Які бактерії знайшли науковці у вагонах та на ескалаторах метро?

4888
30 червня 2016

Усе це привід задуматися про рівень гігієни, пише видання Time.

Вагони метро теж переповнені мікробами. Але чи маємо ми хвилюватися через це?

Група дослідників з Гарвардської школи громадського здоров'я прагнули це з'ясувати, тож здійснили кілька подорожей на лініях метро у Бостоні.

Реклама:

У їхньому новому дослідженні, опублікованому у журналі Американського товариства мікробіології mSystems, науковці розповіли про рівень забруднення сидінь, спинок, стін, поручнів, автоматів для продажу квитків та рухомого руків'я.

Вчені здивувалися тому, наскільки з точки зору мікробного біотипу метро було схоже на людську мозаїку.

Домінантними бактеріями на усіх поверхнях були мікроби зі шкіри та рота.

Види колоній, які процвітали у певних місцях метрополітену, залежали від того, як ця поверхня використовується: було знайдено збагачені колонії "бактерій дихання" на сенсорних екранах і вагінальні бактерії на пластикових та поліестрових сидіннях.

На сидіннях у метро лишаються вагінальні бактерії. Фото pio3/Depositphotos

На щастя, вчені не знайшли патогенні організми, які зазвичай викликають хвороби, або стійкі до антибіотиків гени.

"Я був здивований тим, наскільки середовище метрополітену було схоже на людей у певному сенсі. Однак якщо замислитися про відносний розмір бактерій у порівнянні з порами одягу, не дивно, що ми лишаємо по собі усі види мікробів", — розповів провідний автор дослідження Кертіс Хаттенховер.

Реклама:

Науковці переконані, що метод дослідження, який вони обрали, може бути корисним для аеропортів, вокзалів, потягів, вагонів метро і навіть шкільних класів у період епідемії.

Так медики зможуть вчасно розпізнати зміни бактеріального складу на початку сезону і запобігти розповсюдженню норовірусів, тож влада зможе вчасно попередити суспільство про засоби захисту.

Нині ж для поїздок у метро науковці радять просто витирати руки серветками, не торкатися обличчя і мити руки їх теплою водою з милом за першої нагоди, як після будь-якого громадського транспорту.



Реклама: