"Могилянка" експериментує та вказує на переваги своїх методів тестування

58
30 липня 2008

Йшлося про те, що автори тестів, що їх проводила Академія, включили до них окремі завдання з української мови, історії України, математики та інших предметів, розроблені в Українському центрі оцінювання якості освіти та використані під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2008 році, повідомляв Інформаційний центр незалежного оцінювання.

В Українському центрі також наголошували на некоректності складених Академією тестів. Довільно відбираючи завдання з тестів, розроблених в УЦОЯО, і складаючи з них тести для внутрішнього конкурсного відбору було порушено баланс тестових завдань.

Нагадаємо, що 17 липня 2008 р. усі абітурієнти Національного університету "Києво-Могилянська Академія" (НаУКМА) проходили тест, що включав у себе 170 питань з 7 предметів, на виконання якого було виділено 210 хвилин.

Реклама:

Водночас, організоване УЦОЯО зовнішнє тестування випускників лише з одного предмету - української мови та літератури - тривало 180 хвилин.

Тому УЦОЯО стверджував, що будь-яких підстав для порівняння результатів, отриманих абітурієнтами під час зовнішнього оцінювання та внутрішнього конкурсного відбору в НаУКМА, немає.

Президент НаУКМА Сергій Квіт на це зауважив в своєму інтерв'ю газеті "Дело", що був проведений такий експеримент з тестуванням з науковою метою.

Так, минулого року при університеті був створений науковий центр з дослідження проблем тестування, який очолив В'ячеслав Брюховецький (почесний президент НаУКМА).

Президент НаУКМА запевнив, що конкретні результати дослідження на основі цьогорічного тестування будуть представлені у наукових публікаціях, а дані подадуть у Міністерство освіти.

Результати "внутрішнього" тестування часто різнилися з отриманими при зовнішньому оцінюванні.

Реклама:

"Дуже багато молодих людей не підтвердили свій рівень, хоча вони виконували абсолютно однакові тестові завдання...цьому треба дати наукове пояснення. Очевидно, що результати залежать від того, яким чином проходить тестування: чи на нього виносити лише один предмет, чи всі разом", - пояснює Квіт.

За проведення внутрішнього конкурсного відбору (так називають власне тестування в НаУКМА) проголосував на академічній конференції весь колектив - тому було проведене внутрішнє тестування, говорить Квіт.

В Українському ж центрі оцінювання якості освіти припускають, що використанням завдань з тестів зовнішнього оцінювання керівники академії намагалися "знівелювати серед громадськості негативне враження від вступної кампанії, що була проведена цього року в Університеті, виправдати доцільність "внутрішнього конкурсного відбору".

Про специфіку вступу до НаУКМА

Квіт також зауважив, що на результати ЗНО старшокласники чекали місяцями. У той час як бали, які набрали абітурієнти НаУКМА, в цьому році оголосили через 3 години після його закінчення. Точніше, за цей час було зроблено весь підрахунок - з урахуванням сертифікатів ЗНО.

"... все-таки треба, щоб тестування було комплексним і проходило протягом одного дня. Причому, вранці написали - після обіду отримали результати. Ну і декілька днів можна виділити на видачу сертифікатів", - говорить президент НаУКМА.

Президент НаУКМА вважає, що "запорукою мобільності студента виступає знання англійської мови" і стверджує, що скарг від абітурієнтів з приводу обов'язкового тестування з англійської мови немає.

"Тому що наші абітурієнти - дуже специфічні. Вони мають всю інформацію про наш вуз. Вони знають, що тут треба складати англійську мову. Той, хто хоче поступити у "Могиляку", але не вчив у школі англійську, надолужує цю мову перед вступом власними силами", - говорить Квіт.

За особливими умовами приймали переможців всеукраїнських олімпіад, призерів конкурсів-захистів Малої академії наук. А також - кращих випускників колегіумів НаУКМА за рекомендацією педагогічних рад закладів, але вони мали бути у верхніх 60% рейтингу по своїй спеціальності.

"На сьогоднішній день у нас навчається 22% контрактників і 78% бюджетників. Такого співвідношення в Україні ніде немає, в НаУКМА найбільша кількість бюджетників по країні. Це соціальна політика вузу, адже не всі, кого ми хочемо зарахувати, спроможні платити за навчання", - говорить Квіт.

Квіт вказує на переваги могилянських тестів перед тестами ЗНО:" Цього року до ЗНО старшокласник міг готуватися тільки по двох предметах. А на решту зовсім не звертати уваги".

"Натомість могилянські тести комплексні. Протягом трьох з половиною годин, які виділяються на тестування, людина повинна проявити психологічну мобільність, показати, що може переключатися з англійської мови на математику, на природничі та гуманітарні дисципліни", - говорить він.

На днях Сергій Квіт з В'ячеславом Брюховецьким підписали листа до Міносвіти, в якому пропонують використовувати Академію як майданчик для створення загальнонаціональної системи зовнішнього оцінювання.

Президент НаУКМА вважає, що обов'язково треба ліквідувати пільгові категорії вступників.

"Я їх сприймаю так: держава почуває свою провину перед певними категоріями громадян, яким вона чимось не допомогла, і цю вину вона компенсує правом пільгового вступу до університетів...перелік пільгових категорій настільки великий, що у ньому немає сенсу", - говорить Квіт.

За словами президента НаУКМА, держава має допомагати пільговим категоріям абітурієнтів матеріально, сприяючи підготовці до вступу у вузи.

За матеріалами газети "Дело"



Реклама: