"Щось у повітрі" та "Стажери": розчарування молодості та виклики зрілості

Від 13 червня на українських екранах демонструються: комедія "Стажери" Шона Леві, драма "Щось у повітрі" Олів’є Ассаяса, кримінальний трилер "Ілюзія обману" Луї Летер’є, комедія "Велике весілля" Джастіна Закема, родинний фантастичний фільм "Імаджинаріум" Стобе Гар’ю та трилер "Ефект колібрі" Стівена Найта.

Стажери/The Internship

Режисер: Шон Леві

У ролях: Вінс Вон, Овен Вілсон, Роз Бірн, Аасіф Мандві, Джош Бренер, Джон Ґудмен, Вілл Феррелл

Жанр: комедія

Країна: США

Після патетичної драми Девіда Фінчера про створення Фейсбука, комедія Шона Леві, присвячена іншому комп’ютерному гіганту – Гуглу, виглядає незвично легковажною. Вона демонструє, що гіки-програмісти можуть бути не лише похмурими геніями, але й веселими молодими людьми, які не цураються розваг та пригод.

І якщо сценарист "Соціальної мережі" Девід Соркін обрав лейтмотивом свого фільму протистояння єврейських розумників та зарозумілих американських "аристократів", то автору сценарію "Стажерів" Вінсу Вону йшлося насамперед про конфлікт поколінь, спричинений сучасними технологіями.

Головні герої фільму Біллі та Нік все життя розповсюджували товари, і єдине, що вони вміють у свої сорок – це забалакувати потенційних клієнтів. Та поширення Інтернету залишило їх без роботи, бо люди почали купувати товари навіть не виходячи з дому. Практичний Біллі вирішив, що працювати найкраще там, де більше всього грошей, і влаштувався з Ніком стажером у компанію Гугл.

Та незабаром перед друзями постала серйозна проблема – нічого не тямлячи у комп’ютерах, вони змушені змагатися із двадцятилітніми, які не уявляються свого життя без Інтернету, смартфонів та ноутбуків.

Не зважаючи на сучасний технологічний антураж, "Стажери" розповідають класичну історію про невдах, які змогли перемогти нахабних мажорів, створивши міцну та дружню команду. Білл та Нікі, на прикладах із власної молодості та еротичних фільмів 1980-х, вчать молоде покоління як вилізти зі своєї мушлі та знайти справжніх, а не віртуальних друзів.

Прийоми соціалізації у колишніх продавців теж цілком у стилі поза-позаминулого десятиліття – випивка в нічному клубі та розваги до світанку. Тим часом молодь ділиться зі "старими" таємницями роботи у С++, користування джімейлом та гри у квідіч.

"Стажери" поєднують у собі дві улюблені теми американських комедій – дорослішання підлітків та боротьбу їхніх батьків із кризою середнього віку. Втім, автори фільму майже не вдаються до традиційного у таких випадках гумору "нижче пояса", задовольняючись майже невинними жартами про комп’ютери, сучасну масову культуру та сексуальні поривання своїх героїв.

І попри усю умовність сюжету, пригоди неприкаяних стажерів Гугла викликають справжню симпатію. Принаймні фінальний вихід героїв під пісню з фільму "Танець-спалах" закінчився овацією не лише на екрані, але й у залі.

Зрештою, у цій комедії знайшлося місце навіть для суспільної критики. Молодь пояснює Біллі та Ніку, що їхній завзятий кар’єризм виник через страх залишитися без роботи. І саме тому вони змушені забути про юнацьку легковажність та розваги, витрачаючи весь свій час на боротьбу за потенційне робоче місце.

Американська мрія померла, стверджують молоді, втім подальші події переконують, що особиста ініціатива, сміливість та нестандартність рішень приносять успіх навіть після її смерті.

І все-таки, "Стажери" це насамперед комедія – доволі стандартна, проте незаперечно смішна.

Оцінка фільму 4 з 5

Щось у повітрі/Après mai

Режисер: Олів’є Ассаяс

У ролях: Клемен Метаєр, Лола Кретон, Фелікс Арман, Кароль Комб

Жанр: драма

Країна: Франція

У свої автобіографічній книжці "Між двома світами" дослідниця Діана Пінто згадувала як молоді італійські інтелектуали на початку 1970-х палко обговорювали крах капіталізму за салонними посиденьками у своїх квартирах в елітних районах. Щось подібне зустрічаємо і у французькій стрічці "Щось у повітрі", яка є автобіографічною для її режисера та сценариста Олів’є Ассаяса і також розповідає про часи молодіжної революції. Проте у ній йдеться і про те, що чекає на молодих бунтарів після їхнього неминучого виходу зі світу батьківських статків.

