Навчання без кордонів.

Як працює унікальна міжнародна школа в Києві
спецпроєкт
17 грудня 2024
Торік у Києві відновила роботу Печерська міжнародна школа (Pechersk School International, PSI). Сучасний і комфортний навчальний простір готовий приймати учнів з різних куточків світу: США, Британії, інших держав. І, звісно, з України.
Сьогодні це єдиний навчальний заклад в Україні, який має право викладати три програми Міжнародного Бакалаврату (International Baccalaureate) для дітей від 3 до 18 років. Учні активно беруть участь у власному навчальному процесі, а вчитель виступає як наставник та координатор.
Без сухих дат і вказівок вчителів: починаючи з молодшого віку й до випуску, учні PSI досліджують та аналізують світ, не бояться втілювати власні ідеї та розвивають критичне мислення. Вчителі не дають суворих директив, а учні вчаться сприймати різноманіття світу й навіть оцінювати себе самостійно. Тут навчання стає і грою, і пригодою, а кожен урок пов’язаний із реальним життям.
трей холланд
директор школи
мішель нуньєс
викладачка дитячого садочку
браян реардон
директор садочка та початкової школи
меган еванс
керівниця початкових класів
девід фрімен
директор середньої та
старшої школи
ендрю вестон
директор з питань навчання та викладання
пітер хауз
директор атлетичного напряму
софія
учениця школи
любомир
учень школи

"А де ж всі ваші домашні завдання?" – "У нас їх немає"

Зранку в одному з класів дитячого садочка при Печерській міжнародній школі йде жвава дискусія. Тут зібралися наймолодші вихованці віком від трьох років. Діти вмостилися за низенькими столиками: хтось малює, інші спілкуються з тими, хто поруч. Як не дивно, це урок літератури, а не малювання. Процес виглядає як творча гра: діти обговорюють персонажів і зображують почуте на папері.
Хлопчик радісно показує вчительці малюнок, який тільки що створив – за мотивами казки, яку всі разом прослухали.
"Тут немає правильного чи помилкового. Ми лише допомагаємо дітям аналізувати. Запитуємо, чому обрали ці кольори чи деталі. Діти – активні учасники процесу, а не просто слухачі", – пояснює Мішель, викладачка дитячого садочку.
Це – частина звичних для цієї школи занять у межах Primary Years Programme (PYP, програма ранніх років), що була створена для дітей від 3 до 11–12 років.
Primary Years Programme
Програма ранніх років
У цьому навчальному закладі діти здобувають міжнародну освіту за системою IB (International Baccalaureate, або Міжнародний бакалаврат). Kindergarten (дитсадок) є першим кроком. Мета PYP – розвивати в дітей допитливість, критичне, глобальне й творче мислення протягом усіх років навчання за програмою. І мовна грамотність, і математика, і всі інші дисципліни інтегровані в реальне життя. Це допомагає дітям скласти цілісну картину про світ і вчить робити власні висновки.
Втім, не тільки це може здивувати вихідців із "традиційних" садочків, шкіл і навіть ліцеїв.
"Батьки, які самі колись закінчили звичайну школу, часто запитують нас: «А де ж всі ваші домашні завдання?». Але у нашій початковій школі їх немає. Це йде в розріз навіть з тим, як колись вчили у школі мене, – розповідає директор садочка та початкової школи Браян Реардон. – Єдине, на чому ми наполягаємо – це читання з дітьми вдома. Всі дослідження показують: саме читання у початковій школі має найбільший вплив на подальший розвиток дитини. Діти мають читати вдома. Але – більше ніяких завдань".
Браян недавно почув питання від одного з батьків: чи справді читання в початковій школі важливіше за математику? Це цілком логічне спостереження тих, хто вчився в іншій системі освіти.
"Уроки в традиційному форматі – вчитель пояснює, учні виконують вправи. Але у нашій школі математика інтегрована в усі розділи навчальної програми, – розповідає фахівець. – Дисципліна викладається циклічно: діти повертаються до певних понять, щоб побачити їх у різному контексті, з різних перспектив. Ми хочемо, щоб математика стала для них практичною й зрозумілою, а не просто набором вправ на робочих аркушах".
Педагог пояснює на прикладі: є шість великих тем (inquiry), які охоплюють увесь рік: "Де ми в часі?", "Як ми виражаємо себе?", "Як ми організовуємо себе?" та інші. Кожна тема триває близько шести тижнів і включає кілька предметів одночасно.
"Ми формуємо в дітей міцні зв’язки між математикою, грамотністю, природничими та суспільними науками. Наприклад, вони можуть читати історію, і одночасно рахувати час, вимірювати відстані. Та ще й вчитися доносити думку іншим, бути зрозумілим. Коли діти встановлюють ці зв’язки, математика стає для них не окремим предметом, а частиною повсякденного мислення. Вони не лише розв’язують задачі, а й бачать, як це працює у реальному житті", – каже Браян.
Головне – допомогти дітям не просто запам’ятати інформацію, а зрозуміти, як усе у світі взаємопов’язано. І навчитися застосовувати знання в різних ситуаціях. На відміну від традиційної школи, де математика – це суцільні цифри й задачі, а література – це лише читання твору.
Навчання через гру (Play-based learning) – основа того, як діти пізнають світ у межах навчання на програмі ранніх років (PYP).
"Якось на занятті ми працювали над формами предметів, – розповідає викладачка дитячого садочку Мішель, – Двоє дітей, з України та Іспанії, спілкувалися англійською. Будували замок – і аж раптом на них "напав" монстр. Один учень каже: «Давай поставимо фігури, щоб захистити замок?». І вони почали розмовляти математичною мовою: «Ось сюди один трикутник, а тут додамо два квадрати, щоб перкрити шлях». Це математика в дії – через розмову і практику та вирішення проблем".
Ключове для дітей – не запам’ятати якусь дату чи цифру, додає Браян:
"Важливий момент програми – допомогти дітям думати самостійно й приймати рішення. Коли ми починаємо нову тему, то стартуємо не з того, що нам здається важливим. А з того, на якому рівні розуміння знаходяться самі учні. Це робить навчання дуже персоналізованим, бо кожна дитина має свій досвід, інтереси та потреби".
Цікаво, що помилки в навчальному процесу взагалі не називають помилками, зауважує Мішель: "На уроці в класі ми не називаємо це помилками. Ми це називаємо можливостями для навчання. Якщо щось піде не так з першого разу – нічого страшного. Ми даємо багато можливостей спробувати ще раз. Іноді це також дивує деяких батьків".
У системі PYP всі розуміють, що чим більше разів ми щось робимо, тим більш досвідченими в цьому ми стаємо, пояснює Браян.
"Кількість спроб важлива, бо ви щоразу вдосконалюєте себе. Діти мають не боятися пробувати, навіть якщо не вдалося з першого разу. Це нормально. Тому краще дати їм можливість спробувати ще раз і зробити це краще, а не говорити дітям, що вони зробили помилку. Це вчить і бути сміливими також. Це вчить не кидати розпочате.

Скажімо, є математична задача. Дитина каже: «Я не знаю, як це зробити». Ми відповідаємо: «Добре, подивіться на це ще раз. Можливо, подивіться трохи по-іншому та спробуйте знайти іншу відповідь»", – розповідає Браян.
Важливим аспектом є розвиток навичок вираження думок і взаємодії в класі. У межах PYP учні вчаться поважати різноманітність культур і традицій, бо поруч з ними – вчителі й діти з різних країн.
"Важливо також, що учні вчаться й бачити різні точки зору, – продовжує Браян, – Навіть на рівні 3-4 років діти можуть висловити різні думки щодо погоди, а потім разом виявити, що дійсно йшов дощ і сніг одночасно. Це знадобиться і в середній, і в старшій школі".

Замість завдань – проєкти. Як проходять уроки в 4-5 класах

В одному з сусідніх класних приміщень, де вчаться 4–5 класи, керівниця початкових класів Меган Еванс веде заняття – в ці дні учні вивчають стародавні цивілізації. За одним зі столів – двоє дівчат: одна шукає інформацію в планшеті, інша – робить колаж на папері. Кожен учень та учениця самі обирають, яку цивілізацію досліджувати.
"Бачите, кожен робить щось своє, а не однотипні речі під диктовку. Діти досліджують тему так, як самі вважають за потрібне. Головне – знайти відповіді на запитання. Один вивчає Стоунхендж, інший – Помпеї. Це дає широке розуміння історії, а не лише один аспект чи запам'ятовування дат", – пояснює Меган.
На невеликій дошці поруч – аркуш паперу із питаннями від вчителя. Дітей просять знайти дані про ту цивілізацію, яку вони досліджують. Вони знаходять відповіді на питання, якою мовою там говорили, яку будували архітектуру, яку релігію сповідували та який одяг носили. Далі – те, хто досліджував ці цивілізації та відкривав їхні історії світові.
На подібні проєкти в школярів йде півтора-два тижні. Учні вчаться розподіляти час, планувати свою роботу й брати відповідальність за результати. Якщо шукають в інтернеті, то відвідують безпечні дослідницькі сайти для дітей.
Одна з учениць, досліджуючи Стародавній Єгипет, власноруч зробила саркофаг розміром у свій зріст – подібно до тих, де ховали фараонів у пірамідах. Тепер вона гордо демонструє свою роботу й розповідає про неї вчительці та іншим дітям. Все це – виключно англійською мовою.
Сама викладачка Меган Еванс – родом із Великої Британії. Її чоловік викладає англійську літературу в старшій школі. До цього родина два роки жила в Єгипті, а ще раніше – у М’янмі. Зараз вона намагається адаптуватися до реалій війни в Україні та щоразу ходить в укриття разом з дітьми, де продовжує урок.
"У школі намагаються дбати про психологічний стан і дітей, і викладачів. Я вважаю важливим бути в Україні в цей складний період. Тут є люди, які прагнуть зберегти доступ до міжнародної освіти. Відчуваю, що можу їм у цьому допомогти", – каже Меган.
Значно відрізняється від традиційного підходу й система оцінювання. У початковій школі ніхто не перекреслює червоною ручкою щось неправильне. Та й оцінок у класичному розумінні немає. Викладачі використовують цілісні методи оцінки, які включають не лише тести, а й регулярні бесіди з учнями, спостереження за їхніми досягненнями, самооцінювання та оцінювання однолітками.
"Ми проводимо багато часу з учнями, ставимо конкретні питання і порівнюємо їхні відповіді з навчальними стандартами. Це дозволяє визначити, чи учні рухаються вперед, чи їм потрібна додаткова підтримка", – додає Браян.
Завдяки такому підходу учні розвивають критичне мислення, навчаються рефлексувати про своє навчання, оцінювати свої ж досягнення і розуміти, що вони ще не зрозуміли. Це дозволяє їм бути більш активними учасниками свого навчального процесу.

