Українська правда

"Спокуса" від HBO та ще 5 серіалів про любов, зраду й інтриги

- 22 листопада, 16:00

Як колись культова "Гра престолів" продовжила масштабність та амбіції "Риму" (2005), так новий серіал HBO "Спокуса" (The Seduction), що вийшов 14 листопада, стає логічним спадкоємцем традиції зухвалих, інтелектуально гострих і стилістично витончених костюмованих драм. Екранізація епістолярного роману П'єра Шодерло де Лакло "Небезпечні зв'язки" тут перетворюється не на черговий історичний проєкт, а на наступний крок у розвитку жанру – з більшою еротичною напругою, небанальними рішеннями та політичним підтекстом.

Для тих, кому "Корона", "Бріджертони" чи "Версаль" здаються занадто стриманими, ми зібрали добірку серіалів, схожих за стилем і настроєм – більше відвертості, звабливості та красивих драм у костюмованому антуражі.

Тюдори (The Tudors), 2007, Ірландія – Канада – США – Велика Британія

Слідом за НВО з його "Римом" свою серіальну рукавичку в обличчя телевізійній моралі кинув і канал ShowTime – порушення всіх норм за рахунок відкритого і зухвалого показу історії королів та королев Англії XV-XVI століть. Це стало можливим через стрімкий розвиток в Сполучених Штатах кабельного телебачення, і вихід його за межі традицій у пошуках нового глядача. Так у 2000-х роках історичні костюмовані драми, разом з екшнами та фільмами жахів, перейшли на рейки максимально відкритого способу показувати насильство і секс. Пишні яскраві костюми і калюжі крові, сцени збочення та жорстоких убивств – телебачення вже ніколи не буде колишнім.

Коханка диявола (The Devil's Whore), 2008, Велика Британія – ПАР

Цей мінісеріал всього на 4 серії поєднує драму з трагедіями, а любов зі смертю. Мова – про нетипову дівчину Анжеліку (Андреа Райзборо), чия пристрасність робить її дивачкою за часів Англії XVIІ століття, але саме це допомагає їй вижити в пеклі диких політичних та релігійних катаклізмів від Карла І до Кромвеля і від католицизму до англіканства. Пройшовши Англійську громадянську війну, тричі втративши чоловіків, вона щоразу, щоб вижити та знайти себе, міняється, разом з цим міняючи і світ навколо. Краса і біль, романтика та втрати в "Коханці диявола" – це нерозривні речі, що, втім, розривають душу. Один з найсильніших серіалів у своєму жанрі.

Куртизанки (Harlots), 2017, Велика Британія – США

Спуск на дно, з вершин королівських горниць до низів плебейських борделів, показує все те ж саме – для виживання й отримання свого люди ладні вдаватися до найбільш хитромудрих інтриг і підступів. У Лондоні кінця XVIII сторіччя повії, названі елегантним словом "куртизанки", легко займаються найстародавнішою з професій і так само легко втрапляють на сторінки місцевих путівників лондонськими вулицями "червоних ліхтарів". А разом з цим стають вершителями доль багатіїв та політиків, обізнаними в усі можливі таємниці, здатні зруйнувати або возвеличити. Романтика "Куртизанок" поділена з жорстокістю, так само як секс в борделях – з хворобами. Але разом – це портрет суспільства, нехай і подібний до Доріана Грея.

Королева змій (Serpent Queen), 2022, США

Серіал від Starz, ще одного каналу на ринку провокативного контенту, постає знайомою сумішшю костюмованої пишноти й екранного насильства, тільки тепер маємо історичний фон Франції кінця XVI початку XVII сторіч, попри те, що історичність все ж видумана. Втім, героїня Саманти Мортон – цілком правдива королева Катерина Медічі, лише показана з тої точки зору, якби вона була вольовою інтриганкою, а не вдовою-черницею. Тоді, стверджує серіал, історія отримала б французьку Єлизавету I, з точним і смертельним набором жіночих чар, підкріплених розумом і багатством. "Королева змій" здатна затьмарити будь-яку історичну реальність, бо, вустами Мортон-Медічі, дає дієвий рецепт влади, яка втілюється з підступом злодія в лаштунках балу-маскараду.

Карем (Carême), 2025, Франція

Бідний, але вправний у любовних іграх, Карем (Бенджамін Вуазен) має на меті дещо більше, ніж просто секс – він хоче підкорити Париж початку XIX сторіччя своїм іншим вмінням – готуючи страви. Втім, секс і далі керує світом: взятий на гачок знаменитим міністром іноземних справ Шарлем-Морісом де Талейран-Перигором (Жеремі Реньє), він, вже кухар наполеонівського палацу, мусить звабити Жозефіну, аби політичні інтриги змінили французьку історію. Їжа і любощі, політика і гроші – в "Каремі" вони поєднані, немов двоуголка і Наполеон. Романтичні зв'язки тут так само небезпечні, як і в книжці Шодерло де Лакло: вони призводять до болю і страждань, бо душу віддають на поталу меркантильним інтересам.