Історія народження органічного життя

174
15 вересня 2011

Органічний стиль життя та органічна продукція - одні з найпотужніших трендів останніх десятиліть: їсти натуральну їжу, носити одежу з натуральних тканин, використовувати меблі з натуральних матеріалів.

Мода на натуральну косметику - не виняток. Але при виборі косметики споживач шукає не тільки те, що нешкідливе, але й те, що дійсно ефективне. Як органічна косметика відповідає цим вимогам і чим, власне, вона відрізняється від натуральної?

В Україні мода на органічну косметику тільки починає свій розквіт. В Європі та США вона з'явилася близько 30 років тому. Їй передувало суцільне захоплення ідеєю "екологічно чистого способу життя", яке народилося в 60-ті роки як частина ідеології "інвайроменталізму" - піклування про навколишнє середовище.

Спочатку еко-рух торкнувся продуктів харчування. Вони повинні були бути повністю органічними, тобто виробленими без застосування хімічних добрив, пестицидів, ГМО, штучних консервантів та інших шкідливих домішок.

З'явився так званий метод біодинамічного сільського господарства, який проповідував повагу до природи, дотримання природних циклів землі, протистояв гонитві за рентабельністю та закликав використовувати виключно натуральні засоби для обробки рослин.

Згодом рослини та плоди, вирощені біодинамічними методами, стали використовуватися не тільки в сфері харчування, але й у косметиці, головною метою якої було відновлення та підтримання балансу функцій шкіри без використання барвників та синтетичних компонентів.

Це була епоха, коли люди втомились від цивілізації та незчисленних досягнень хімічної науки та мріяли про дивовижне повернення до природи.

Екокосметика

У 1968 в Італії було започатковано першу компанію органічної косметики BEMA, засновану на методах біодинамічного вирощування рослин. Лабораторія BEMA розробила косметику на основі чистих рослинних екстрактів і олій та однією з перших відмовилася від застосування шкідливих консервантів. Для гарантії безпеки продукції науковці запропонували використовувати саліцилову кислоту, яку виділяли з кори чорної верби, та комплекс ефірних олій.

У 1979 році італійський молодий біолог Джузеппе Фераро та засновник провідної фірми з поширення органічних продуктів П'єтро Бьянчі відкривають лабораторію косметики на основі зеленої глини та рослинних олій "арджитал". Обидва активісти екологічного руху вірили в унікальні властивості глини, вважаючи її ідеальним інгредієнтом косметики майбутнього.

 
Провідний органічний бренд Santa Verde розпочав свою діяльність на початку 70-их років зі створення невеличкого насадження алое вера на півдні Іспанії. Лікар-фітотерапевт Сабіна Бір розробила косметику на основі концентрованого соку алое вера, який ще з давніх-давен славився своїми цілющими властивостями. 10 років потому тут утворилася косметологічна компанія з власною фермою, де за методом біодинаміки до сьогодні вирощують десятки гектарів алое вера, сік якого надзвичайно позитивно впливає на стан здоров'я шкіри.

Усі три косметичні компанії існують і досі та, створюючи конкурентноздатну продукцію на основі природних інгредієнтів, одержали сертифікати "екологічної органічної косметики".

Виробники псевдонатуральної косметики акцентують всю увагу на позитивних якостях того чи іншого рослинного компоненту, дбайливо оберігаючи споживача від роз'яснень, що ж складає основу самого косметичного засобу. Так на світ з'являється величезна кількість кремів "Оливковий", лосьйонів "Огірковий" тощо. Насправді більшу частину компонентів такої косметики складають хімічно синтезовані речовини, що забруднюють не лише шкіру, але й навколишнє середовище.

Щоб отримати дешеві замінники натуральних косметичних компонентів, хіміки створили цілий ряд синтетичних субстанцій з нафти та розробили абсолютно нові молекули, що не існують в природі. На сьогоднішній день є наукові підтвердження того, що деякі з них стимулюють ріст ракових клітин, викликають алергію, накопичуються в тканинах організму, в тому числі в материнському молоці, сприяють запаленням, впливають на гормональну систему та не розкладаються у навколишньому середовищі, створюючи "вічні" купи сміття.

Сертифікація як гарантія якості продукції

Відсутність норм щодо натуральності косметики дала поштовх до врегулювання цього питання на законодавчому рівні. Із цією метою було створено декілька контролюючих органів у сфері біологічно чистої продукції. Так у Франції з'явилася організація з сертифікації органічної косметики Ecocert, в Італії - AIAB/ICEA, в Німеччині - BDIH, в Британії - Soil Association, а в США - USDA.

Спочатку діяльність всіх цих організацій була направлена переважно на сертифікацію продуктів харчування. Згодом спільно із виробниками, реалізаторами, споживачами, експертами та фахівцями служб із боротьби з фальсифікацією було розроблено ряд суворих стандартів щодо виробництва органічної косметики.

Попри те, що організації мають деякі розбіжності у вимогах до виробників, існує ряд спільних непорушних правил:

- Органічна косметика має містити не менше 95% інгредієнтів натурального походження.

- Рослини, які входять до складу косметики, вирощуються шляхом органічного землеробства без застосування ГМО, пестицидів, хімічних добрив або збираються в екологічно чистій дикій природі.

- Процес переробки рослин відбувається суто механічними методами без застосування хімічних розчинників та високих температур, завдяки чому рослини зберігають свій природний склад, корисні мікроелементи та вітаміни.

Сертифіковані виробники органічної косметики свідомо відмовилися від застосування хімічних компонентів, які зазвичай входять до складу класичних косметичних засобів (продукти нафтопереробки, силікони, парбени, пеги тощо). При створенні органічних формул основна увага приділяється синергії компонентів, тобто їх правильному та ефективному поєднанню, завдяки чому вони природно засвоюються організмом і проявляють максимальну ефективність.

Органіку обирають ті, кому небайдуже власне здоров'я та екологія світу навколо нас. Це єднання з природою у бурхливій круговерті життя 
Усі представники органічної косметики намагаються дбайливо ставитися до навколишнього середовища і на всіх етапах виробництва використовують екологічно безпечні матеріали і технології.

Так, наприклад, продукти фасуються у тару, яка не вступає в реакцію із продуктом, підлягає вторинній переробці та розкладається у природі. Продукція не містить інгредієнтів тваринного походження та в жодному разі не тестується на тваринах.

Контроль якості відбувається на всіх етапах виробництва органічної косметики: від відбору насіння до фінального пакування. А це означає, що споживач завжди може дізнатися, звідки походить сировина, як вона обробляється

І які компоненти входять до складу продукту.

Своя філософія

Сертифікована органічна косметика - це не модний тренд сезону і не спосіб виділитися з натовпу.

Це світогляд, спосіб життя. Органіку обирають ті, кому небайдуже власне здоров'я та екологія світу навколо нас. Органічна косметика є максимально ефективною для шкіри та мінімально шкідливою для навколишнього середовища.

Це єднання з природою у бурхливій круговерті життя. Здоровий організм, чисті думки та бадьорість духу - ось результат використання натуральної органічної косметики у поєднанні з бажанням жити, творити і розвиватися у гармонії зі своєю душею, розумом, Землею та Всесвітом.

Будьте органічними!

Фото Josef Seibel та zoomi.com.ua

powered by lun.ua