Як насправді мають чистити поїзди провідники?

"О Боже! Це якраз те, що я не наважився сфотографувати! Уявляєте, там пряма дірка і воно все падає на колію!" Такі коментарі іноземців можна прочитати на популярному сервісі Flickr.

Забивши у пошуковик сервісу словосполучення "train ukraine", окрім фото вітчизняних чашок чаю з цукром "Укрзалізниці" можна знайти підбірку фото ....туалетів в українських поїздах.

Та якщо туристи, балувані європейськими біотуалетами у транспорті, шоковані нашими WC, то українці до цього цілком звикли: іншого не бачили.

Дещо інша ситуація з чистотою потяга. Адже активні мандрівники зауважать: іноді у потязі цілком чисто і їхати у ньому комфортно, але трапляється й інакше, і після ночівлі у такому купе на ранок від пилу починається алергічна нежить.

"Тест на вологі серветки", який щоразу у купе потяга проводять кореспонденти "Української правди. Життя" показує: майже у 50% випадків білі серветки набувають кольору землі одразу після того, як ними провести по поверхнях стін чи місць для сидіння.

Тож ми звернулась до "Укрзалізниці" з проханням роз'яснити, що зобов'язані робити провідники щоразу перед початком рейсу. І як чинити тим, хто ризикує після поїздки повернутись додому зі свербінням шкіри через надмір пилу.

У відповіді на наш запит "Укрзалізниця" повідомила, що кожного разу по закінченню рейсу, готуючись до наступної поїздки, провідник збирає білизну, підмітає підлогу, або пилососить килимові доріжки, проводить вологе прибирання підлоги, витирає вікна, прибирає у туалеті.

Окрім цього, перевіряється справність та працездатність всіх систем сигналізації, зв'язку, кондиціонування повітря, гальмування (ку-ку усім, хто подорожує потягом "Прикарпаття" з його забитими вікнами і "справними кондиціонерами").

Як повідомила "Укрзалізниця", якщо ви заходите у брудний потяг, треба йти зі скаргою до начальника поїзда, і записувати усі свою зауваження стосовно сервісу у книгу скарг та пропозицій, або зателефонувати за номером "телефону довіри" Укрзалізниці (465-14-65).

[L]Відтак, обіцяють у компанії, провідники, які не виконують свої обов'язки, будуть притягнені до відповідальності. А їм, провідникам, є що втрачати. В "Укрзалізниці" нам повідомили, що середня заробітна плата у провідника українського потягу становить 2450 грн.

Для порівняння: у столиці лікарі з досвідом роботи у державних поліклініках отримують близько 1300 гривень на місяць.

Комфортність поїздки українським потягом цілком залежить і від того, наскільки древніми є вагони поїздів. Як повідомили в "Укрзалізниці", "стан зношеності пасажирського рухомого складу - від 75 до 80%".

Прес-служба не вказує, де саме найбільше таких потягів - зазначається, що вони курсують у всіх напрямках.

"Той рухомий склад, який закуповується, в першу чергу, "оновлює" фірмові поїзди, які знову ж курсують по всій Україні. Поруч з цим наявні пасажирські вагони постійно проходять капітально-відновлювальний чи поточний ремонти. Наприклад, до початку літніх перевезень було підготовлено 5873 пасажирських вагони, з яких 5823 відремонтовано в умовах депо, а 50 - на вагоноремонтних заводах", - зауважили в "Укрзалізниці".

З щіткою і милом

Повний перелік того, наскільки почищеним має бути вагон потяга перед відправленням, міститься у Державних санітарних правилах експлуатації рухомого складу залізничного транспорту для пасажирських перевезень (ДСП 7.7.2-015-99).

Виявляється, туалети провідники мають мити кожні 6 годин під час поїздки, при цьому наявність мила і туалетного паперу у вагоні поїзда є обов'язковою.

Кожного разу перед відправленням поїзда, він має бути помитий не лише всередині, але й зовні - блистіти від чистоти мають і шибки, і сходи, і кузов з ходовою частиною поїзда.

У вагоні на шляху прямування вагону потяга не менше як 2 рази на добу повинно проводитися вологе прибирання. Так само часто мають обезпилюватись килимові доріжки.

Освітлювальні засоби мають справно працювати під час рейсу, а вода має бути доступна цілодобово.

Як зазначається, у санітарних правилах і нормах, матраси, подушки, зимові ковдри повинні обезпилюватися та оброблятися камерним способом не менше 2-х разів на рік.

Літні ковдри повинні пратися або піддаватися хімчистці в міру забруднення, але не менше 2-х разів на місяць, зимові ковдри - не менше 2-х разів на рік.

Чохли на матраци і подушки повинні пратися в міру забруднення, але не менше одного разу на місяць.

Заміна настільних серветок, штор та сонячних завісок після кожного рейсу.

Усі ці вимоги цілком логічні для забезпечення комфорту мандрівників нехай навіть у стареньких українських потягах. Адже якщо купе справді прибране за вимогами санітарних норм, а у туалети не страшно зайти, це вже бодай маленька гарантія того, що поїздка може пройти комфортно.

Адже список того, що мають робити провідники та обслуговуючий персонал залізниць чимось нагадує перелік завдань, за які українці платять у графі "комунальні послуги". І доволі часто, все те, що має бути зроблено, ігнорується.

Тож "Українська правді. Життя" разом з "Укрзалізницею" радить не гребувати своїм правом скаржитись на неякісні послуги. Принаймні тоді виникає бодай мінімальна ймовірність того, що вони можуть хоч трохи покращитись.

Реклама:

Головне сьогодні