Дітей готують до вступу практично в будь-який університет світу

Діти продовжують розвивати критичне мислення, дослідницькі навички та аналізувати цей світ і в старшій школі – більш поглиблено.
На жаль, війна на деякий час змусила призупинити очні уроки в Києві. Школа швидко адаптувалася до дистанційних занять, бо всі викладачі добре відпрацювали такий досвід ще під час пандемії COVID-19. Однак це були вже зовсім інші реалії: в Україні почалася широкомасштабна війна, і учні були розкидані фактично по всьому світу: були в Японії, Китаї, Бразилії, Великій Британії. Школа тимчасово виїхала до Варшави, де вели заняття понад рік.
"Усі діти, чиї батьки працюють у посольствах, виїхали. Було лише кілька учнів, які продовжували ходити до школи. Більшість дітей навчалися онлайн, долучаючись до занять із різних країн", – згадує той складний період Девід Фрімен.
учениця школи
Софія вчиться у Печерській міжнародній школі вже 12 років. Її сестра теж є випускницею PSI й вступила до престижного зарубіжного університету. Під час повномасштабного вторгнення дівчина з родиною виїздила за кордон, однак прагнула навчатися онлайн.
"На час перебування за кордоном батьки вирішили залишити мене у системі IB, бо прекрасно розуміють її переваги. А їх дуже багато", – зауважує Софія.
учень школи
Старшокласник Любомир у 2022 році також виїздив до Братислави. Там відвідував іншу міжнародну школу, де навчали за такою ж програмою.
Він каже, що PSI стала для них "другим домом", і вони вже не уявляють навчання в іншій школі чи системі освіти.
"Після досвіду в міжнародній програмі я зрозумів, що просто не можу повернутися до іншої системи освіти. Різниця в підходах і змісті навчання вже сильно вплинула на мене. Батьки теж бачили, наскільки важлива міжнародна освіта, тому вирішили залишити мене в системі IB, навіть якщо це означало навчання онлайн або в іншій країні", – розповідає Любомир.
Через певний час учні почали повертатися до Києва, особливо українці. Повернення школи до столиці України й відновлення очних занять стало знаковою подією для всієї команди.
"Зараз більшість наших учнів – українці, ми докладаємо зусиль, щоб зберегти атмосферу та стандарти міжнародної освіти, – каже Девід Фрімен, – А атмосфера у нас справді унікальна. Щодня ви комунікуєте з різними культурами, адже серед учнів є діти з Франції, Іспанії, США, Канади та, звісно, України. Така культурна мозаїка формує динамічне середовище для навчання, оскільки діти мислять по-різному, і діляться своїм досвідом. Різні країни презентують у школі й викладачі".
Найбільша, на думку самих дітей, перевага навчання в PSI перед традиційною школою – те, що учні тут формують здатність ставити питання "чому?", розуміти не тільки події, а і їхні причини та наслідки. 
Скажімо, на уроках історії вони не просто запам’ятовують дати, а обговорюють, чому ухвалювали певні рішення і як вони вплинули на суспільство. Те саме стосується навіть математики: учні виконують проєкти, які показують, як знання можна застосовувати в реальному житті. Все це розвиває критичне мислення.
учениця школи
"Для мене критичне мислення – це можливість дійсно розуміти, а не лише знати.
У PSI цей підхід формується ще з раннього віку: ти вчишся бачити зв’язки між дисциплінами, шукати глибше значення і завжди вдосконалювати свої навички", – розповідає Софія.
У класах, зокрема під час "Теорії знань" (Theory of Knowledge / TOK), обговорюють філософські ідеї, читають Ніцше й аналізують, як ці ідеї впливають на світогляд людей.
У TOK немає тестів із правильними чи неправильними відповідями, додає Софія. Школярі аналізують тексти та обговорюють їх у невимушеній атмосфері з учителями.
учень школи
"Уроки «Теорії знань» дуже вплинули на те, як я бачу людей, події у світі та сам підхід до життя.  Вони допомагають розвивати мислення, аналізувати глибше і піддавати сумніву речі, які здавалися очевидними. Ми обговорюємо твори філософів, і це змінює наш світогляд. Ти починаєш дивитися на знайомі речі з нових перспектив, і це впливає на твої майбутні рішення", – зауважує Любомир.
"Ці дискусії викликають «комфортний дискомфорт» – ми ставимо під сумнів звичні уявлення, а це наче народжує новий спосіб мислення. Це не лише про академічні знання, а про те, як в цьому процесі змінюються самі учні", – каже Софія.
У фінальних проєктах студенти можуть обрати, як саме представити свої знання: створити постер, написати есе, записати відео чи намалювати щось. Це дозволяє кожному максимально показати себе через улюблений формат навчання.
Середня (Middle Years Programme – Програма середніх років) та старша школа (Diploma Programme – Програма для здобуття диплому), директором яких є Девід Фрімен, готує учнів до вступу практично в будь-який університет світу. Англійська мова є міжнародною, і тисячі вищих навчальних закладів у різних куточках планети пропонують англомовні навчальні програми. Навіть якщо сама країна не є англомовною.
middle years programme
програма середніх років
diploma programme
програма для здобуття диплому
"Ви можете навчатися англійською мовою в Німеччині, у Франції чи Іспанії. Тож знання англійської на високому рівні, як у нашій школі, відкриває й безліч інших перспектив. Коли дитина подає заявку до Лондонської школи економіки чи Гарвардського університету, там відразу бачать, що це диплом IB (International Baccalaureate – ред.) і вже за цим показником бачать, що це високий рівень підготовки. Це значно підвищує шанси на зарахування в престижний навчальний заклад", – пояснює цю перевагу керівник.
international baccalaureate
міжнародний бакалаврат
Один із найважливіших аспектів міжнародного бакалаврату – дослідницький компонент. Це те, чим PSI відрізняється від інших. Адже в більшості середніх та старших шкіл світу такому просто не вчать, пояснює директор старшої школи Девід Фрімен.
"Наші учні та учениці готові до академічних досліджень в будь-якій галузі: математиці, біології, літературі. Університету взагалі не доведеться їх цьому навчати. В університетах знають, що людина із дипломом IB має більше шансів закінчити три-чотирирічну програму, ніж будь-який інший. Бо це «золотий стандарт» академічних програм", – зауважує Девід Фрімен.
Вони можуть визначити, яке джерело в інтернеті є якісним, оцінити його надійність і відрізнити від сумнівного. Учні знають, як знайти головне й відділити його від другорядного. Вони розуміють, чим підсилити свій проєкт, і самостійно ставлять до нього запитання. Це вміння шукати та віднаходити те, чого відразу ми можемо не знати.
"Якщо дитина та її батьки націлені на те, щоб їхня дитина вступила до якісного закордонного університету, то ми є найкращим в Україні навчальним закладом, який дитину до цього підготує", – переконаний пан Девід.

