Повітряна революція: у небо без дозволу

6
13 липня 2009

Раніше пілоти повинні були повідомити про свій виліт диспетчеру за добу й одержати дозвіл - мовою пілотів "зробити заявку".

Тепер же усього за 10 хвилин до вильоту потрібно лише повідомити свій маршрут і можна злітати в небо, пише газета "Сегодня".

Постанову Кабінету міністрів ініціював бютівець Борис Шиянов. Як з'ясувалося, депутат - сам запеклий пілот.

"Питання тримала на контролі особисто Юлія Тимошенко, а я - один з ініціаторів змін", - розповів депутат. "А щодо мажорів, то з ними особливих проблем не буде, адже і до цього не було", - вважає він. "Золота молодь", переконаний депутат, найме собі пілотів-профі.

Над Ющенком не можна

Представник Державіадміністрації Олександр Пихало пояснив, що спрощена система стосується літаків вагою до 5700 кг.

"На безпеку це не вплине, адже мова йде про висоту до 1500 метрів - на ній немає пасажирських перевезень. Заборонені для польотів зони - Верховна Рада, Кабмін, секретаріат президента, режимні об'єкти", - розповів Олександр Пихало.

"Якщо там пролетить літак, то радар визначить це. Збивати нікого не будуть, але передбачені штраф і кримінальна відповідальність", - попередив він.

У перший же день відкритого неба пілоти розповіли, що після польотів перехилили по чарці на радощах.

"Навчання пілота в середньому коштує 1150 грн. на годину плюс 2 тис. грн. за наземне навчання за курс. Налітати потрібно 48 годин. Кружляти над містом дозволено тільки під керуванням диспетчера", - розповів пілот і виробник літаків Юрій Яковлєв.

Свобода в небі, за його словами, вплине на те, що з'явиться більше бажаючих купити літаки. Але може збільшитися число повітряних катастроф і станеться це на перших етапах.

Небезпечно

Уседозволеність призведе до жертв, побоюються і фахівці Міністерства з надзвичайних подій: "Хтось може впасти на заправку, хтось, не дай Боже, на житловий будинок. Уявляєте, що може бути? Після НП почнуть переглядати постанову".

"За моїми даними, у США щодня на таких літаках розбиваються 2-4 особи", - зауважив зі свого боку депутат Шиянов.

Видання на собі перевірило політ без заявки, сівши за штурвал легкомоторного літака. З аеродрому "Наливайківка" у Київській області разом з пілотом Андрієм Бутенком журналіст піднявся на 400 м.

Ваш вибір: Х-32 Бекас

Фото з сайту "Сегодня"
 
Досвідчені пілоти називають цей двомісний літак найпопулярнішим серед українців через простоту його керування. Використовується у багатьох країнах. Ціна нової машини - до 50 тисяч доларів.

Як-52

 

Про нього кажуть, як про другого за популярністю. Спортивно-тренувальний літак для пілотів-початківців. Максимальна швидкість - 360 км/год. Ціна за новеньку машину - до 70 тисяч доларів.

Robinson-44

 

Один з найпопулярніших американських вертольотів. Максимальна швидкість - більш ніж 200 км/год, дальність польоту - 500-650 км. Ціна в Україні - 300 тисяч доларів. Може приземлятися на воду.

Як-18Т

 

Учбово-спортивний і пасажирський літак. Часто використовується в навчальних закладах цивільної авіації. Максимальна швидкість - до 300 км/год, дальність польоту - до 900 км. Ціна - до 90 тисяч доларів.

powered by lun.ua