Легке передозування парацетамолом може бути фатальним

48
24 листопада 2011

Небезпечною дозою можуть стати усього кілька зайвих пігулок, якщо їх вживати регулярно впродовж днів, тижнів чи місяців, кажуть вони.

Дослідники з Единбурзького університету вивчили 161 випадок "легкого передозування" в університетській лікарні за шестирічний період, пише Бі-бі-сі.

Люди, які вживають пігулки через хронічний біль, можуть не усвідомлювати, що вони прийняли забагато і не впізнати симптомів ураження печінки, кажуть науковці.

До того ж, лікарі також можуть не помітити небезпечний для життя стан пацієнтів.

Лікарі можуть не відстежити проблему, тому що аналізи крові не покажуть зависокий рівень парацетамолу, який спостерігається за звичайного передозування, коли хтось проковтнув одразу кілька пачок препарату.

Отже, передозування у малих розмірах може бути гіршим, ані у великих, показало дослідження.

"Якщо люди відчувають біль і парацетамол не допомагає, то, аніж приймати додаткову дозу, їм слід проконсультуватися з фармацевтом або звернутися до когось, хто допоможе вилікувати причину болю", - каже професор Роджер Кнеггс з британського Королівського фармацевтичного товариства.

"Сигнал очевидний: якщо ви приймаєте більше парацетамолу, ніж рекомендовано, ви не полегшите біль, а натомість можете завдати серйозної шкоди печінці", - пояснює професор.

"О цій порі року людям також слід бути уважними з препаратами проти застуди та грипу, які можуть також містити парацетамол, тож дуже легко вжити його у більшій за необхідну дозу," - додає Роджер Кнеггс

powered by lun.ua