Персональний підхід. Як піклуються про емоційне та фізичне благополуччя дітей

Велику увагу в школі приділяють психологічному стану всіх долучених до освітнього процесу, зауважує директор з питань навчання та викладання Ендрю Вестон.
Підтримання учнів є важливою складовою побудування навчального процесу та охоплює допомогу з англійською мовою (English as an Additional Language), підтримку для учнів з особливими освітніми потребами, а також консультації з шкільним психологом для забезпечення соціально-емоційного благополуччя.
"Всі ми під час війни, діти та вчителі, відчуваємо тривожність. Ми докладаємо зусиль, щоб врегулювати цей стан, створюючи можливості для діалогу та бесід. Наприклад, у нас є шкільний психолог, а медсестра та інші члени команди стежать за проявами тривожності у вихованців", – каже Ендрю.
Учні знають, що в будь-який момент можуть звернутися до когось із дорослих. Це допомагає вибудувати довіру між учнями та вчителями, а також серед усіх членів шкільної команди.
Система оповіщення про тривогу в Pechersk School International налаштована так, щоб не лякати дітей. Спеціально зроблені автоматичні оголошення, які сприймаються більш спокійно. Трирічна донька пана Вестона, яка теж ходить у Pechersk School International, звикла до цього і розуміє, що це необхідність.
"Основні принципи підтримки вихованців у Pechersk School International – інклюзивність і персоналізація. Ми прагнемо, щоб усі вихованці відчували себе частиною спільноти та мали можливість розвиватися відповідно до своїх потреб і здібностей", – розповідає Ендрю Вестон.
Невіддільна частина навчання – спортивні заняття, які підтримують і психологічний, і фізичний стан учнів, розповідає директор атлетичного напряму PSI Пітер Хауз.
У школі проводять позакласні активності та заняття з атлетики. Є три сезони: осінній, зимовий і весняний, кожен з яких триває 10 тижнів. Заняття проходять з понеділка по п’ятницю для учнів усіх класів.
"У кожному сезоні ми пропонуємо різні активності, не тільки спортивні. Настільні ігри, наприклад, і багато іншого. Наприкінці кожного сезону ми проводимо опитування серед спільноти, аби дізнатись, що саме з активностей вони б хотіли бачити в наступному сезоні", – додає Пітер.
Ще одна частина атлетичної програми – спортивні змагання. Школа є учасницею Асоціації шкіл Центрально-Східної Європи (Central Eastern European School Association, CEESA), і кожного сезону проводяться спортивні та академічні змагання. Є, звісно, й місцеві змагання.
Спортивні активності органічно доповнюють основну навчальну програму. По-перше, це фізичне благополуччя учнів, бо спорт дає дітям витривалість і силу та зняття стресу й тривожності, зауважує Пітер. По-друге, через спорт учні розвивають різні навички, зокрема координацію рухів. Мистецькі активності, такі як музика та візуальне мистецтво, сприяють загальному розвитку дітей та відповідають філософії PSI.
"По-третє, атлетика – це соціальний та емоційний розвиток учнів. В команді вони вчаться комунікувати, – зауважує фахівець. – У змаганнях з елементами конкуренції формують свій характер.