У центрі сюжету – кілька членів шкільної марксистської групи, які відчайдушно намагаються узгодити власні життєві пошуки та колективну боротьбу за ідеали революції. Вони ходять на демонстрації, друкують листівки та прагнуть вільної Франції без тотального державного контролю. Їхня політична позиція сформувалася на вулицях Парижа під кийками поліцейських бригад. Ці діти мріють подолати соціальну несправедливість, проте губляться у розмаїтті лівих течій.

Втім, настав вже 1971 рік, пристрасті довкола студентських протестів трирічної давнини починають вщухати, революція затягується, а у моду входить рух гіппі, пацифізм та практики нью-ейдж. Тож головному героєві фільму Жилю (альтер-его самого режисера) та його друзям залишається лише читати розумні книжки, живучи на гроші забезпечених батьків чи багатіїв, які "співчувають" лівим ідеям, і поволі забувати про те, за що вони боролися у школі.

Стрічка "Щось у повітрі" розповідає сумну, але цілком закономірну історію про друзів, які мимоволі ступили на ненависний для них колись шлях конформізму та розійшлися по своїх кутах, розчаровані у колишніх ідеалах. Ейфорія від власної юності, свободи та безмежних можливостей швидко минає, завершуючись любовними драмами та наркотиками.

І лише індивідуаліст Жиль зберігає себе, обравши замість суспільної революції внутрішню еволюцію та розпочавши роботу в кіно.

І поки одні у розпачі влаштовують теракти, а інші знімають документальні фільми про революційні рухи у відсталих країнах, Жиль відкладає вбік власні мистецькі принципи та береться за фільм про нацистів на планеті динозаврів, у надії розпочати власну кінокар’єру. Режисер не засуджує і не виправдовує свого героя та його колишніх товаришів.

Він просто розповідає власну, але разом із тимтипову історію дорослішання та вибору, яка безперечно чекає на кожного молодого ідеаліста навіть за сорок з лишком років після вікопомних травневих подій.

Оцінка фільму 4 з 5

Ілюзія обману/Now You See Me

Режисер: Луї Летер’є

У ролях: Джессі Айзенберґ, Марк Руффало, Вуді Гаррельсон, Айла Фішер, Морґан Фрімен, Майкл Кейн

Жанр: кримінальний трилер

Країна: США

Банда професійних фокусників грабує банки, прикриваючись виступами перед публікою. На їхній слід виходить ФБР, але спіймати ілюзіоністів дуже непросто.

Велике весілля/The Big Wedding

Режисер: Джастін Закем

У ролях: Бен Барнс, Аманда Сейфрід, Кетрін Гейґел, Даян Кітон, Роберт Де Ніро, Робін Вільямс, Сьюзан Сарандон

Жанр: комедія

Країна: США

Алехандро одружується із дівчиною з католицької родини. Заради весілля його розлучені та зовсім не релігійні прийомні батьки змушені удавати закохану пару. Крім цього на хлопця чекають проблеми із зведеними братом та сестрою та кревними родичами, які приїхали на святкування аж із Колумбії.

Імаджинаріум/Imaginaerum

Режисер: Стобе Гар’ю

У ролях: Маріанн Фарлі, Квін Лорд, Френсіс Екс МакКарті

Жанр: родинний, фентезі, музичний

Країна: Канада, Фінляндія

Літній композитор Том поволі втрачає глузд і починає думати, що йому лише десять років. Врешті-решт він впадає у кому і потрапляє у чарівну країну, де буде змушений боротися не лише за свою пам’ять, але й за життя близької йому людини.

Ефект колібрі/Hummingbird

Режисер: Стівен Найт

У ролях: Джейсон Стетгем, Вікі МакКлур, Сенем Теміз, Аґата Бузек

Жанр: Трилер

Країна: США

Повнометражний режисерський дебют Стівена Найта – сценариста фільму "Східні обіцянки".

У картині йдеться про колишнього спецназівця Джої Джонса, який вирішив розпочати нове життя і працювати на азіатську мафію. Незабаром він розуміє, що не може більше потурати беззаконню, яке точиться у його рідному місті. І коли від рук мафії гине його кохана, Джої починає боротьбу зі злочинцями та доходить до самої верхівки синдикату.

Фото Kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні