Хлопчик-дівчинка, поезія-музика
Диск "Хлопчик-Дівчинка" - це експериментальний проект, який поєднує читану поезію та музичні твори.
Видавництво "Маузер" запросило взяти в ньому участь 10 дуже різних за творчою манерою молодих українських поетів, які самостійно вибирали музикантів для співпраці над створенням оригінальних композицій, і не мали жодних стилістичних обмежень.
У результаті було записано по три композиції кожного з учасників проекту, які поєдналися в химерну історію у віршах, розказану почергово п'ятьма хлопцями та п'ятьма дівчатами.
Серед авторів були: Ірина Цілик, Макс Лижов, Галина Ткачук, Олег Романенко, Софія Сітало, Юлія Бурковська, Дмитро Лазуткін, Анна Мірошниченко, Володимир Борисов, Павло Нечитайло.
Презентація з духом Боба Марлі
Ще до київської презентації, диск мали показати у вересні на Львівському форумі видавців.
"Нам віддрукували наклад, чудовий дизайн обкладинки, такі ж зображення на диску, - розповідає Олег Романенко, - Нам якраз партію підігнали хвилина в хвилину до презентації. Ми ще навіть не встигли послухати. Але на диску був записаний не "Хлопчик-дівчинка", а золота колекція Боба Марлі".
Павло Нечитайло |
У натовпі протягом усього заходу снував "старший" поет Сергій Пантюк, який всіх запрошував завітати на власний літературний фестиваль "Сліва-фест". (До слова, він має розпочатися 13 лютого о 17.30 у залі Київського планетарію, і продовжитися наступного дня на Майдані Незалежності поетичними виступами).
Читання віршів було продумане за схемою "Хлопчик-дівчинка", правда, через значне запізнення Макса Лижова, порядок виступів трохи збився.
Протягом читань, дівчатам-поеткам дарували квіти, а відомий ловелас Дмитро Лазуткін не впустив шансу розцілувати Юлю Бурковську, яка, власне, і вигадала цей проект.
Юля Бурковська |
Трохи дивним було побачити на вечорі пару Іра Цілик-Артем Чех, які вже місяць як втекли з мегаполісу в село, писати нові твори.
"Там класно. Крім написання книжок, ми ведемо натуральне господарство", - розказала Іра.
Серед поетів затесався і вокаліст гурту "Пропала Грамота" Павло Нечитайло, який наприкінці трошки поспівав.
А бардеса Яна Шпачинська виконала кілька своїх пісень, чим дуже схвилювала публіку.
Квінтесенція поетичної еклектики
"Спочатку була можливість дешево видати диск, насправді все потім змінилося, і видання диску зросло у ціні, - розповідає засновник видавництва "Маузер", і учасник Олег Романенко, - Але ідея вже була готова".
Усі поети були підібрані у відповідності до певної еклектики, говорить ще один учасник і координатор проекту Володимир Борисов.
"Проект був створений в контексті відтворення духу покоління", - говорить поет. Його думку підтримує інший учасник проекту Дмитро Лазуткін: "Цей проект це в деякій мірі, якась квінтесенція - умовна збірна з поетів-двотисячників".
За словами Романенка, зібрати поетів було не дуже складно, бо їх завжди дуже багато.
"Ми їх вибирали за чисто суб'єктивними індивідуальними критеріями. Ці всі люди вже давно знайомі, перевірені, - говорить поет, - Ну це не те що по блату. Це не настільки серйозно щоб підключати знайомства".
Поєднати непоєднуване
Протягом роботи над диском постійно виникали якісь проблеми. "Дуже довго йшла над ним робота, постійно щось нехороше траплялося на кожному етапі, - скаржиться Олег Романенко, - Були складності і з записом, який вівся на різних студіях, і потім нам доводилося всі записи зводити до одного звучання".
[L]Більшість поетів зробили електронні треки. Вони працювали з готовим продуктом. А деякі використовували живий звук.
Наприклад, Дмитро Лазуткін начитував тексти, а потім діджей їх доопрацьовував, додаючи музику на свій смак і ризик. І закінчену версію він вперше чув вже перед тиражуванням диску.
"Я, можливо, не з усім погоджуюся, але те, що вийшло, як експеримент - це пристойно, цікаво, і виглядає, як нове прочитання, - розказує Дмитро, - Дехто втілював свою частину проекту навпаки. Це не було централізовано, кожен робив, як він міг, або вважав за потрібне".
Яна Шпачинська |
Володимир Борисов, який курував частину записів, каже, що з інструментальним проектом працювали на двох студіях.
"Писати живий звук і поєднувати його з читаною поезією набагато важче, ніж робити те саме з зі звичайною піснею, перш за все у технічному плані, - говорить поет.
"Бо коли пишеться пісня, то навіть партія виконавця в ній виконує функцію музичного інструменту. А поети - це поети. Коли я робив свої три вірші, то ми з музикантами прийшли на студію і замутили імпровізацію", - вважає Борисов.
За словами Борисова не з усіма учасниками було так просто.
"Важко було записати Романенка, бо він не відчуває музику настільки, наскільки її відчувають музиканти. Важко було записати Галю Ткачук", - говорить Володимир.
"Чи вона комплексувала, чи що, але у неї не завжди виходило читати саме під музику, хоча ми це зробили, і це дуже гарно, в кінці-кінців, виглядає на диску", - додає він.
За словами Борисова найкраща робота виявилася в Іри Цілик.
"Вона писалася окремо, і це взагалі геніальна тема. Їй музику допомагав писати хлопець, який пише саундтреки до фільмів. А вона сама режисерка, тому вони знайшли спільну мову", - додає Борисов.
Усі фото Володимира Борисова