Четвертий і дуже важливий елемент – формування учнівської спільноти. Програма передбачає різні рівні – для початківців і більш досвідчених. Іноді учні різних рівнів беруть участь у спільних активностях, створюючи нові дружні зв'язки не лише з однолітками в класі. А це надзвичайно важливо для всіх дітей".

Найкраща навчальна програма у світі. Місце, де учні мають голос

Директор школи Трей Холланд починав педагогічну кар’єру 30 років тому як викладач історії. Працював у Латинській Америці, зокрема в Бразилії, Венесуелі. До недавнього часу керував школою у Гватемалі.
Школа, в якій працював Трей у Гватемалі, знаходилася в бідному районі: там вчилися діти батьків, які заробляли не більше трьох доларів на день. Окрім освіти, у закладі надавали медичну допомогу, харчування та психологічну підтримку. Дітям допомагали вийти з бідності, підказуючи, де після завершення навчання знайти кваліфіковану і добре оплачувану роботу.
Зараз він відчуває, що після завершення війни діти школи стануть наступним поколінням лідерів, які долучатимуться до позитивних змін в країні.
Однією з головних особливостей, які допомагають учням Печерської міжнародної школи бути успішними, він вважає персональні стосунки: між викладачами як колегами, а також між викладачами та учнями.
"Ці зв'язки є основою ефективного навчання. Дослідження підтверджують, що коли дитина відчуває себе в безпечному та турботливому середовищі, його навчання значно покращується. Тому ми дуже серйозно ставимося до того, щоб вчителі будували міцні стосунки зі своїми учнями", – підкреслює він.
Друга важлива частина – це колегіальність.
"Під час війни рівень стресу в багатьох наших викладачів досить високий. Багато приходять на роботу після безсонних ночей через повітряні тривоги. Але попри це, вони викладаються на максимум. Відчуваю глибоку повагу, коли бачу, через що вони проходять – сирени, нічні ракетні удари – і все ж вони йдуть до школи і проявляють надвисокий рівень емоційної відданості учням та ученицям", – каже керівник закладу.
девіз школи
Девіз школи – "А place where we belong""Місце де кожен почувається як вдома".
За словами директора, до цієї ідеї весь колектив ставиться дуже серйозно.
Школа єдиною в Україні викладає навчальну програму Міжнародного бакалаврату (IB) на трьох освітніх рівнях: ранні роки, середні роки й програма для здобуття диплома. Це дає учням унікальні можливості для розвитку та освіти. International Baccalaureate Diploma Programme – доуніверситетська навчальна програма, розрахована на учнів старших класів, які готуються до вступу до університетів за кордоном. Диплом визнається всіма провідними ВНЗ світу.
програма школи
"Це найкраща навчальна програма у світі. Ми створюємо освітній досвід, який допомагає молоді зростати свідомими особистостями, які дбають про світ та відчувають себе громадянами глобальної спільноти з її красою, різноманіттям і викликами. Діти вчаться розуміти та усвідомлювати важливість таких питань, як геополітика, зміни клімату та війни", – пояснює директор.

