Нові протизаплідні пігулки вдвічі небезпечніші, ніж старі

— 17 червня 2011, 12:54

Найновіші гормональні протизаплідні пігулки для жінок спричиняють удвічі більший ризик розвитку небезпечних ускладнень від побічних ефектів ніж старіші препарати. Натомість лікарі призначають нині найчастіше саме пігулки останньої генерації.

Такий висновок оприлюднив професор Бременського університету Герд Глеске, провівши відповідне дослідження. Майже половина з двадцяти найбільш популярних минулого року у Німеччині протизаплідних пігулок пов'язані з удвічі більшим ризик розвитку емболії, ніж старіші препарати, повідомляє Deutsche Welle.

За його словами, гормональні таблетки другої генерації, давали від 15 до 20 випадків розвитку тромбозу на 100 тисяч жінок, які приймали ці препарати більше року. Сучасніші гормональні контрацептиви спричиняють від тридцяти до сорока таких випадків.

Експерт припускає, що дедалі ширше застосування нових препаратів пов'язане з завершенням термінів дії патентів для пігулок другого покоління, що означає для фармаконцернів цінові втрати. Натомість вигідніші для виробників найновіші протизаплідні пігулки активно рекламуються та реалізовуються, каже Глеске. Він радить усім жінкам обговорювати з лікарями призначені таблетки, одержувати консультації про ризики та можливість зміни препарату.

Натомість об'єднання дослідників від виробників медикаментів (vfa) відкидає критику стосовно гормональних контрацептивів останнього покоління. "Усі протизаплідні пігулки мають властивість підвищувати ризик розвитку тромбозу, деякі більше, деякі менше", - сказав речник цієї організації Рольф Гемке. Він також додав, що це лише один аспект, який не потрібно абсолютизувати. За його словами, жінки повинні ухвалювати зважене рішення спільно зі своїми лікарями.

Герд Глеске проаналізував дані майже дев'яти мільйонів людей, що мають медичну страховку у компанії Barmer GEK. У віці від 16 до 20 років до сімдесяти відсотків молодих жінок у Німеччині вживають гормональні контрацептиви. У цьому віці цей препарат оплачує медичний страхувальник.

Реклама:

Головне сьогодні