіб життя і увесь час проводив у саду. Втім, стрічка демонструє й неоднозначність натури Гаррісона, який міг годинами читати мантри, щоби досягнути просвітлення, і водночас битися із фотографами чи лаяти поліцейського, із яким зчепився його син-підліток.

 

Картина Скорсезе спочатку призначалася для телебачення. У кінотеатральній версії вона йде зі скороченнями і складається із двох частин. Стрічка розпочинається майже ідилічними кадрами створення "Бітлз", коли юні Пол Маккартні та Джонн Леннон влаштували прослуховування для Джорджа прямо на другому поверсі рейсового автобуса. Далі слідує історія сходження та успіху легендарної групи, розповідь про стосунки її учасників та становлення їхніх характерів. Друга частина фільму присвячена насамперед сольній кар’єрі Джорджа Гаррісона та його родинним справам.

Про свої стосунки із ним розповідають не лише колишні бітли та родичі Джорджа, але й Ерік Клептон, Йоко Оно, колишні монті-пайтонівці Террі Ґілліам та Ерік Айдл, гуру Махаріші та акторка Джейн Біркін. Їхні інтерв’ю доброзичливі та сповнені любові, проте у фільм мимохідь прориваються відголоси давніх суперечок та непорозумінь.

 

Скажімо, ми дізнаємося про те, що Джордж відчував себе недооціненим у групі, підкоряючись волі Пола та Джона, і одразу ж чуємо коментар Маккартні, який і зараз вважає цей стан речей природнім. Спогади дружини про родинне життя із Гаррісоном затьмарюються його зрадами, а син музиканта зізнається, що вважав його "нудним татусем". В картину увійшли архівні записи із самим музикантом, який не втомлювався пояснювати своє бачення світу на камеру.

Такі зізнання роблять фільм живим та правдивим. Це не життєствердний панегірик у стилі "про мертвих або добре, або нічого", а спроба представити постать Гаррісона у всій своїй неоднозначності та повноті. "Життя в матеріальному світі" - це не лише розповідь про закулісне життя "тихого бітла", але й ствердження його таланту композитора, автора пісень і також кінопродюсера. Зрештою, саме завдяки Гаррісону і його студії були зняті незабутні фільми "Життя Браяна" та "Вітнейл і я".

Оцінка фільму 5 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в написанні статті.

Термінатор проти Керрі

Стрічка "Петля часу" ("Looper") виникла на перетині одразу кількох популярних кінематографічних сюжетів: подорожей у часі, часових парадоксів, телекінезу та футуристичної дистопії. У ній йдеться про непривітний світ 2044 року, в якому наймогутнішою країною є Китай, американці масово жебрають на вулицях, а жертв найманим убивцям присилають із майбутнього. Десь у 2070-х людство винайде машину часу, і мафіозі пристосують її для знищення незручних їм людей.

 

Один із цих кілерів, яких за сюжетом називають "луперами", і є головним героєм фільму. Колишній волоцюга Джо (Джозеф Ґордон-Левітт) вже давно працює на мафію. Його завданням є щоранку виїжджати на поле за містом, розстеляти у визначеному місці целофан і чекати, коли там буквально з повітря з’явиться невідомий чоловік із мішком на голові та срібними зливками за пазухою. Джо повинен одразу вбити незнайомця, а зливки віднести керівництву.

 

Єдиний мінус роботи в тому, що час від часу мафіозі присилають самих постарілих луперів, і їхні молодші версії мають вбити самих себе у старості. Після цієї процедури лупер отримує купу грошей і виходить на пенсію доживати призначені йому тридцять років. Джо чекає на цю подію із нетерпінням, проте вона проходить не за планом. Старому Джо (Брюс Вілліс) вдається втекти і хлопцю доводиться вирушати на його пошуки. Втім, старигань не збирається здаватися. Він планує вбити майбутнього шефа мафії Шамана, не зважаючи на його юний вік.