Співпраця з благодійними фондами та участь батьків в освітньому процесі

Надважливий елемент освітнього процесу – роль батьківської спільноти. Вчителі переконані, що батьки є важливою частиною успіху самих учнів та школи. Між керівництвом, вчителями, учнями та батьками сформоване міцне партнерство. Батьки активно залучені до життя школи.
"Коли у процесі активно беруть участь батьки, діти вчаться більш успішно, – каже Трей Холланд. – У них є відчуття, що це спільна справа нас усіх. І це все заради них. Один з із прикладів – наша Асоціація батьків і вчителів (PTA), яку очолюють та регулярно збирають самі батьки. PTA працює над покращенням різних аспектів діяльності нашої школи та навчальної культури. Зокрема, через організацію святкових заходів".
Батьки також активно підтримують учнів, допомагаючи їм брати участь у благодійних акціях.
Особлива гордість для спільноти школи – початок співпраці з благодійним фондом "Діти Героїв", який підтримує дітей, що втратили батьків через війну.
"Для нас важливо, що наша школа виконує роль не лише освітнього закладу, але й частини більшого прагнення в Україні – за світле майбутнє після перемоги. В країні є багато дітей, які пережили втрату дому, сім'ї, травми – як фізичні, так і психологічні. Тому ми створили стипендіальну програму для залучення таких дітей. Цього року до навчання у нас приєдналася восьмикласниця: її батько загинув, захищаючи Україну на Харківському напрямку, і зараз вона навчається в нашій школі завдяки стипендії", – зауважує директор школи.
Разом з фондом "Діти Героїв" Печерська міжнародна школа шукає кандидатів для цієї програми. Школа готова взяти на навчання дітей, які постали перед труднощами війни, але водночас мають високі досягнення в навчанні та добре володіють англійською мовою. Крім того, школа активно співпрацює з організаціями, які підтримують онкохворих дітей, а також з військовими госпіталями.
"Батьки активно беруть участь у цих проєктах, підтримуючи учнів у благодійних акціях та пожертвуваннях на програми. Батьки також можуть допомогти фінансово підтримати різноманітні цілі учнів та учениць", – зауважує пан Трей.
Нещодавно він запровадив ще одне нововведення – групу зв’язку з батьками. Ініціатива для зацікавлених батьків, з якими могли б обговорювати не лише успіхи школи, а й поточні питання.
"Це не є просто місце для скарг. Це можливість для відкритого діалогу. Ми вважаємо, що найкращий спосіб ставати кращими – це вести чесні розмови і працювати над удосконаленням щодня", – переконаний директор.
Трей Голланд вважає великим досягненням те, що міжнародна школа продовжує освітній процес в Україні у важкий час війни.
"Ми хочемо підтримати українців і показати, що разом ми можемо подолати будь-які труднощі. Пишаюся тим, що ми є частиною цієї місії", – підкреслює директор.

Дні відкритих дверей у 2025 році

Вже скоро Печерська міжнародна школа відчинить свої двері для всіх зацікавлених батьків та дітей, які мріють про навчання в освітньому середовищі, де кожен почувається як вдома:
онлайн-формат
20 лютого 2025
офлайн-формат
12 квітня 2025
Щоби потрапити на події, попередньо зареєструйтеся за посиланням. Приймання учнів триває протягом усього навчального року.
Більше про Печерську міжнародну школу читайте на сайті або дізнавайтеся в соціальних мережах: Facebook, Instagram, LinkedIn або YouTube.
© 2007-2024, Українська правда.

Текстові матеріали, розміщені на сайті life.pravda.com.ua, можна безкоштовно використовувати в обсязі не більше 50% за умови прямого посилання у підзаголовку чи першому реченні матеріалу.

Матеріали з позначкою PROMOTED, СПЕЦПРОЄКТ, ЗА ПІДТРИМКИ публікуються на правах реклами.

Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".