Вчений розшифрував таємне послання Платона

— 30 червня 2010, 17:20

Попри те, що роботи Платона вивчалися науковцями протягом останніх двох тисяч років, у них досі криються не розшифровані раніше послання, повідомляє The Daily Mail.

Дослідник з Манчестерського університету доктор Джей Кеннеді стверджує, що йому врешті вдалося "зламати" секретний код, і розгадані символи зможуть відкрити приховану філософію Платона.

"Результати приголомшливі - це наче відкрити поховання та знайти новий набір Євангелій, написаних особисто Ісусом Христом", - каже Кеннеді.

"У давнину багато з його послідовників говорили, що книги містять приховані рівні змісту та секретні коди, проте це відхиляли сучасні науковці", - каже доктор.

На його думку, секрет Платонового коду прихований у давньогрецькому музичному ладі з 12 нот, поширеному серед послідовників філософа Піфагора.

Кеннеді помітив, що деякі ключові фрази, слова та теми виникають у творах давньогрецького філософа у певній послідовності.

Деякі з нот грецького музичного ладу є гармонійними, приємними для слуху. Інші ж є дисонантними або різкими, й задля пом'якшення мають супроводжуватись іншими нотами.

У місцях розташування гармонійних нот у своїх творах Платон писав про кохання або радість, а дисонантні ноти він пов'язав із темами війни або смерті.

Кеннеді, результати дослідження якого були опубліковані в журналі Apeiron, вважає, що ці зразки символів мали бути очевидними для стародавніх послідовників Піфагора.

"Коли ми читаємо його книги, наші емоції слідують за підйомами та зниженнями музичної шкали. Платон грає на своїх читачах, як на музичних інструментах", - каже дослідник.

Колись Піфагор заявив, що планети та зірки створюють нечутну музику або "гармонію сфер" та що в основі секретів всесвіту лежить математика.

Наявність прихованих послань свідчить про те, що Платон міг мати ті самі переконання і застосовував секретні коди не заради розваги, а задля своєї безпеки. Адже вчителя Платона спіткала страта за звинуваченням у єресі.

За своє життя Платон написав щонайменше 30 книжок. Він заснував перший у світі університет, названий Академією, у якому, всупереч традиціям того часу, було дозволено навчатися жінкам. Філософ також був захисником романтичного кохання та гомосексуальності.