 

З перших кадрів фільму режисеру і сценаристу "Петлі часу" Раяну Джонсону вдається створити стильний і динамічний бойовик, в якому читається захоплення знаменитими фільмами про найманих вбивць, починаючи від "Самурая" і закінчуючи "Кримінальним читвом". Значною мірою, харизма картини тримається на незворушному і холоднокровному героєві Джозефа Ґордона-Левітта, вдягненому в незміну шкіряну куртку та здатному передати увесь спектр своїх емоцій одним лише порухом брови.

 

Стрічка "Петля часу" розпочинається як крутий бойовик, проте дуже швидко перетворюється на мелодраму. На жаль, ця невтішна трансформація збігається із появою в картині персонажа Брюса Вілліса, який привносить у сюжет зайві для дії роздуми на дуже банальні теми. Зустріч із самим собою із різницею в тридцять років – це чудове поле для розвитку нетривіального сюжету. Проте фільм чомусь дуже швидко скочується у традиційну пропаганду сімейних цінностей, а сюжет починає буксувати.

 

Стрічка не забуває нагадати про святість шлюбу, про цілющу силу кохання, а також про те, що маленьких дітей треба любити, навіть якщо вони погано поводяться і гидко верещать. Втім, "Петля часу" дає простір для фантазії любителів кіношних двобоїв на кшталт "Джейсона проти Фредді" або ж "Чужого проти Хижака". Фінальна сцена картини являє собою потенційну зустріч Керрі із однойменного горору Браяна ДеПальми та невмолимого Термінатора. І саме заради цієї сцени таки варто подивитися фільм.

Оцінка фільму 3,5 з 5

Доля Янголів /The Angels’ Share

Режисер: Кен Лоуч

У ролях: Пол Бренніґан, Джон Геншоу, Гарі Мейтленд

Країна: Велика Британія, Франція, Італія, Бельгія

Жанр: комедія

 

Нова стрічка від англійського режисера Кена Лоуча, який не відмовився від суспільної критики, проте подався із нею у комедійний жанр.

Молодий злодюжка Роббі потрапляє на виправні роботи. Там йому призначають наставника Генрі, який перевиховує своїх підопічних доволі нетрадиційними методами, зокрема, він навчає їх мистецтва дегустації віскі. Незабаром виявляється, що у Роббі справжні талант дегустатора. І тепер лише від нього залежить, як він ним скористається – продовжить чинити злочини, чи застосує його у конструктивних цілях.

Експат /The Expatriate

Режисер: Філліп Штьольцль

У ролях: Аарон Екгарт, Ольга Куриленко, Ліана Ліберато, Гаррік Геґон

Країна: США, Канада, Бельгія

Жанр: трилер

 

Агент ЦРУ Бен Лоґан покидає роботу, щоби приділяти більше уваги 15-ти річній дочці Емі. Та несподівано його колишнє керівництво розпочинає полювання на нього. Бен змушений шукати причини такого рішення і водночас рятувати життя своєї дитини.

Цунамі 3D /Bait

Режисер: Кімбл Рендалл

У ролях: Шарні Вінсон, Ксав’є Самуюль, Алекс Рассел

Країна: Австралія

Жанр: трилер, жахи

 

Курортне містечко затоплює жахливе цунамі. Люди потерпають не лише від руйнувань, завданих стихією, але й від нашестя кровожерних акул. У цьому пеклі Джош намагатиметься врятувати життя коханій дівчині, яку колись вже втратив.

Чоловік з гарантією /Мужчина с гарантией

Режисер: Артьом Аксєнєнко

У ролях: Алєксандр Олєшко, Нонна Ґрішаєва, Дмітрій Наґієв, Дмітрій Шаракоіс

Країна: Росія

Жанр: комедія, мелодрама

 

Головний герой стрічки – охоронець у великому торгівельному центрі, який буквально живе своєю роботою. Він не лише забезпечує лад та спокій у магазинах та кафе, але й спішить на допомогу усім працівникам. Мешкає він також у торгівельному центрі, збираючи гроші на здійснення якоїсь загадкової мрії. Несподівано у розміреному житті охоронця з’являється симпатична стажерка, із якою в чоловіка виникають романтичні стосунки. І він навіть не знає, що його нова дівчина – власниця всього торгівельного центру.

Усі фото http://www.kinopoisk.ru

powered by lun.ua